Mansikat ja marjat maksavat tänä vuonna tuplasti enemmän koska ulkonaalaiset ei enää halua tulla Suomeen
Missä on kaikki työttömät kun yhteiskunta kaipaisi heidän työnpanostaan?
Kommentit (27)
Helppohan se on huudella sellaisesta työpaikasta, jossa on ilmastointi ja ylitöitä ei tarvitse tehdä.
taitaa johtua ennemminkin huonosta sadosta. alkukesä kylmä ja sen jälkeen nää tappohelteet, ei missään välissä optimaalisia kasvuolosuhteita.
eikä nuo mansikkafarmarit mitään suomalaisia palkkaa, suomalainen tietää oikeutensa ja haluaa tessin mukaista palkkaa. turha näitä sun kaltaiselle mätäaivolle tietty selittää
Jos tekee mansikkaa mieli, kasvatan omat. Samoin muut marjat käyn itse hakemassa metsästä.
En osta suomalaisia marjoja, kun työläisten kohtelu on ala-arvoista.
Jos mansikoita ei saada ilman ihmisoikeuksien riistoa niin olen mielelläni ilman.
Ei maksa mulle mitään kerään itse,en tarvitse autoa käyttää koska metsämaata löytyy ihan vierestä, eikä hillasuotkaan kaukana ole, kävellen niihin pääsen.
Mansikan viljely loppuu. Varmaan kaikki muukin kun viljelijöiden työ pitäisi saada ilmaiseksi. Viljelijöistä halutaan se orjaluokka.
ensimmäisenä marjoja poimimaan eduskunta ja EU MEP:it, tekisivät kerrankin jotain hyödyllistä työtä
Vierailija kirjoitti:
Mansikan viljely loppuu. Varmaan kaikki muukin kun viljelijöiden työ pitäisi saada ilmaiseksi. Viljelijöistä halutaan se orjaluokka.
Mansikan viljelijät ovat itse hinnoitelleet itsensä ulos markkinoilta, samoin kuin varhaisperunan viljelijät.
Ulkomaalaisissa on hinnat suhteellisen hyvät. Ei kannata tukea suomalaista yrittäjää missään kun jokainen huijaa, kieroilee, valehtelee, käytännössä orjuuttaa ja käyttää muita ihmisiä hyväkseen. Lidlistä onneksi saa saksalaista ruokaa niin ei tarvi näitä suomalaisia kieroja yrittäjiä tukea. Sitten kun yrittäjät alkavat taas rehelliseksi niin niitä voi arvostaa ja kiitä viitsii tukea mutta en pidättäisi hengistä sen puolesta että se joskus tapahtuisi. Yrittäjät on Suomessa itse omalla toiminnallaan maineensa aiheutta joka on johtanut tähän että ihmiset ajattelee että yrittäjä on yhtä arvostettu kuin raiskari ja pedofiili
Vierailija kirjoitti:
viljelijäthän tässä nimenomaan haluaa olla se orjuuttava luokka
Mansikoita ei ole varaa ostaa, kuin ökyrikkailla kun katsoo tämän kesän hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Kivaa uhriutumista!!!!! Samaan aikaa kun viljelijät haluaa orjuuttaa työntekijänsä kun ei suostu maksamaan kunnollista palkkaa eikä järjestä ihmisarvoisia elinolosuhteista ja kehtaa vaatia vielä maksua siittä
Lähicittarin hintoja seurannut tässä muutaman vuoden ja kyllä tänä vuonna oli inasen verran edullsempia mansikoita kuin vuosi tai kaksi sitten. Herneet maksaa saman verran 11.90 e per kilo.
Muut marjat ostan eräältä teiniltä, johon törmäsin kaupunginosaryhmässä. 50e/ämpäri
Työtön olisin, mutta pyörätuolin kanssa ei kovin kummosille mättäile pääse.
AP mielestä yhteiskunta kaipaa työpanosta no ei todellakaan vaan se tuli punaisena riehuva PersuFarmari.
Samat työsopimukset kaikilla. En ole ostanut mansikan mansikkaa: en koskaan ulkomaisia ja tänä vuonna en kotimaisiakaan.
Farmarihan voi itse poimia ja mennä torille myymään Niin sitä ennen tehtiin.
Jos et ole edes Suomessa, miksi höpiset työttömistä jotka eivät pääse edes koskaan ulkomaille tai voi valita missä asuu.
Mun mielestä ihmisten ei pitäisi vaatia halpoja elintarvikkeita vaan ruokaa joka on tuotettu omassa maassa oman maan kansalaisten voimin ja heille maksetaan siitä asiallinen palkka!
Itse ostan 99% suomalaista ja enimmäkseen luomua.
Mikset kerää itse niitä marjoja metsästä ilmaiseksi itsellesi?