Onko väärin toivoa jonkun kuolemaa?
Kommentit (24)
Haaveilu on ihan ookoo. Eiköhän jokainen ole joskus aatellut että joku on niin turha tyyppi että joutais pois. Itse ainakin olen, monesta tyypistä.
Joskus saattohoidon loppuvaiheessa on.
Voit tietysti haaveilla,kun et siirry toteuttamaan haavettasi.
Jos sellainen tunne tulee, niin kannattaa ennemminkin rukoilla jumalaa, kertoa tälle tunteistaan, ja pyytää vapautusta pahaan oloonsa. Kuolemankirous on vakava asia ja useammin kuin kerran se on karahtanut vääräperusteisena kiroajan omaan nilkkaan. Yksi syy miksi joutuu tällaisiin tunteisiin voi olla myös se, että on tehnyt tai ajatellut pahoja, eikä ollut tarkka siitä mitä ajattelee.
Hyvä nyrkkisääntö on myös, että jumala näkee kaiken, eli hän näki myös sen mitä sinulle tehtiin, ja puuttuu asiaan kun on oikea hetki.
Riippuu miksi ja kenen. Eiköhän aika moni ole historian saatossa miettinyt onko pienempi paha että yksi miljoonien ihmisten kärsimyksestä vastaava henkilö kuolisi kuin päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Joskus saattohoidon loppuvaiheessa on.
siis lupa toivoa.
Ei, mutta mitä ajattelet siitä että joku toivoo sinun kuolemaasi?
Vierailija kirjoitti:
Haaveilu on ihan ookoo. Eiköhän jokainen ole joskus aatellut että joku on niin turha tyyppi että joutais pois. Itse ainakin olen, monesta tyypistä.
Niin no teoriassa ajattelu on pienempi rikos kuin yllyttäminen, uhkaus tai itse teko. Mutta silläkin on negatiiviset seuraukset.
Jos se jää vaan toivomisen asteelle niin eipä siitä haittaakaan ole.
No jos se on vain toive, niin ei voi sanoa että se on väärin, tai että se on oikein. Se kertoo ehkä vain suuresta harmituksesta, jota kyseistä henkilöä tai hänen tekojaan kohtan tuntee. Ja mahdollisesti emotionaalisesta loukkauskesta, jonka hänen tekonsa on toivojalle aiheuttanut. PEruspsykologinen tunne. Harva ihminen osaa olla tunteelle rehellinen ja tunnustaa, että tuollaistakin olen kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Herraan jeesukseen turvaavat ovat turvassa tällaisilta kirouksilta. Silloin ne vaikuttavat vain siellä, missä niitä ajatellaan, eli sen henkilön omassa elinpiirissä.
Tämän vuoksi kaikki negatiiviset ajatukset kannattaisi tarkistaa, sillä jos uhri ei ole vastaanottotuulella, ne osuvat itseen tai omiin perheenjäseniin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vapaasti.😂
Ei ole väärin, jos esim joku läheinen on todella niin sairas ollut jo sen aikaa ,ettei toivoa ole ja hän kärsii valtavasti, niin kyllä minä rukoilen ,että Luoja ottaisi pois.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella ajatuksella on vaikutus. Mutta se osuuko vaikutus uhriin vai itseen on asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Et esittänyt kysymystäsi minulle, mutta henkilökohtaisesti tuollainen ei vaikuttaisi minuun mitenkään. Ja niin on käynytkin. Aikoinaan naapurini, parveketupakoitsija toivoi kuolemaani ja minä kohtautin olkapäitäni. Sen verran se minuun vaikutti. Totesin hänelle kyllä sitten, että todennököisemmin sinä kuolet aiemmin. Siitä hän e tykännyt, oli kuulemma törkeää ;D
Normaalia, epänormaalia olisi, jos ei. Biologiseen elämään kuuluu kilpailu resursseista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella ajatuksella on vaikutus. Mutta se osuuko vaikutus uhriin vai itseen on asia erikseen.
Niin siinä tapauksessa jos kerrot tälle vihamiehelle ajatuksistasi mutta eihän se muuten mitään saa tietää eikä välitä sinun aivoituksistasi.
Varo vaan ettei kolahda omaan nilkkaasi jos toivot tuollaista. Voi olla hyvinkin mahdollista että se sinä joka siellä haudassa makaat eikä se sun toivomasi tyyppi.