Miten sinä opit uimaan?
Minä en muista, mutta luultavasti käsipohjaa ensin ja siitä pikkuhiljaa. Aikuisena opetellut tekniikoita. En varmaan ole pienenä saanut mennä yksin uimaankaa.
Luonnollisesti olen asunut veden lähellä ja tiennyt sekä oppinut miten toimia. Vesi ollut tuttu ja mieleinen elementti.
Kommentit (68)
Itse opin kun olin 13v. En ole uinut lapsuuden jälkeen. En osaa enää uida.
En muista. Uimakoulun käyvin ennen kouluikää.
Vierailija kirjoitti:
Itse opin kun olin 13v. En ole uinut lapsuuden jälkeen. En osaa enää uida.
Jos olet 13-vuotiaana osannut uida, osaat ihan varmasti edelleen jollain lailla. Itse kuitenkin sanot, ettet ole uinut sen jälkeen, joten miten voisit tietää ellet ole kokeillutkaan?
Uimaseuran uimakoulussa. Sen jälkeen harrastusryhmässä ja kilparyhmässä 15-vuotiaaksi asti. Sen jälkeen avovesiuinnin treenaamista thriatlonin puitteissa.
Aika samaa polkua kulkevat omat lapsetkin, mitä nyt toinen kiinnostui avovesiuinnista 13-vuotiaana ja tänä kesänä käyty kimpassa kerran-kaksi viikkoon yhdessä vähän nousujohteisissa treeneissä sillä saralla.
#26 jatkaa...
Puheet, ettei lapsille ole tarjolla uimaopetusta on aivan cacaa. Espoossa mm. Cetus järjestää valtavan määrän uimakouluja, jotka alkavat 2 kertaa vuodessa + päälle kesäleirit.
Isovaari heitti ruuhesta järveen ja souti pois.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli sama. Sain tosin nahkarepun selkään, missä litra maitoa lasipullossa ja leivinpaperiin käärittyä poron kuivakkaa. Sillä piti selvitä ensin 5km rantaan ja sen jälkeen jänkhän ja tunturin yli kämpille. Tämä tehtiin lokakuun puolpaikkeilla, joten pieni vilakka pääsi tulemaan. Nuhan piilotin papalta, ettei pitänyt ihan maitoisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli sama. Sain tosin nahkarepun selkään, missä litra maitoa lasipullossa ja leivinpaperiin käärittyä poron kuivakkaa. Sillä piti selvitä ensin 5km rantaan ja sen jälkeen jänkhän ja tunturin yli kämpille. Tämä tehtiin lokakuun puolpaikkeilla, joten pieni vilakka pääsi tulemaan. Nuhan piilotin papalta, ettei pitänyt ihan maitoisena.
Oliko ruuhi koverrettu yhdestä vai useammasta puusta? Luulin että ennen on vain kouluun hiihdetty kymmeniä kilometrejä vastakarvaan.
Ensimmäiset muistikuvani jonkinlaisesta uimisesta on mökkijärvessä ja naapurin uima-altaassa, olin silloin alle kouluikäinen. Järvessä uitiin aluksi käsipohjaa, altaassa kellukkeitten kanssa. En muista, että kukaan olisi varsinaisesti opettanut uimista vasta kuin alakoulussa. Mielestäni viimeistään alakoulussa pitäisi jokaisen oppia uimaan.
Äiti opetti. Mökillä räpiköitiin. Pysyin pinnalla ja osasin "uida". Oikean tekniikan opin vasta lukiossa.
Olin alle kouluikäinen, kun opin uimaan koiraa. Käytiin isovanhempien tai vanhempien kanssa säännöllisesti uimahallissa. Kouluikäisenä kävin kesällä uimakoulussa ja suoritin harjoitusmerkin. Siellä opin rintauintia ja selkäuintia. Käytiin kouluikäisenäkin viikottain uimahallissa isovanhempien kanssa.
Uimakoulussa niinku omatkin lapseni. Kaikki osaavat jo uida. Nuorin on 7 vuotta. M40
En muista, olin varmaan alle kouluikäinen. Olin todella arka lapsi, enkä uskaltanut laittaa päätä veteen, mutta jotenkin vain opin. Yläasteella sain uimamaisterin merkin.
Harjoittelemalla rannoilla ja uimahallissa. Nykyisin uimataito on paljon heikompi, kun ei laji kiinnosta.
Ei tarvinut edes opetella. Se taito tuli aivan itsestään jo pienenä lapsena. Uimakouluun menin sitten eka-toialuokkalaisena opettelemaan vielä erikoistekniikoita.
Opin uimaan 7-vuotiaana Espoossa, Tapiolan uimahallissa. Siellä meitä oli koko eka luokka uimakoulussa. Kivat ammattitaitoiset uimaopettajat, ja kaikki sujui hyvin. Myöhemmin olen oppinut uimaan paremmin ja suorittanut kesäisin eri uimamerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
#26 jatkaa...
Puheet, ettei lapsille ole tarjolla uimaopetusta on aivan cacaa. Espoossa mm. Cetus järjestää valtavan määrän uimakouluja, jotka alkavat 2 kertaa vuodessa + päälle kesäleirit.
Älä mainosta. Typerää, että Espoon kaupunki ulkoisti uimakoulut. Kovat hinnat.
En tykkää. Pienet seurat olk kivempia ja kyllä se olisi olut parempi, että kaupungilla on ne uimakoulut. Nyt se on yhden seuran rahankeruuta.
Siis oliko laiva Helsingin satamassa?