MAALISmassujen huhtikuu
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9967564&p=2&tmode=1&smode…
Tässä linkkiä aprillipäivän pinoon.
Kommentit (38)
Heippa!
Piti ihan tulla fiilistelemään teidän pinoon, kun vuosi sitten kärvistelin ihan samoissa tunnelimissa. Yli meni ja reippaasti, ja olin ihan varma ettei meidän esikko saavu koskaan, jää mahaan ja ehkä joskus liukenee sieltä olemattomiin... ;) Syntyi se kuitenkin, ihan sponttaanisti ja vieläpä helposti!
Ihan turha tosiaan huolia siitä ettei tekisi tarpeeksi synnytyksen käynnistämiseksi - mitään ei voi itse tehdä asian nopeuttamiseksi vaikka kuka sanoisi mitä! Minä saunoin, kävelin, kiipeilin portaita, pesin ikkunoita, siivosin kaappeja, söin raskaasti ja " pakotin" miehen petipuuhiin useita viikkoja sillä mielellä että lähtisi käyntiin. Ei mitään, ei yhden yhtä supistusta. Vauva tulee kun päättää tulla, ei siihen mamman rehkimiset vaikuta... Sellaisia jääriä alusta asti ;)
Paljon tsemppiä odotuksen viimeisille metreille! Pian on ihana käärö sylissä ja kaikki tuskat tuntuvat mitättömiltä!
Suhni
Humu:
En tiedä mitä muuta voisin sanoa,kuin koita jaksaa odottaa loppuun asti ihan rauhassa.Kaikki vauvat syntyvät omaan tahtiin ja se LA' n on vain suuntaa antava. Varmasti kaikki menee hyvin, syntyy vauvasi sitten käynnistyksellä,sektiolla tai ihan itsestään.Se palkinto,minkä saat syliisi tän kaiken vaivan ja murheen jälkeen on ylitse palkitseva!!
Ota ihan rauhallisesti, me kaikki ollaan hengessä mukana sun kanssa ja et todellakaan ole yksin siellä!
Jouhi; onnittelut pikku nyytistä koko perheelle!!
Meillä on tänään eka neuvola ja suuntaamme sinne ihan kohta.Neiti on nukkunut vaan koko aamun ja kohta pitäis herätellä syömään ettei sit neuvolassa tule kova nälkä kesken kaiken.
Hanan
Omaan napaan ei siis mitään uutta, sf35, pissa puhdas, sykkeet 125-150 (laskeneet muuten viime viikosta, jolloin olivat 135-160, onkohan normaalia?) ja paineet kohtalaiset mulle (141/93). Vauva on kuulemma " vanttera" , toisen kätilön sanoin " täyteläinen" , ja lähempänä neljää kuin kolmea kiloa. Mikähän jättiläinen sieltä sitten ilmestyy.. Mies pitikin vapaapäivän, joten olin kerrankin liikenteessä ilman lapsia. Neuvolan jälkeen meninkin extempore intialaiseen päähierontaan, kävin kahvilassa herkuttelemassa ja vielä kirjastossa hakemassa luettavaa synnärille! Viimeinen hemmottelupäivä ennen vuoden " imetysvankeutta" .. No, enpä ole muutenkaan kova menemään omia menojani ja imetän oikein mielelläni, joten ei valittamista.
Joko Humu ja vauvojalisää on lähteneet synnyttämään..?? Ilmoitelkaahan itsestänne te kaikki loputkin maalikset!!!
tiiariikka 40+4
Onko nyt käynyt niin onnellisesti että kaikki loput ovat jo synnärillä kun ketään ei näy???
Vauva puolella sitten nähdään:)
Hanan
Täytys just lähtee prismaan pääsiäisostoksille, joskohan se parin tunnin ruuhkassa juokseminen sais jotain tuntemuksia aikaan.. Kiva, et jotkut vauvalliset jaksaa vieläkin käydä täällä tsemppaamassa meitä masukkaita!! Taidan olla yksin viimeisenä jäljellä..
tiiariikka 40+5
Täytys just lähtee prismaan pääsiäisostoksille, joskohan se parin tunnin ruuhkassa juokseminen sais jotain tuntemuksia aikaan.. Kiva, et jotkut vauvalliset jaksaa vieläkin käydä täällä tsemppaamassa meitä masukkaita!! Taidan olla yksin viimeisenä jäljellä..
tiiariikka 40+5
No väliäkö tuolla, kun ei täällä ketään enää ole..
se sama
Ei ole lähtöä tullut, tuntuu et pääsiäistipua sitä lähdetään synnyttämään :)TOIVOTTAVASTI!!
Alan olemaan ihan kypsä kun en meinaa päästä kävelee kun painaa niin pirusti tuonne alapäähän ja vihlasee välillä tosi napakasti.
Tänään kävin neuvolassa ja sanoikin et on kyllä tosi alhalla, kaikki arvot oli tosi hyviä ja paino tippunut 2kg mahataudin ansiosta sekä turvotukset poissa, onneksi se tauti ohi meidän perheessä :)Et jotakin hyvää tässä tällä hetkellä :))
Tsemppiä vielä muille maaliskuisille odottajille jota ei tosin enään taida olla kuin me kaksi viimeistä?
vauvojalisää 40+6
Toivottavasti pääsisitte jo pääsiäis vauvojen hakuun!! Kyllä ne loppuraskauden vaivat sitten unohtuu kun saa pikkuisen syliin, vaikka tiedän ettei se tällä hetkellä yhtään lohdutakaan! Paljon siis voimia ja hermoja odotukseen, kyllä se vielä palkitaan maailman suloisimmalla nyytillä!
Olenko viimeisenä kokonaisena jäljellä?? Omaan napaan ei mitään mullistavaa. Pari viime päivää on kyllä liitokset koko ajan kipeytyneet ja mahan kovettumiset tuntuu jo vähän joltakin, et kaipa noi paikat pikkuhiljaa vihdoin kypsyy. Toivottavasti vaan ehtivät kypsyä ajoissa ennen käynnistysuhkaa ja saisin synnyttää spontaanisti omaan tahtiin. Voi teitä muita, jotka olette saaneet omat nyyttinne jo ajat sitten..musta kun toi tila tuntuu niiiin kaukaiselta kun ei mitään tapahdu!! No, kyl tää tästä.
tiiariikka 40+6
Uskottava se kai on, et mä olen vihonviimeinen maalismasu! Ja olenpa vielä varmasti viikon, kunnes tekevät jotain rv42. Eilen kävin lenkilläkin (ei sitä kyllä tällaisen mahan kanssa voi hyvällä tahdollakaan lenkkeilyksi kutsua..), saaden aikaiseksi yhden vaivaisen supistuksen. Ehkä mä en synnytä koskaan ja pääsen ennätysten kirjaan! Täytynee varmaan siirtyä huhtikuisten pinoon tai ruinata armopalapaikkaa maalisten vauvapinoon jo näin etukäteen, ettei tarvitse yksin jutustella..
tiiariikka rv40 POKS!
Ihanhan tässä menee viikot sekaisin!
aah tässä olen Kysin lähellä tsemppaan sinua henkisesti.
Tiedän miltä tuntuuu, kun itsellä rv oli 41+5 ennenku käynnistys.
nyt pienellä vatsanväänteet tulleet eikä kivaa ole sekään, kantaa koko ajan sylissä. Kädet oli sentään vapaat kun vauva oli masussa, nyt yks kätisenä pitää yrittää tehä jotain.
Mutta voimia ja hyviä aatoksia.
Rv 41+4 ja meille syntyi tyttövauva. Synnytys meni tosi hyvin, supisteli yön ja aamusella menin sairaalaan kl0 7:30. Lapsivedet poksahti klo 10 ja tyttö syntyi klo 11:51. Mitat 4140g ja 52cm. Täyden kympin tyttö. Voidaan molemmat tosi hyvin. Tyttö on kuin ruusunnuppu :)
Oikein paljon onnea kaikille maalismasuille ja voimahaleja niille jotka edelleen odottavat nyyttejään.
Onnellista pääsiäisaikaa.
Emmi siis tiedottaa, että ihana tytär syntyi VASTA 4.4., lapsivedet menivät siis jo 2.4, joten raskas ja pitkä synnytys on takana, mutta kaikki on jo unhoitettu, koska niin ihana tyttö syntyi .. Pieni oli: 3200g ja 46cm pitkä, joten isoihin sf-mittoihin ei kannata luottaa(mulla oli 38cm) Kaikki käynnistinyt hyvin, tyttö imee, kakkaa ja nukkuu +seurustelee. Eilen vasta pääsin kotiin, koska multahan löydettiin se willebrandt sairaus ennen synnytystä ja sitä halusivat tutkailla, lääkitä jne. Olisin päässyt vasta keskiviikkona kotiin, mutta hieman aloin jo kyseenalaistamaan tuota lääkitystä ja pitkää sairaalassa oloaikaa, joten lääkärien pohdinnan jälkeen sain luvan lähteä kotiin. Ihanaa nyt pikkuinen uinuu omassa laatikossaan ja äiti ja isukki ovat onnellisia.
Kaikille jaksuja t. maalimasu emmi ja tyttö 4pv
Tyttö siis syntyi pe 6.4 klo 7.57 paino 4180g ja pituus 50cm sekä py 36.5cm rv 41, meinas tulla kiire kun heräsin klo 3.30 ja supisteli, viiden aikaan meni lapsivesi...meillä tunnin ajomatka joten meinasi tulla kiire ihan tosissaan, sairaalassa oltiin 7.00 ja tosiaan tyttö valmis 7.57 :)
Hyvä näin ettei tarvinnut liikoja kärvistellä supistelun kourissa, mitään kivunlievitystä en ehtinyt ottaa kun syntyi eli täysin oli luomu....huh huh...
Heissan Maalikset,
Sen itkuntäyteisen viime tiistain päätteeksi, siinä lohdutuslettujen paiston lomassa, alkoi supparit. Kesti tosin varmaan tunnin ennen kuin hiffasin että mistä on kyse ;o)
Pitkän kaavan mukaan tosin mentiin, tyttö syntyi sectiolla pe aamu, rv 42+1. Tyttö on niin kertakaikkisen suloinen ja terve, että äiti & isä ei voi uskoa onneaan.
Voimat on tämä kaikki tosin vienyt niin totaalisesti, että palailen myöhemmin, ja ilmoittaudun sitten vauvapuolelle.
Onnea ja voimia kaikille Maaliksille :o)
t:Humu ja pieni suukkosuu
viimeyön olin vatsataudin kourissa kun sitä on nyt ollut meidän perheessä jokaisella, ajattelin yöllä kun oksensin että näinköhän tulee lähtö mut ei mitään!
Tosin mies oli kanssa kovassa kuumeessa ja oksennus-/ripulitaudissa niin ei olisi päässyt lähtemään mukaan...
Jospa tämä odottaa niin kauan että meidän perhe on taas terveenä :)
No edellinen meni kanssa 41+2 viikoille ennen kuin syntyi eli jos sitä vaikka pääsiäinen ollaan laitoksella?!
vauvojalisää 40+4