Sydämen muljahtelu, epätasainen lyönti ja pistos- mistä johtuu?
Tässä kolmen päivänä aikana on tullut pistoksia sydämeen. Eilen nukkuessa sydän löi epätasaisesti ja muljahteli, tuntui et olis ollut lisältöntejä.Sit tulee pistos, joka kestää muutaman sekunnin.
Mistä tää johtuu?
Kommentit (63)
Mulla lisälyöntejä tulee vieläkin jos juo liikaa kahvia/kofeiinia ja stressi vaikuttaa myös.
Tehty jo useampi vuosi sitten katetriablaatio jolla saatiin pahimmat lisälyönnit pois.
Lisälyöntejä on sekä hyvä- että huonolaatuisia. Mulla oli huonolaatuisia liikaa ja siksi tehtiin katetriablaatio. Oireina tietty "muljahtelu" ja tunne että jättää välistä vaikka ei oikeasti jätäkään vaan sydän tekee pienemmän pumppauksen. Lääkärin määräämä auton ajokielto tuli siinä vaiheessa kun meinasi autoa ajaessa mennä taju, muutamaksi sekunniksi silmissä pimeni...
Lääkärissä tietysti kävin, filmissä ei näkynyt koskaan mitään. Laittoivat sitten rintakehään sydänvalvurin jolla päästiin jäljille. Aika nopeasti sitten pääsin katetriablaatioon ja se auttoi. Ikuisesti olen kiitollinen terveydenhuollolle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla lisälyöntejä tulee vieläkin jos juo liikaa kahvia/kofeiinia ja stressi vaikuttaa myös.
Tehty jo useampi vuosi sitten katetriablaatio jolla saatiin pahimmat lisälyönnit pois.
Lisälyöntejä on sekä hyvä- että huonolaatuisia. Mulla oli huonolaatuisia liikaa ja siksi tehtiin katetriablaatio. Oireina tietty "muljahtelu" ja tunne että jättää välistä vaikka ei oikeasti jätäkään vaan sydän tekee pienemmän pumppauksen. Lääkärin määräämä auton ajokielto tuli siinä vaiheessa kun meinasi autoa ajaessa mennä taju, muutamaksi sekunniksi silmissä pimeni...
Lääkärissä tietysti kävin, filmissä ei näkynyt koskaan mitään. Laittoivat sitten rintakehään sydänvalvurin jolla päästiin jäljille. Aika nopeasti sitten pääsin katetriablaatioon ja se auttoi. Ikuisesti olen kiitollinen terveydenhuollolle.
Tää siis ennen koronaa.. eli piikeistä ei johtunut tuo, ettäs tiedätte piikkikammoiset...
Sama täällä. Alkoi ihan ykskaks. Muljahtelua oli koko ajan. Vattumaista yrittää nukkua kun pahenivat makuulla. Välillä yritti flimmeriä muutamia sekunteja mutta korjaantu heti itsestään. Myöhemmin se jäi päälle ja sairaalaan ja sairaalassa odottivat että palaako itsestään sinukseen. Ei palannut ja 8 tunnin päästä oikaisivat lääkkeellä ja kotiin. Sen jälkeen vielä muutama lyhyt flimmeri mutta sain proprallilla normi rytmiin. Nyt on tulehus ohi ja eikä flimmeri enää yritä. Myös muljahtelut on loppuneet melkein kokonaan. Pahinta mulla on tuossa flimmerissä nopea, ihan seko syke jonka tunnen. Muljahtelut on pikku juttu tuon rinnalla.