Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sydämen muljahtelu, epätasainen lyönti ja pistos- mistä johtuu?

Vierailija
30.07.2025 |

Tässä kolmen päivänä aikana on tullut  pistoksia sydämeen. Eilen nukkuessa sydän löi epätasaisesti ja muljahteli, tuntui et olis ollut lisältöntejä.Sit tulee pistos, joka kestää muutaman sekunnin. 

Mistä tää johtuu? 

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vielä kesälomakausi. Ihan turha mennä kuormittamaan vajaateholla pyörivää terveydenhuoltoa pikkuvaivojen takia.

Vierailija
42/63 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 litra tuoremehua, mielellään appelsiinimehua

1 litra vettä

1 teelusikallinen suolaa

HUOM! lisää 2tl suolaa! Tämä on muuten aika laimea. Tai tee 1/2l vettä ja 1/2l mehua ja silloin 1tl suolaa.

----- 

Yleisohje on 1 litra vettä 10 teelusikallista sokeria ja 1 teelusikallinen suolaa.

Sokerittomilla mehulla voi maustaa tai vähentää sokerin määrää jos lisää vaikka tuoremehua. 

Reilusti suolaa vaan lisää sydänoireisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ajattele pahaa muista .  Sydämestä tulee suun kautta ulos pahoja ajatuksia. Kuolet pahuuteen kun myrkyttää toisia . On sekin totuus että kun kiroaa muita kiroaa itsensä.  Muistuu mieleen yx mies joka oli ilkeä ja huusi muille raivoa ja haukkui muita . No sehän sai monta sydän kohtausta . 

Toivottavasti olet holhouksessa.

Vierailija
44/63 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla johtui tietystä kahvimerkistä, kun vaihdoin merkkiä loppui oireet.

Liikaa kofeiinia kahvissa.

Vierailija
45/63 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan suolaa ota. Voit juoda Vichy veden varovasti kyllä.  Kaikki liika kertyy elimistöön ellei kuluta niitä pois. Rasvakin on pahasta jos liikaa . Glugoosi. Mutta ilkeys yhdessä kofeiinin kanssa niin se on loppu. 

Vierailija
46/63 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut rytmihäiriöitä nuoresta asti. Raskaus ja muut hormonaaliset muutokset, stressi, liika kofeiini ja unenpuute ainakin laukaisee. En ole ikinä käynyt asiasta lääkärissä, kun ei ole tullut edes mieleen, että olisi vakavaa. Meillä suvussa kaikilla on ja lisäksi huimaus. Kaudet vaihtelee ja nyt ei ole ollut yhtään rytmihäiriötä vuoteen. Toki jos on uusi oire, niin suosittelen mikäkin lääkäriä.

Vierailija
47/63 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on alkanut eteisvärinäkohtaukset nukkuessa niin, että oon herännyt voimakkaaseen muljahteluun. Ostin verenpainemittarin, joka ilmoittaa rytmihäiriöstä ja lisälyönneistä, toki tunnen oman pulssinikin niin hyvin, että tiedän milloin eteisvärinä.

Tänä kesänä sain diagnoosin ja tehtiin myös ensimmäinen sähköinen rytminsiirto, kun kohtaus ei mennyt ohi itsekseen. Oma kokemukseni on, että on ihan älyttömän vaikea saada vakuutettua terveysaseman puhelinhoitaja rytmihäiriöoireiden todellisuudesta ja saada sieltä apua, jos on suht nuori, joten kannattaa mennä päivystykseen suoraan kun sydänoireilu päällä. 

Vierailija
48/63 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vo8siko se johtua verenpaineesta ? Alhainen verenpainekin aiheuttaa inhottavia oireita, kun sydän ei jaksa työskennellä.

Vierailija
49/63 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä terkkarista Holter-laite. Se mittaa parin kuukauden ajan ihan kaiken, mitä sun sydämessä tapahtuu ja lähettää tiedot lääkärille.

Vierailija
50/63 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tehty useasti Holter ja sydänultra, verenpainelääkkeet on. Viimeksi kysyi kardiologilta, että jos kävisin vaikka sepelvaltimotutkimuksessa yksityisellä omin rahoin. Sanoi ettei suosittele mulle, niistä kuulemma aina löytyy jotain, mutta useimmiten ei mitään vakavaa. Sanoi että menee rahat hukkaan. Menenkö vai enkö mene? N48

Vierailija
51/63 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on tehty useasti Holter ja sydänultra, verenpainelääkkeet on. Viimeksi kysyi kardiologilta, että jos kävisin vaikka sepelvaltimotutkimuksessa yksityisellä omin rahoin. Sanoi ettei suosittele mulle, niistä kuulemma aina löytyy jotain, mutta useimmiten ei mitään vakavaa. Sanoi että menee rahat hukkaan. Menenkö vai enkö mene? N48

Älä mene vielä. Ehkä 15 tai 20 vuoden kuluttua, jos vielä silloin vaivaa.

Vierailija
52/63 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli keväällä samoja oireita. Sain beetasalpaajat ja oireet helpottuivat paljon mutta edelleen niitä on. Huomenna sepelvaltimoiden CT kuvaus, katsotaan mitä tapahtuu. Mulla on todella matala verenpaine ja syke mutta korkea kolesteroli.

Vierailija
53/63 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla teki 3 kertaa puolen vuoden sisällä että sydän alkaa hakkaamaan ja loppuu vasta kun oksentaa mahan tyhjäksi, loppuu kuin seinään. Saattaa kestää tunteja. Nyt vuoden ajan ei mitään ongelmaa.

Vierailija
54/63 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sydänkohtaus se vain varoittelee etukäteen.

Meinaatko oikeasti?

Ap

Ei välttämättä mutta kannattaahan se tutkia. Jos hyvin käy, on vain harmiton rytmihäiriö, joka hoituu beetasalpaajalla. Mutta ei täällä kukaan foorumilainen pysty sitä sanomaan. Lääkäriin vain.

Vierailija
55/63 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tuota samaa. EKG näyttää sydäninfarktia. Mitään asialle ei tehdä. Seurattu on nyt puolisen vuotta. Mietin koska henki lähtee. Mitään asiaan liittyviä verikokeita terveyskeskus ei haluta ottaa, kun turhia verikokeita ei siellä kuulema oteta. 

Nyt on jo huono provo. Jos sinulla näkyisi sydänkohtaus ekg:ssä niin yksikään ei jättäisi sinua vain hoidotta. 

Vierailija
56/63 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut lisälyöntejä välillä enemmän välillä vähemmän jo monta kymmentä vuotta. On otettu sydänfilmejä ja lääkäri on kehottanut vain unohtamaan koko asian. Lisälyöntejä on monilla, osa ihmisistä ei vaan tunne niitä. Jos pulssi jää pysyvästi koholle, kyse on eri asiasta, ja silloin kannattaa mennä päivystykseen. Mutta ne muljahtelut ovat ihan tavallisia. Eivätkä liity mihinkään sydänsairauksiin. Itselläni niitä oli eniten kun olin nuori ja hyvin kovassa juoksukunnossa. 

Vierailija
57/63 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystykseen suoraan, ehkä saattaa löytyä jotain EKG:stä jos se otetaan oikeaan aikaan ja pääset jatkotutkumiksiin ja saat hoitoa. Muussa tapauksessa pitää mennä yksityisen kardiologin vastaanotolle ja pyytää sydämen ultraa ja/tai magneettikuvaa. Terveyskeskus ei voi näissä auttaa yhtään, eikä edes halua.

Vierailija
58/63 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla noihin on syynä joku kolmesta; nestehukka ja liian vähän nautittu elektrolyyttejä, liian alas laskettu hiilihydraatit eli olen lipsahtanut ketoosiin ja kolmantena alhainen ferritiini.

Vierailija
59/63 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivystykseen suoraan, ehkä saattaa löytyä jotain EKG:stä jos se otetaan oikeaan aikaan ja pääset jatkotutkumiksiin ja saat hoitoa. Muussa tapauksessa pitää mennä yksityisen kardiologin vastaanotolle ja pyytää sydämen ultraa ja/tai magneettikuvaa. Terveyskeskus ei voi näissä auttaa yhtään, eikä edes halua.

No terveyskeskus ei lähde hoitamaan vaivaa, jota on lähes kaikilla välillä, joka on täysin harmiton, ja jonka ainoa lääkitys on paitsi useimmiten turha, aiheuttaa sivuvaikutuksia. EKG kyllä näyttää, onko sydämessä jotain oikeasti vialla. 

Vierailija
60/63 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne huonommat kolesterolilääkkeet aiheuttavat välilyöntejä.

B3 vitamiinia ja aspiriinia. Kannattais käydä tutkituttaan..