Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko kesähäihin laittaa mustan mekon?

Vierailija
30.07.2025 |

Pukeudun aina mustaan ja en omista oikeastaan mitään värikästä. Olen menossa miesystävän avecina häihin joissa en tunne ketään, en ole nähnyt morsiuspariakaan. Pukukoodi on kesäinen juhlapukeutuminen, minulla olisi musta pitkä ohutta kangasta oleva mekko jossa lyhyet hihat. Onko soveliasta laittaa mustaa?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
2/40 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi - jos ne on samalla jonkun hautajaiset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kaasona häissä, joissa toisella kaasolla oli ohut musta pitkä juhlapuku. Ei häirinnyt kai ketään.

Heinäkuussa.

Vierailija
4/40 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleman väri.

Vierailija
5/40 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häihin ei koskaan mustaa, eikä valkoista, molemmat loukkaavat hääparia. Musta tarkoittaa että suret sitä kun menivät naimisiin ja valkoinen että haluat morsiameksi morsiamen paikalle. Osta vaikka kirpparilta halpa kesämekko, jos et uutta raaski ostaa.

Vierailija
6/40 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä niin varaton, ettet voi alesta yhtä kesämekkoa ostaa häitä varten? Nyt on monessa paikassa -70%.

Vierailija
7/40 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Jos tuntisit hääparin, voisit kysellä asiaa. Koska et tunne, niin menisin etiketin mukaan. Jos mulla ei olisi varaa ostaa/ vuokrata uutta vaatetta edes käytettynä  niin ilmoittaisin heti, kun kutsu on yullut  että valitettavasti en pääse juhliin.

Vierailija
8/40 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kaasona häissä, joissa toisella kaasolla oli ohut musta pitkä juhlapuku. Ei häirinnyt kai ketään.

Heinäkuussa.

Tämä on eri asia, koska kaaso on todennäköisesti puhunut pukeutumisestaan jääpsrin/morsiamen kanssa.

Vierailija
9/40 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sä niin varaton, ettet voi alesta yhtä kesämekkoa ostaa häitä varten? Nyt on monessa paikassa -70%.

Elämän aikana ehtii tulemaan monet juhlat. Kannattaa hankkia juhlavaatteet niin on sitten vastaisuudessakin mitä päälle laittaa. Samalla tavalla kuin jokaiselta mieheltä pitäisi löytyä tumma puku kaapista. Koska niitä tilaisuuksia joissa pitää (kannattaa) pukeutua juhlavammin tulee jokaisen elämässä eteen. Osoittaa kunnioitusta pukeutua kutsuvieraana asianmukaisesti.

Vierailija
10/40 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustalla oot menos hautajaisiin . 

Vierailija
11/40 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menet häihin kun et heitä edes tunne, mieskö sinua haluaa esitellä ?

Vierailija
12/40 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuoleman väri.

Sulhasella on häissä usein musta puku...

Nyt keskusteltiin naisten pukeutumisesta. Tumma puku on miehelle aina oikea vaihtoehto mihin tilaisuuteen tahansa. Miehet kun tykkää tehdä elämästä helpompaa.

No miksi naiset ei tee ?

Se on aivan yhtä idioottimainen perinne kuin se, ettei samaa mekkoa saa käyttää uudestaan seuraavissa juhlissa. Joskus suorataan kauhistellaan iltapäivälehdissä kun joku nainen on KEHDANNUT käyttää uudelleen omistamaansa mekkoa. Hui kauhistus!

Vierailija
13/40 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi menet häihin kun et heitä edes tunne, mieskö sinua haluaa esitellä ?

Ostatteko yhteisen häälahjan ?

Vierailija
14/40 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voit kysyä hääparilta. Saatat saada outoja katseita muilta vierailta. 

Vierailija
15/40 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuoleman väri.

Sulhasella on häissä usein musta puku...

Sulhasen, ja yleisimminkin miesten, puvun väri on tumma useimmiten virallisissa juhlissa. Sen tarkoituksena on toimia lähinnä taustana naisen puvulle.

Kukaan ei oikeasti välitä sulhasen (tai yleensäkkään miesten) puvusta kunhan se on puku ja kohtuu siisti, sitä kommentoidaan ehkä yhdellä sanalla jos silläkään. Siksi miehille tarjotaan väriskaalana kaupoissa sinistä, mustaa, ruskeata ja muita vastaavia "iloisia" värejä.

Viime vuosina on alkanut näkynyt värikkäämpääkin tarjontaa mutta ei paljoa.

Se että miesten pukeutumisesta ei välitetä, johtaa helposti siihen että puvun kantaja ei myöskään siitä välitä ja sitä kautta puku on yleensä vähän sinnepäin, väärän kokoinen etc. 

Vierailija
16/40 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää kysellä asiasta täällä. Tiedät mitä etiketti sanoo, ei mustaa häihin, etenkään kesähäihin. 

Jos aiot rikkoa etikettiä niin sinä yksin teet siitä päätöksen. Aina on niitä, jotka sitä rikkoo ja niitä, jotka siitä juntiksi tuomitsevat. Itse päätät mitä teet ja välitätkö siitä mitä muut päätösestäsi ajattelevat.

Vierailija
17/40 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt sitten asiantuntijat, minkä värinen puku miespuolisen häävieraan avecilla pitää olla että se kelpaa kaikille ?

Vain yksi väri niin helpottaa valintaa. Odotellaan montako eri väriä mainitaan...

Vierailija
18/40 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiertänyt kaikki alet läpi, eikä missään ole enää mitään jäljellä. Mies toivoo minun laittavan jotain vartalonmyötäistä päälle eli mustaa..

ap

Vierailija
19/40 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kiertänyt kaikki alet läpi, eikä missään ole enää mitään jäljellä. Mies toivoo minun laittavan jotain vartalonmyötäistä päälle eli mustaa..

ap

Mistä lähtien vartalonmyötäinen tarkoitta mustaa ? Ainahan toivoa voi.

Vierailija
20/40 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen mustiin pukeutuja ja olen ollut häissäkin mustissa mekoissa. Tuttujen häissä. Ei ole ollut kannanotto ja kaikki sen tietää.

Sen sijaan vieraiden ihmisten häihin en pukeutuis koko mustaan, jos et halua herättää huomiota ja selän takana puheita.

Mieti siellä olis vieraana palstamamma raati ja bäng! Sut on leimattu loppu elämäksesi. Vaikket siitä välittäisi, niin huomio on kuitenkin hääparilta pois.