Voiko kesähäihin laittaa mustan mekon?
Pukeudun aina mustaan ja en omista oikeastaan mitään värikästä. Olen menossa miesystävän avecina häihin joissa en tunne ketään, en ole nähnyt morsiuspariakaan. Pukukoodi on kesäinen juhlapukeutuminen, minulla olisi musta pitkä ohutta kangasta oleva mekko jossa lyhyet hihat. Onko soveliasta laittaa mustaa?
Kommentit (40)
Tottakai voi - jos ne on samalla jonkun hautajaiset
Vierailija kirjoitti:
Olin kaasona häissä, joissa toisella kaasolla oli ohut musta pitkä juhlapuku. Ei häirinnyt kai ketään.
Heinäkuussa.
Häihin ei koskaan mustaa, eikä valkoista, molemmat loukkaavat hääparia. Musta tarkoittaa että suret sitä kun menivät naimisiin ja valkoinen että haluat morsiameksi morsiamen paikalle. Osta vaikka kirpparilta halpa kesämekko, jos et uutta raaski ostaa.
Oletko sä niin varaton, ettet voi alesta yhtä kesämekkoa ostaa häitä varten? Nyt on monessa paikassa -70%.
Ei. Jos tuntisit hääparin, voisit kysellä asiaa. Koska et tunne, niin menisin etiketin mukaan. Jos mulla ei olisi varaa ostaa/ vuokrata uutta vaatetta edes käytettynä niin ilmoittaisin heti, kun kutsu on yullut että valitettavasti en pääse juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kaasona häissä, joissa toisella kaasolla oli ohut musta pitkä juhlapuku. Ei häirinnyt kai ketään.
Heinäkuussa.
Tämä on eri asia, koska kaaso on todennäköisesti puhunut pukeutumisestaan jääpsrin/morsiamen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sä niin varaton, ettet voi alesta yhtä kesämekkoa ostaa häitä varten? Nyt on monessa paikassa -70%.
Elämän aikana ehtii tulemaan monet juhlat. Kannattaa hankkia juhlavaatteet niin on sitten vastaisuudessakin mitä päälle laittaa. Samalla tavalla kuin jokaiselta mieheltä pitäisi löytyä tumma puku kaapista. Koska niitä tilaisuuksia joissa pitää (kannattaa) pukeutua juhlavammin tulee jokaisen elämässä eteen. Osoittaa kunnioitusta pukeutua kutsuvieraana asianmukaisesti.
Mustalla oot menos hautajaisiin .
Miksi menet häihin kun et heitä edes tunne, mieskö sinua haluaa esitellä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuoleman väri.
Sulhasella on häissä usein musta puku...
Nyt keskusteltiin naisten pukeutumisesta. Tumma puku on miehelle aina oikea vaihtoehto mihin tilaisuuteen tahansa. Miehet kun tykkää tehdä elämästä helpompaa.
No miksi naiset ei tee ?
Se on aivan yhtä idioottimainen perinne kuin se, ettei samaa mekkoa saa käyttää uudestaan seuraavissa juhlissa. Joskus suorataan kauhistellaan iltapäivälehdissä kun joku nainen on KEHDANNUT käyttää uudelleen omistamaansa mekkoa. Hui kauhistus!
Vierailija kirjoitti:
Miksi menet häihin kun et heitä edes tunne, mieskö sinua haluaa esitellä ?
Ostatteko yhteisen häälahjan ?
Aina voit kysyä hääparilta. Saatat saada outoja katseita muilta vierailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuoleman väri.
Sulhasella on häissä usein musta puku...
Sulhasen, ja yleisimminkin miesten, puvun väri on tumma useimmiten virallisissa juhlissa. Sen tarkoituksena on toimia lähinnä taustana naisen puvulle.
Kukaan ei oikeasti välitä sulhasen (tai yleensäkkään miesten) puvusta kunhan se on puku ja kohtuu siisti, sitä kommentoidaan ehkä yhdellä sanalla jos silläkään. Siksi miehille tarjotaan väriskaalana kaupoissa sinistä, mustaa, ruskeata ja muita vastaavia "iloisia" värejä.
Viime vuosina on alkanut näkynyt värikkäämpääkin tarjontaa mutta ei paljoa.
Se että miesten pukeutumisesta ei välitetä, johtaa helposti siihen että puvun kantaja ei myöskään siitä välitä ja sitä kautta puku on yleensä vähän sinnepäin, väärän kokoinen etc.
Typerää kysellä asiasta täällä. Tiedät mitä etiketti sanoo, ei mustaa häihin, etenkään kesähäihin.
Jos aiot rikkoa etikettiä niin sinä yksin teet siitä päätöksen. Aina on niitä, jotka sitä rikkoo ja niitä, jotka siitä juntiksi tuomitsevat. Itse päätät mitä teet ja välitätkö siitä mitä muut päätösestäsi ajattelevat.
No nyt sitten asiantuntijat, minkä värinen puku miespuolisen häävieraan avecilla pitää olla että se kelpaa kaikille ?
Vain yksi väri niin helpottaa valintaa. Odotellaan montako eri väriä mainitaan...
Olen kiertänyt kaikki alet läpi, eikä missään ole enää mitään jäljellä. Mies toivoo minun laittavan jotain vartalonmyötäistä päälle eli mustaa..
ap
Vierailija kirjoitti:
Olen kiertänyt kaikki alet läpi, eikä missään ole enää mitään jäljellä. Mies toivoo minun laittavan jotain vartalonmyötäistä päälle eli mustaa..
ap
Mistä lähtien vartalonmyötäinen tarkoitta mustaa ? Ainahan toivoa voi.
Itsekin olen mustiin pukeutuja ja olen ollut häissäkin mustissa mekoissa. Tuttujen häissä. Ei ole ollut kannanotto ja kaikki sen tietää.
Sen sijaan vieraiden ihmisten häihin en pukeutuis koko mustaan, jos et halua herättää huomiota ja selän takana puheita.
Mieti siellä olis vieraana palstamamma raati ja bäng! Sut on leimattu loppu elämäksesi. Vaikket siitä välittäisi, niin huomio on kuitenkin hääparilta pois.
Ei