Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä palkkaa saavat ovat persaukisia koko ajan.

Vierailija
30.07.2025 |

Jos palkka tulee perjantaina niin viimeistään seuraavana keskiviikkona ovat rahattomia persaukisia pyytämässä lainaa minultakin. Ja miten tukia saavat ovat myös koko ajan persauki koko ajan. Jos minä pärjää lähes tonnia pienemmällä palkalla tai samoilla kelatuilla niin miksei muut pärjää. Olen saanut säästöön rahaa myös vuosien aikana mutta samat ihmiset aina yrittää lainata rahaa vaikka tienaavat enemmän.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sain palkkalaskelman ja käteen jää 1080€ ulosoton jälkeen. Tuolla sitten pitää saada maksettua omakotitalon kulut, vähän bensaa ja oma ruoka. Ahdistaa, mutta onneksi on väliaikaista ja normaalisti saan enemmän ulosoton jälkeen. Oli vain pienempi palkka tässä kuussa. Lisätienestiä koitan koko ajan tehdä koruilla, villasukilla yms. 

Vierailija
62/84 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan itsellä. Joka kuukausi laitan palkasta vähintään tonnin sijoituksiin ja osingoista yms 100%. Palkkaa saan 4200e/kk käteen ja osinkoja n 25k vuodessa (miinus verot siltä osin kun aot:llä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri sain palkkalaskelman ja käteen jää 1080€ ulosoton jälkeen. Tuolla sitten pitää saada maksettua omakotitalon kulut, vähän bensaa ja oma ruoka. Ahdistaa, mutta onneksi on väliaikaista ja normaalisti saan enemmän ulosoton jälkeen. Oli vain pienempi palkka tässä kuussa. Lisätienestiä koitan koko ajan tehdä koruilla, villasukilla yms. 

Millä ihmeellä sä saat sun rahat riittämään jos asut omakotitalossa!?

Vierailija
64/84 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pikkuhiljaa tullut se että melkein kaikki menee mitä tulee. Rahat riitti hyvin ennen, pikkuhiljaa kaiken hintaa on nostettu, Ruuan, vastikkeen jne. Koroissa onneksi korkokatto mutta nekin nousseet. Palkka vaan ei nouse samaa tahtia. 

Vierailija
65/84 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä ne oikein tahdo riittääkään. Omasta syömisestä yms. pitää tinkiä. Taloa en halua menettää. Koitan saada jostakin parempaa lisätienestiä koska talvella kaukolämpö- ja sähkölaskut on isommat. Toki saan normaalisti käteen n.1400€, että sekin vähän helpottaa. Tiukkaa tekee silti jos esim. tammikuun kaukolämpölasku on taas reilun 300€. 

Vierailija
66/84 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä ne oikein tahdo riittääkään. Omasta syömisestä yms. pitää tinkiä. Taloa en halua menettää. Koitan saada jostakin parempaa lisätienestiä koska talvella kaukolämpö- ja sähkölaskut on isommat. Toki saan normaalisti käteen n.1400€, että sekin vähän helpottaa. Tiukkaa tekee silti jos esim. tammikuun kaukolämpölasku on taas reilun 300€. 

Lisään vielä, että mulla vaihtuu sähkösoppari uuteen lokakuussa ja sähköyhtiöltä sain tarjouksen halvemmasta hinnasta. Helpottaa onneksi sen suhteen edes vähän.

Vierailija
67/84 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumisen kustannukset ja ruoka on nousseet niin älyttömästi ettei yhden ihmisen palkka vaan riitä. En lainaa rahaa ja palkka riittää kuun loppuun asti yleensä, mutta kaikki menee mitä tuleekin. Ennen jäi sentään jotain säästöönkin.

Eikä tosiaan tuhlailla. Ei käydä ravintoloissa, ei tilata ruokaa kotiin, ei käydä kampaajalla tai ole tekoripsiä. En edes meikkaa kuin pari kertaa vuodessa jos on jotain juhlia. En polta enkä käytä alkoholia, vaatteet ostan pääosin kirpparilta, itselle en edes sieltä ellei ole pakko. Lapset saavat harrastaa mutta se ei minusta ole tuhlausta, eikä sekään että käydään kerran kesässä huvipuistossa.

Vierailija
68/84 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole se, jolta kysytään, mutta näin kesällä omakotitalossa on edullista asua. Elokuussa erääntyy kiinteistöveron 1. puolikas, mutta lämmitykseen ja sähköön menee paljon vähemmän kuin talvella. 

Vierailija
69/84 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei osata hoitaa raha-asioita

Vierailija
70/84 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tekevät ehkä elämässään muutakin kuin nysväävät vuokrayksiössä ilman autoa punalaputettuja valmisruokia mikrossa lämmittäen netissä roikkuen 24/7

Menipä jollain tunteisiin.

Vierailija
71/84 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs luule, itsellä matalapalkka  alan työ, en saa tukia, viikkotunnit vaihtelee nyt oli yt:teetkin jolloin ne jotka taloon oli tullut viimeisenä saivat lähteä (en ollut joukossa) ja meille lopuille työtunnit aleni, siihen päälle maksat veroja, jäsenmaksua ja tietenkin oma eläminen, ei ole autoa, en matkustele, en käy ulkona syömässä, en kampaamoissa yms palveluissa, rahat menee peruselämiseen, laskuihin, osamaksuja ei ole. 

Vierailija
72/84 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni elää kädestä suuhun. Raha tilillä tuntuu polttavan monen hermoja niin että on pakko mennä ja tuhlata. Niin sanottu köyhän miehen mielentila, täytyy tuhlata tunteakseen olevansa elossa.

Itsellä on esim. verkkokaupan.comiin 5000 € tili josta käyttämättä 4000€. On mulla luottoja ja osamaksuja joista selviän ilman että menevät ulosottoon mutta ei mulla ole mitään pakottavaa tarvetta ollut pitkään aikaan mennä ostaa esim.verkkokauppa.comista mitään.  Walleyhin mulla on 1600€ luottoa käyttämättä .

Otin luotot ja oaamaksut jotta sain haluamani asiat heti.  Kerran sitä vain eletään ja lähtö voi tulla syystä tai toisesta itselle ja  kenelle tahansa vaikka huomenna joten ajattelin että miksi ei.

Vierailija
73/84 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni elää kädestä suuhun. Raha tilillä tuntuu polttavan monen hermoja niin että on pakko mennä ja tuhlata. Niin sanottu köyhän miehen mielentila, täytyy tuhlata tunteakseen olevansa elossa.

Itsellä on esim. verkkokaupan.comiin 5000 € tili josta käyttämättä 4000€. On mulla luottoja ja osamaksuja joista selviän ilman että menevät ulosottoon mutta ei mulla ole mitään pakottavaa tarvetta ollut pitkään aikaan mennä ostaa esim.verkkokauppa.comista mitään.  Walleyhin mulla on 1600€ luottoa käyttämättä .

Otin luotot ja oaamaksut jotta sain haluamani asiat heti.  Kerran sitä vain eletään ja lähtö voi tulla syystä tai toisesta itselle ja  kenelle tahansa vaikka huomenna joten ajattelin että miksi ei.

Ohimennen kommenttina, että esimerkiksi minä tuskin saisin 5000 euron tiliä Verkkokauppaan tai 1600 euroa Walleyyn. Vakiduunista huolimatta.

-eri

Vierailija
74/84 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitenpä hoitaisit 595€ tuloilla yksin kaiken kun et töitäkään kykenisi tekemään? Oispa hauska nähdä kun yrittäisit, kuinka nopeasti luovuttaisit.

Vierailija
75/84 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa (omista tutuista ainakaan) ei hahmota rahanarvoa ollenkaan. Ne takeaway kahvit, päivittäiset Wolttaukset ja useampi suoratoistopalvelu  esim. Joo ei maksa montaa euroa kappale, mutta äkkiä tulee satoja euroja kuukaudessa.  

Mutta kyllä kummasti sitä rahaa vaan kuluu ilman tuhlaamistakin. Pelkkä sähkölasku oli triplat normaalin nyt tammi&helmikuun osalta. Ja kummasti meni rikki asioita mm. pesukone ja lapsella meni monet ulkovaatteet ihan rikki talvella (siinä iässä jo että käytettynä vaikea löytää, muuta kuin paitoja). 

Vierailija
76/84 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla niinkin, että vain väittävät olevansa persaukisia.

Suomalainen ei leveile muille.... On parempi vaan olla niin kuin olisi maailman surkeimmassa jamassa, niin kukaan ei tuu kateelliseksi.

Vierailija
77/84 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitenpä hoitaisit 595€ tuloilla yksin kaiken kun et töitäkään kykenisi tekemään? Oispa hauska nähdä kun yrittäisit, kuinka nopeasti luovuttaisit.

Olen ollut työkyvytön

Olen elänyt tuota "595€" -elämää

Voisit edes yrittää käyttää päätäsi ennen kuin menet avaamaan suusi

-sejollevastasit

Vierailija
78/84 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi hyvätuloinen yli 3000 nettona tienaava lainaili vuosikaudet rahaa ja maksoi 100-200% korkoja. Tunsin sen tyypin hyvin koska oltiin samoissa töissä ja tunsin ne rahanlainaajat jotka käytti tyyppiä hyväksi. Käräytin ne poliisille ja siitä tuli oikeusjuttu kiskonnasta.. Ne tyypit tuomittiin maksamaan jotain 35000-50000 euroa takas. Sain sen jälkeen monta tappouhkausta niiltä rahanlainaajilta. Hankin jopa aseen sitä varten. Menin aseen kanssa jopa sen yhden kiristäjän urheiluseuran harjoituksiin kyselemään että haluaako haastaa ja uhkailla vielä.

Täällähän on satusetä palstoilla sepittämässä keksittyjä tarinoitaan.

Taidat olla se koronkiskoja itse

Vierailija
79/84 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaan kaikki rahat uhkapeleihin, koska uhkapelisivustot vievät minua kuun mätää kukkoa. Lopettaa en pysty, joten jatkan mätänä kukkona olemista.

Vierailija
80/84 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä saa vain yhden palkan, eikä ole esimerkiksi asumispalkkaa, kotihoidonpalkkaa, toimeentulopalkkaa, elatuspalkkaa jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi