Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (5531)

Vierailija
5381/5531 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Vanhan Testamentin tekstit koston ja vihan jne Jumalasta liittyvät Kristuksen tulemiseen?

No eiväthän ne niitten mielestä liitykään, keiden tekstejä nuo alkujaan ovat. Vanha testamentti on juutalaisten Tanach, eikä juutalaisten mielestä Jeesus ole se heidän ennustamansa messias. He odottavat toisenlaista messiasta. Olen käsittänyt että hienompaa, kuninkaan kaltaista. Ainakaan hän ei pelasta muita kuin juutalaiset.

Vierailija
5382/5531 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhassatestamentissa Jumalan viha syntiä kohtaan tulee selvästi ilmi. Jeesus tuli välimieheksi  ihmisen ja Jumalan välillä ottamalla rangaistuksen päällensä.

Niiden osalta, jotka seuraavat häntä eli noudattavat tai pyrkivät vakavasti noudattamaan hänen opetuksiaan. Se ei riitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika (tai väittää uskovansa). Olennaista on opetusten noudattaminen. 

Eikä opetusten noudattaminen riitä," teidän täytyy syntyä uudesti ylhäältä."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5383/5531 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhassatestamentissa Jumalan viha syntiä kohtaan tulee selvästi ilmi. Jeesus tuli välimieheksi  ihmisen ja Jumalan välillä ottamalla rangaistuksen päällensä.

Niiden osalta, jotka seuraavat häntä eli noudattavat tai pyrkivät vakavasti noudattamaan hänen opetuksiaan. Se ei riitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika (tai väittää uskovansa). Olennaista on opetusten noudattaminen. 

En ole kovin monta tavannut, jotka synnyttyään ylhäältä omasta mielestään olisivat sen jumalisempia kuin muutkaan. Aivan yhtä raadollisia ovat kuin muutkin. Raivostuvat pikkuasioista, ovat pikkumaisia, johdateltavissa, turhamaisia jne. Jotenkin luulin, että kokonaisuus olisi jotain muuta jos kerran täydellisiksi pyritään. Eivät he pyri täydellisiksi eivätkä edes näe siihen mitään tarvettakaan.

Vierailija
5384/5531 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikilla on suojelusenkeli ja muita enkeleitä, niin katseleeko/näkeekö ne ihmisen tekemässä intiimijuttuja. Jotenkin kiusallinen ajatus. Ehkä ne katselee pois päin sillon.

Henkimaailma keskittyy olleellisimpiin asioihin. Jumalan määräys on lisääntyä maanpäällä.

Ja sinulla on tämä tieto oleellisista asioista mistä? Miksi teet turhia rivinvaihtoja? Onko sinulla mitään todisteita enkeleistä?

Raamatussa on vastauksia moniin kysymyksiin. Enkelit ovat palvelevia henkiä niitä varten jotka saavat autuuden periä. Uskon että kaikilla ihmisillä on jokatapauksessa oma suojelusenkeli. Raamatussa puhutaan  lapsilla olevista enkeleistä.

Jokaisella ihmisellä on oma suojelusenkeli. Jokaisella on oppaita elämässä auttamassa, oppaat voivat vaihtua. Näitäkin oppaita sanotaan useasti enkeleiksi eikä se haittaa sillä enkeli on monelle sopivampi mieltää auttajaksi kuin opas tai henkiopas. 

Vierailija
5385/5531 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemmeko uudestaan tässä uudestisyntymiskeskustelussa? Se uudestisyntyminen tarkoittaa ihan jotain muuta kuin sitä, että esimerkiksi tulee uskoon tai päättää alkaa seurata Jeesusta. Varsinkaan se ei tarkoita sitä, että luopuu omasta järjestään ja alkaa kuvitella olevansa jotenkin uudestisyntynyt. Puhumattakaan siitä, että hakeutuu sellaisten yliluonnollisten asioiden yhteyteen, jotka ovat aivan muusta kuin Jumalasta.

Vierailija
5386/5531 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kysynyt "mihin kannattaa uskoa" vaan "mihin on rationaalista uskoa".

Ihmisen rationalisuus on eri kun Jumalan viisaus. Kaksi vaihtoehtoa valittavana.

Ei minun ole tarvinnut valita. Ehkä meillä on erilainen ymmärrys rationaalisuudesta.

Lisään selvennykseksi että olen itse rationaalinen matemaattis-looginen ihminen. Olen fiksu ja järkevä. Tykkään puhua asioista selkeästi. Kykenen ymmärtämään kaiken tarpeellisen elämästä. Lisäksi olen hyvin intuitiivinen ja näkijä. En tiedä mitä tämä yhtälö sanoo sinulle.

Hyvä. Jumalan hulluus on viisaampaa kuin ihmisten viisaus. Kun ihminen ei ymmärrä Jumalan viisautta, saarnauttamansa hullutuksen kautta hän on valmistanut pelastuksen.

Vierailija
5387/5531 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikilla on suojelusenkeli ja muita enkeleitä, niin katseleeko/näkeekö ne ihmisen tekemässä intiimijuttuja. Jotenkin kiusallinen ajatus. Ehkä ne katselee pois päin sillon.

Henkimaailma keskittyy olleellisimpiin asioihin. Jumalan määräys on lisääntyä maanpäällä.

Ja sinulla on tämä tieto oleellisista asioista mistä? Miksi teet turhia rivinvaihtoja? Onko sinulla mitään todisteita enkeleistä?

Raamatussa on vastauksia moniin kysymyksiin. Enkelit ovat palvelevia henkiä niitä varten jotka saavat autuuden periä. Uskon että kaikilla ihmisillä on jokatapauksessa oma suojelusenkeli. Raamatussa puhutaan  lapsilla olevista enkeleistä.

En su

Ihan turvallisesti voi etsiä auttajia, meille ei tapahdu koskaan mitään pahaa.

Vierailija
5388/5531 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen rationalisuus on eri kun Jumalan viisaus. Kaksi vaihtoehtoa valittavana.

Ei minun ole tarvinnut valita. Ehkä meillä on erilainen ymmärrys rationaalisuudesta.

Lisään selvennykseksi että olen itse rationaalinen matemaattis-looginen ihminen. Olen fiksu ja järkevä. Tykkään puhua asioista selkeästi. Kykenen ymmärtämään kaiken tarpeellisen elämästä. Lisäksi olen hyvin intuitiivinen ja näkijä. En tiedä mitä tämä yhtälö sanoo sinulle.

Hyvä. Jumalan hulluus on viisaampaa kuin ihmisten viisaus. Kun ihminen ei ymmärrä Jumalan viisautta, saarnauttamansa hullutuksen kautta hän on valmistanut pelastuksen.

Se menee niin päin, että järjettömyys on Jumalan tahdon vastaista. Jos teille väitetään, että pelastukseen tarvitaan jotain Jumalan hulluutta, niin teille valehdellaan.

Vierailija
5389/5531 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärtänyt mitä haluat oikeasti minulle kertoa mutta on selvää sekin että luojan tiet ovat toisinaan kummalliset ja järjettömän tuntuiset. Väkisin ei kannata yrittää ymmärtää ja meillä ihmisillä on myös tunteet jotka saattavat estää ymmärtämistä tai vaikeuttaa sitä. Kaikesta kykeneväisyydestämmekin huolimatta olemme vain ihmisiä.

Vierailija
5390/5531 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele tätä.

Vierailija
5391/5531 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemmeko uudestaan tässä uudestisyntymiskeskustelussa? Se uudestisyntyminen tarkoittaa ihan jotain muuta kuin sitä, että esimerkiksi tulee uskoon tai päättää alkaa seurata Jeesusta. Varsinkaan se ei tarkoita sitä, että luopuu omasta

Johanneksen evankeliumi:

3:1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.

3:2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."

3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".

3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?" >> Jakeen lisätiedot

3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

Vierailija
5392/5531 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele tätä.

Minä voin suositella koska tiedän ja ymmärrän kaiken olennaisen tähän asiaan liittyen. Ei saisi pelotella asioilla, se ei ole fiksua.

Vierailija
5393/5531 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä kiellät Jeesuksen . 666.  Ilmestyskirja 11:8 Ilmestyskirja 2:9 

Vierailija
5394/5531 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanneksen evankeliumi:

3:1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.

3:2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."

3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".

3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?" >> Jakeen lisätiedot

3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

Halusitko kertoa jotain tällä viittauksella? Tässä kuvattu uudestisyntyminen on aivan eri asia kuin se, että jotkut ihmiset väittävät olevansa uudestisyntyneitä. 

Vierailija
5395/5531 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmestyskirja 2:9

Vierailija
5396/5531 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suosittele tätä.

Minä voin suositella koska tiedän ja ymmärrän kaiken olennaisen tähän asiaan liittyen. Ei saisi pelotella asioilla, se ei ole fiksua.

Hienoa. Onnea matkaan sitten niille, jotka uskovat sinua.

Vierailija
5397/5531 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusitko kertoa jotain tällä viittauksella? Tässä kuvattu uudestisyntyminen on aivan eri asia kuin se, että jotkut ihmiset väittävät olevansa uudestisyntyneitä. 

Raamatun neuvoma uudestisyntyminen on ainoa tie Jumalan valtakuntaan .

Vierailija
5398/5531 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suosittele tätä.

Hienoa. Onnea matkaan sitten niille, jotka uskovat sinua.

En odota että kukaan uskoisi minua mutta toivon että mahdollisimman moni olisi kiinnostunut tai voisi edes kuunnella avoimin mielin jos minulla on sanottavaa.

Pidän skeptisistä ihmisistä koska he tuovat haastetta ja ymmärrän skeptisyyden koska olen itsekin sellainen ihminen.

Vierailija
5399/5531 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Vanhan Testamentin tekstit koston ja vihan jne Jumalasta liittyvät Kristuksen tulemiseen?

No eiväthän ne niitten mielestä liitykään, keiden tekstejä nuo alkujaan ovat. Vanha testamentti on juutalaisten Tanach, eikä juutalaisten mielestä Jeesus ole se heidän ennustamansa messias. He odottavat toisenlaista messiasta. Olen käsittänyt että hienompaa, kuninkaan kaltaista. Ainakaan hän ei pelasta muita kuin juutalaiset.

Juutalaiset ajattelee, että vanha t. puhuu kahdesta eri Messiaasta, eli 1.kärsivästä palvelijasta ja 2.voittoisasta kuninkaasta, joka tuo rauhan maan päälle. Kristityt taas ajattelevat, että vt puhuu yhdestä Messiaasta, joka tulee kahdesti maailmaan, ensin kärsivänä palvelijana ja sitten kuninkaana (Jeesus), ensimmäinen asia on jo tapahtunut. Jos lukee kristinuskon näkökulmasta, koko Heprealainen raamattu ennustaa Jeesuksesta, juutalaiset eivät vaan tunne kovin hyvin omia tekstejään ja heidät on tavallaan opetettu ohittamaan ne Jeesuksesta ennustavat kohdat. 

Vierailija
5400/5531 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kovin monta tavannut, jotka synnyttyään ylhäältä omasta mielestään olisivat sen jumalisempia kuin muutkaan. Aivan yhtä raadollisia ovat kuin muutkin. Raivostuvat pikkuasioista, ovat pikkumaisia, johdateltavissa, turhamaisia jne. Jotenkin luulin, että kokonaisuus olisi jotain muuta jos kerran täydellisiksi pyritään. Eivät he pyri täydellisiksi eivätkä edes näe siihen mitään tarvettakaan.

Ovat jääneet "uudesti syntymisessään" tähän vaiheeseen.

Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. 2. Tess. 2:3,4