Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (5290)

Vierailija
4901/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus sanoi armahtaessaan naisen: Mene äläkä enää syntiä tee. Onko mahdollista olla tekemättä syntiä, esim. katoliset pyytävät koko ajan anteeksi samoja syntejään ripissä, vaikka olisi pitänyt tehdä parannus ja tehdä vaikka uusia syntejä, ei enää niitä anteeksiannettuja. 

Eli tätä voi jatkaa ikuisesti, tehdä syntiä ja sitten mennä uikuttamaan Jumalalle, että tein syntiä?

Tämä taitaa olla asioita joihin saat vastauksen vain itse elämällä uskossa

Sivusta on helppo huudella

Minä olen aina parhaani mukaan yrittänyt tehdä sen, mikä ymmärrykseni mukaan on oikein. Olen parhaani mukaan välttänyt muiden vahingoittamista. Ja minä olen joutunut kokemaan sellaista kärsimystä, etten toivoisi sellaista kenellekään, en edes pa

He elävät helveteissä.

Minäkin olen joutunut kokemaan vääryyttä ja pahaa, mutta elämästäni valtaosa on kuitenkin ollut melko hyvää ja olen saanut nauttia sekä jumalan armosta että muista ihanista asioista. Paatunut ja paha elää jatkuvassa kärsimyksessä edes tiedostamatta sitä, hänellä on vain kärsimyksensä. 

Vierailija
4902/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fariseukset yrittävät lyödä oikealta tieltä pois ne jotka oikeasti olisivat menossa taivaaseen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4903/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pyhät yleensä myös hakeutuvat yksinäisyyteen, ellei syntisten ihmisten auttaminen ole heidän kutsumuksensa. Ei se kaikkien pyhien kutsumus ole.

Se ei ole hyvä idea, ettei auta muita.

Vierailija
4904/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoliset toi evankeliumin ilon . Myös kehitti suomen kieltä kuin opetti isä meittää rukouksen.  Kuin rakensivat kouluja . Kauan ennen muita ja ennen lutteria ennen ortodokseja jotka on orietal .   Evankeliumi on hyvä uutinen vapaudesta . 

Vierailija
4905/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus sanoi armahtaessaan naisen: Mene äläkä enää syntiä tee. Onko mahdollista olla tekemättä syntiä, esim. katoliset pyytävät koko ajan anteeksi samoja syntejään ripissä, vaikka olisi pitänyt tehdä parannus ja tehdä vaikka uusia syntejä, ei enää niitä anteeksiannettuja. 

Eli tätä voi jatkaa ikuisesti, tehdä syntiä ja sitten mennä uikuttamaan Jumalalle, että tein syntiä?

Tämä taitaa olla asioita joihin saat vastauksen vain itse elämällä uskossa

Sivusta on helppo huudella

Minä olen aina parhaani mukaan yrittänyt tehdä sen, mikä ymmärrykseni mukaan on oikein. Olen parhaani mukaan välttänyt muiden vahingoittamista. Ja minä olen joutunut kokemaan sellaista kärsimystä

Jos ei tiedosta kärsimystä, niin se ei ole vielä kärsimystä. 

Vierailija
4906/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa sanotaan, että jumala ei kuule paatuneen rukousta. Epäaito katumus on samaa kuin paatumus.  Tosiasia on se, että jos elää pyhä henki sisällään, ei edes pysty tekemään syntiä, sillä se kumoaa pahan hengen. Samalla tavalla kuin demonit eivät pysty olemaan samassa tilassa neitsyt marian hengen kanssa.

Uskovainen tai uskonnolliseen järjestöön kuuluva ei tarkoita vielä sitä

Puhutaanko raamatussa pyhistä ihmisistä ylipäätään? Raamattu tuntuu sijiottuvan ennemminkin siihen ihmisyyden ja kirkastumisen välimaastoon, kallistuen enemmän sinne ihmisyyden puolelle. Pyhä on sitten sellainen, joka tekee niitä ihmetekoja, kuten jeesus teki. Ja kun puhutaan absoluuttisesta pyhyydestä, niin tällöin ei todennäköisesti tule koskaan tekoineen edes nimetyksi tai ehkä edes huomatuksi. Erästä toisesta opusta mukaillen: jos fariseus ansaitsee ylistystä ja kiitosta yhdestä hyvästä teostaan, tarvitseeko pyhistä puhuakaan?

Vierailija
4907/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha laulu ; armosta me olemme pelastetut emme itsemme tai tekijälle kautta ettei KUKAAAAn kerskaisi. 

Vierailija
4908/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhä on Pyhän Hengen aikaansaannosta

Fariseus on tekopyhä ja itseasiassa usein ei voi sietää Pyhästä Hengestä olevaa

Vierailija
4909/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa sanotaan, että jumala ei kuule paatuneen rukousta. Epäaito katumus on samaa kuin paatumus.  Tosiasia on se, että jos elää pyhä henki sisällään, ei edes pysty tekemään syntiä, sillä se kumoaa pahan hengen. Samalla tavalla kuin demonit eivät pysty olemaan samassa tilassa neitsyt marian hengen kanssa.

Uskovainen tai uskonnoll

Budhat tekee myös ihmeitä joten mihin ei pitä jäädä jopa väärä hindujeesys tekee.  Oikea ihme on Jeesus ristiin naulittuna ja sovitus. 

Vierailija
4910/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha laulu ; armosta me olemme pelastetut emme itsemme tai tekijälle kautta ettei KUKAAAAn kerskaisi. 

Kyllä, mutta tekojen perusteella tuomitaan.

Vierailija
4911/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pyhät yleensä myös hakeutuvat yksinäisyyteen, ellei syntisten ihmisten auttaminen ole heidän kutsumuksensa. Ei se kaikkien pyhien kutsumus ole.

Se ei ole hyvä idea, ettei auta muita.

Naiivi ja lihallinen kuvitelma, etteikö pyhä auttaisi muita vaikka eläisi vuoren nupissa yksin 100 vuotta.

Vierailija
4912/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liha ja Henki sotii toisiaan vastaan 

Vierailija
4913/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa sanotaan, että jumala ei kuule paatuneen rukousta. Epäaito katumus on samaa kuin paatumus.  Tosiasia on se, että jos elää pyhä henki sisällään, ei edes pysty tekemään syntiä, sillä se kumoaa pahan hengen. Samalla tavalla kuin demonit eivät pysty olemaan samassa tilassa neitsyt mari

Mikä tekee mielestäsi jeesuksen ihmeistä ja uhrauksista merkittävämmän?

Vierailija
4914/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan testamentin henget ei kuulu kristityille.  Niitä oli ja on siellä synagogalla . Ja hinduilla . Myös Egyptin henkiä. Arabeilla. Budha ei mitenkään liity Kristuksen uskoon.  Eikä noidat paitsi että voivat pelastua. Meditaatio ei ole Jumalan pojan henki. Jeesuksen todistus on .  

Vierailija
4915/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fariseus estää pääsemästä Jeesuksen luokse .  Siitä sen tietää. 

Vierailija
4916/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta katumuksen ja parannuksen kautta voi saada ne anteeksi. Jumala ei yksinkertaisesti palkitse ansioita, vaan kaikki saadaan armosta.

Vierailija
4917/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liha ja Henki sotii toisiaan vastaan 

Kyllä, ihmisessä itsessään pääasiassa.

Vierailija
4918/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta katumuksen ja parannuksen kautta voi saada ne anteeksi. Jumala ei yksinkertaisesti palkitse ansioita, vaan kaikki saadaan armosta.

Onnea matkaan.

Vierailija
4919/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhitetty .  Kaikki on pyhitetty jotka Jeesus on kastanut itseensä.  Mutta tehän erottelette kristittyjä. MYLLYNKIVI teillä ei erotetuilla. 

Vierailija
4920/5290 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekojen kautta ei pelastu eikä kristityn enää tuomita . Tuomio oli ristillä.