Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehet kärsivät yksinäisyydestä naisia enemmän?

Vierailija
29.07.2025 |

Enkä nyt siis tarkoita, että miksi miehiä on enemmän yksin, vaan paino on sanalla kärsimys. Tosi moni nainen, niin omassa elämässä tuntemani kuin julkisuudessakin kertoo nauttivansa siitä, että on sinkku. Miehet taas tuntuvat helpommin ajautuvan synkkyyteen jos sitä vastakappaletta ei löydy.

Mistä tämä johtuu? Onko naisilla läheisempi kontakti ystäviin ja sukulaisiin, jolloin yksinäisyys ei samalla tavalla iske päälle vaikkei olisikaan suhteessa? Kostautuuko tässä nyt se, kun miehet kasvatetaan kantamaan henkiset kuormansa yksin, ja ainut jolle niitä ehkä kehtaisi jakaa olisi se kumppani? En usko seksinkään olevan tähän vastaus, että naiset eivät tarvi suhdetta kun seksiä saa aina halutessaan kumminkin, minkä olen monelta mieheltä kuullut selitykseksi, koska moni nainen perustelee sinkkuuttaan sillä, että haluaa pitkäaikaisen suhteen eikä mitään irtopaloja. Useampi nainen myös kertoo jopa ylpeänä olleensa selibaatissa yhtä kauan kuin sinkkunakin, ja kuinka paljon se jättää henkistä kaistaa kaikelle muulle elämässä. Miksei tämä onnistu miehiltä?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tämän tutkimuksen mukaan yksinäisyyden tunteet ovat yleisempiä naisilla, kuin miehillä. Katso sivu 5. 

https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/146766/YP2303_Laaninen%26…

Vierailija
22/42 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuvat itse hoitamaan taloutensa yhyy eikä kukaan smegsiorjaile hyväksikäyttöpatjakodinkonestatusesineenä yhyy...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on yksinäinen omasta tahdostaan ja tietää että munaa saa helposti ja naapurin mies auttaa askareissa.

Vierailija
24/42 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein mietin ihan yleisestikin, että miten niin monen ihmisen onnellisuus tai elämän arvo tuntuu olevan toisesta henkilöstä riippuvainen. Mielestäni seksikin on hirveän yliarvostettua tai en itse ainakaan saa siitä mitään irti. Sitä mieluummin tekee pienellä kaveriporukalla jotain mielenkiintoista, vaikka kiipeää vuorille tai vaeltaa erämaissa yms. Kaiken ei tarvitse olla romanttista.

Naulan kantaan. Seksi voi olla innostavaa parin ensimmäisen vuoden aikana uudessa suhteessa, sen jälkeen se on kuin yksi kotityö. Melkein mikä tahansa on kiinnostavampaa; kirjojen lukeminen, leffojen katsominen, nukkuminen, ulkoilu. Parisuhdekin on ajan myötä tylsää, sama naama ja samat maneerit päivästä toiseen. Koko pysyvä parisuhdenormi on valmis hautaan.

Vierailija
25/42 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lääkitsee yksinäisyyttään viinalla ja kattoparruihin ripustetulla köydellä joka on siinä mielessä hyvä, että eivät kuormita eläkejärjestelmää.

Vierailija
26/42 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne naiset vain huomaa sitä, kun ovat koko ajan puhelimessa.

Vierailija
27/42 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä noita yksinäisyydestä vollottavia miehiä edes kutsuisi miehiksi. Siellä on inceleitä ja muita mielenterveysongelmaisia sekä epätoivoisia luusereita, tavalllinen mies kyllä löytää seuraa jos haluaa.

Vierailija
28/42 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaanpa, että tämä liittyy siihen, että ilman parisuhdetta elävä mies on kokonaisvaltaisesti yksinäisempi kuin ilman parisuhdetta elävät naiset. Naiset ovat sosiaalisesti lahjakkaampia ja pitävät yllä verkostoja ja ystävyyssuhteita huolimatta siitä olivatko parisuhteessa vai eivät.

Itse osuin jossain vaiheessa elämääni melkoiseen aallonpohjaan ja luonnollisesti en ollut tuolloin parisuhteessa. Voin ihan rehellisesti sanoa, että olen elossa tasan sen takia, että läheinen ystäväni sattui olemaan nainen. Ystävyyssuhteet miespuolisten ystävieni kanssa siirtyivät ikään kuin tauolle, kun en jaksanut enää lähteä mihinkään ja pitää mitään yhteyttä, mutta tämä naispuoleinen ystäväni piti itsensä lähelläni jopa silloin kun itse yritin tuupata hänet kauas.

Vierailija
29/42 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tämän tutkimuksen mukaan yksinäisyyden tunteet ovat yleisempiä naisilla, kuin miehillä. Katso sivu 5. 

https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/146766/YP2303_Laaninen%26…

Yksinäisyyden tunne on eri asia kuin yksinäisyydestä johtuvat ongelmat tai yksin eläminen. Tuostakin käy ilmi, että moni nainen kokee yksinäisyyttä parisuhteessa.

Vierailija
30/42 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustavaa laatua oleva ero: mies opetetaan siihen, että vaikka maailma murentuisi ympäriltä niin tilanteessa on pärjättävä. Kaikenlainen heikkouden osoittaminen on osoitus epäonnistumisesta eikä mikään ole vastenmielisempää katsottavaa kun itkeskelevä mies.

Vierailija
31/42 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mitenkään erityisen sukupuolisidonnainen asia. Jos on mielenkiintoista tekemistä/ystäviä jne sekä niin halutessaan itselleen miellyttävää romantiikkaa/huomiota tarjolla, niin harva siinä valittaa. Ota tuosta asioita pois, niin ei olekaan enää niin kivaa, ihan sama mitä siellä kalsareissa on.

Ja tietysti se, että mitä ihminen sanoo lehdessä tai tutuille on yksi asia, se mitä oikeasti ajattelee/tuntee voikin olla ihan toinen tarina sitten. 

Vierailija
32/42 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mitenkään erityisen sukupuolisidonnainen asia. Jos on mielenkiintoista tekemistä/ystäviä jne sekä niin halutessaan itselleen miellyttävää romantiikkaa/huomiota tarjolla, niin harva siinä valittaa. Ota tuosta asioita pois, niin ei olekaan enää niin kivaa, ihan sama mitä siellä kalsareissa on.

Ja tietysti se, että mitä ihminen sanoo lehdessä tai tutuille on yksi asia, se mitä oikeasti ajattelee/tuntee voikin olla ihan toinen tarina sitten. 

Juuri näin.

Vierailija
33/42 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tosi moni nainen, niin omassa elämässä tuntemani kuin julkisuudessakin kertoo nauttivansa siitä, että on sinkku."

Kuka oikeasti kertoisi julkisuudessa, että yksinäisyys ahdistaa minua ja vihaan sitä? Erityisesti nainen kutsuisi tuolla kommentilla kaikenlaiset kahelit ahdistelemaan.

Vierailija
34/42 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaanpa, että tämä liittyy siihen, että ilman parisuhdetta elävä mies on kokonaisvaltaisesti yksinäisempi kuin ilman parisuhdetta elävät naiset. Naiset ovat sosiaalisesti lahjakkaampia ja pitävät yllä verkostoja ja ystävyyssuhteita huolimatta siitä olivatko parisuhteessa vai eivät.

Itse osuin jossain vaiheessa elämääni melkoiseen aallonpohjaan ja luonnollisesti en ollut tuolloin parisuhteessa. Voin ihan rehellisesti sanoa, että olen elossa tasan sen takia, että läheinen ystäväni sattui olemaan nainen. Ystävyyssuhteet miespuolisten ystävieni kanssa siirtyivät ikään kuin tauolle, kun en jaksanut enää lähteä mihinkään ja pitää mitään yhteyttä, mutta tämä naispuoleinen ystäväni piti itsensä lähelläni jopa silloin kun itse yritin tuupata hänet kauas.

Tosiasiassa miehet syövät kaiken huomion. Suhttautuvat positiivisesti itseensä ja negatiivisesti muihin. Tämän vuoksi kaikki heistä eivät tule toimeen keskenään, siinä missä naiset tulevat. Ja samasta syystä suhteessa nainen voi voida huonommin kuin yksin, siinä missä mies paremmin suhteessa kuin yksin. Mies syö kaiken huomion ja pahimmillaan pahoinpitelee ympäröiviä ihmisiä.

Vierailija
35/42 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen: parisuhteessa joutuu tekemään kotitöitä kahden edestä, sinkkuna vain yhden.

Mies: parisuhteessa ei tarvitse tehdä kotitöitä laisinkaan, sinkkuna on pakko vääntäytyä itse imurin varteen.

Vielä en ole yhtäkään miestä kohdannut, joka olisi sinkkuudessa moittinut, että ei ole siivoojaa. Jos siivous ei kiinnosta, silloin vain siivotaan harvemmin. 

Vierailija
36/42 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä noita yksinäisyydestä vollottavia miehiä edes kutsuisi miehiksi. Siellä on inceleitä ja muita mielenterveysongelmaisia sekä epätoivoisia luusereita, tavalllinen mies kyllä löytää seuraa jos haluaa.

Niin juuri. Oletettavasti ns tuhkakohdutkaan ei sitten ole varsinaisesti naisia, kun eivät toimi kuten naisen kuuluisi toimia?

Vierailija
37/42 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpompi olla ilman omasta tahdosta kuin pakon edessä. Sellainen on ihmisluonto.

Niin, mutta miksei miehet sitten päätä olla sinkkuja omasta tahdosta? Täällä palstalla ainakin koko ajan marmatetaan kuinka naisille ei kelpaa.

Miksi kukaan päättäisi olla sinkku omasta tahdostaan? Hyvä parisuhde parantaa elämää, joten tietenkin jokainen järkevä ihminen haluaa sellaisen.

Vierailija
38/42 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ajattelen elämääni kokonaisuutena, olen sinkkuna ollut onnellisempi kuin parisuhteessa. Joskus sairaana on ollut ajatus, että olisihan se mukavaa, jos joku minuakin hoitaisi. Sitten muistin, että sehän menikin niin, että sairaana on lisäksi vielä toisenkin sotkut hoidettavana. N48

Vierailija
39/42 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ajattelen elämääni kokonaisuutena, olen sinkkuna ollut onnellisempi kuin parisuhteessa. Joskus sairaana on ollut ajatus, että olisihan se mukavaa, jos joku minuakin hoitaisi. Sitten muistin, että sehän menikin niin, että sairaana on lisäksi vielä toisenkin sotkut hoidettavana. N48

Miksiköhän olet sitten niissä parisuhteissasi ollut, jos ne muka eivät ole parantaneet elämääsi? Onko sut huijattu tai käsketty jotenkin niihin? Yleensä kunnolliset parisuhteet jo pelkästään taloudellisestikin hyödyttävät kumpaakin osapuolta - ja itse asiassa fundamentaalisestihan parisuhde on juurikin talousyksikkö ja -suhde, ja sitten nämä kaikki rakkaus-, kiintymys-, ihastus-, seksi- ja lapsiasiat yms. ovat motivaatiotekijöitä ryhtyä siihen suhteeseen.

Vierailija
40/42 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen: parisuhteessa joutuu tekemään kotitöitä kahden edestä, sinkkuna vain yhden.

Mies: parisuhteessa ei tarvitse tehdä kotitöitä laisinkaan, sinkkuna on pakko vääntäytyä itse imurin varteen.

Vielä en ole yhtäkään miestä kohdannut, joka olisi sinkkuudessa moittinut, että ei ole siivoojaa. Jos siivous ei kiinnosta, silloin vain siivotaan harvemmin. 

Joo, ja sitten miehet ulisee mahdottomista standardeista kun nainen ei halua jatkaa sen jälkeen kun on nähnyt miehen asunnon ekaa kertaa. Mies luulee sen johtuvan siitä ettei ole kattohuoneistoa ja kallista autoa. Vaan todellisuudessa nainen näki sen tiskivuoren ja paskaisen vessanpytyn, ja päätti, että näitä jälkiä ei ainakaan halua joutua siivoamaan.