Miksi miehet kärsivät yksinäisyydestä naisia enemmän?
Enkä nyt siis tarkoita, että miksi miehiä on enemmän yksin, vaan paino on sanalla kärsimys. Tosi moni nainen, niin omassa elämässä tuntemani kuin julkisuudessakin kertoo nauttivansa siitä, että on sinkku. Miehet taas tuntuvat helpommin ajautuvan synkkyyteen jos sitä vastakappaletta ei löydy.
Mistä tämä johtuu? Onko naisilla läheisempi kontakti ystäviin ja sukulaisiin, jolloin yksinäisyys ei samalla tavalla iske päälle vaikkei olisikaan suhteessa? Kostautuuko tässä nyt se, kun miehet kasvatetaan kantamaan henkiset kuormansa yksin, ja ainut jolle niitä ehkä kehtaisi jakaa olisi se kumppani? En usko seksinkään olevan tähän vastaus, että naiset eivät tarvi suhdetta kun seksiä saa aina halutessaan kumminkin, minkä olen monelta mieheltä kuullut selitykseksi, koska moni nainen perustelee sinkkuuttaan sillä, että haluaa pitkäaikaisen suhteen eikä mitään irtopaloja. Useampi nainen myös kertoo jopa ylpeänä olleensa selibaatissa yhtä kauan kuin sinkkunakin, ja kuinka paljon se jättää henkistä kaistaa kaikelle muulle elämässä. Miksei tämä onnistu miehiltä?
Kommentit (42)
En tiedä mikä on keskiarvomies, tuskin minä sitten ainakaan. Olen ollut suurimman osan aikuisiästäni parisuhteissa, mutta sinkkuvuosina, kuten nyt, en ole edes etsinyt suhdetta, entisiä olen ikävöinyt. Voimakas libido. Hyvät välit sukulaisiin, vaikka harvoin tavataan.
Vähän ystäviä, heistäkin pari naispuolista, vaikka joku väittää että se ei ole mahdollista, on se kun vetovoimaa ei ole kummallakaan. He tyytyväisiä sinkkuina, vaikka uskon että törmäävät johonkin vielä. Jos itse törmään, olen iloinen, mutta ei välttämätöntä. Enkä tee sen eteen mitään, tuskin oiken osaankaan, yleensä minut on pokattu. Eksät löytäneet toisen, en ole vakuuttunut onnesta.
Ihan tyytyväinen olen. Lapsikiireet kohta täysin ohi. Harrastuksia ja töitä on, mutta oli enemmän, kun lapset olivat pieniä, siihen en voi vedota, kaikki on vain tarpeeksi hyvin nyt.
En tiedä, kärsivätkö he oikeasti. Vastikään kysyin tästä, ja suurin osa vastauksista oli sitä mieltä, että miehet eivät oikeasti ole yksinäisiä ja yksin olevat miehet eivät edes halua seuraa vaan ovat onnellisia yksin. https://www.vauva.fi/keskustelu/6156277/mikseivat-yksinaiset-miehet-yst…