14-vuotias tyttö käräytti useita hyväksikäyttäjiä - miten tää juttu haisee rahastukselta?
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/al-14-vuotias-tytto-karaytti-useita-h…
AL: 14-vuotias tyttö käräytti useita hyväksikäyttäjiä
Julkaistu: 23.08.2011 09:41
14-vuotias tyttö paljasti itse useita miehiä, joiden kanssa hänellä oli seksuaalista kanssakäymistä, kertoo Aamulehti.
Hyväksikäyttötapaukset paljastuivat, kun 14-vuotias tyttö otti itse yhteyttä poliisiin alkuvuodesta 2011.
Viittä eri tapausta lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä käsiteltiin eilen Pirkanmaan käräjäoikeudessa suljetuin ovin.
– Tässä on ollut vaikeutena se, että tyttö ei aina ole itse vastustanut näitä tapaamisia. Kyse on tietysti aina rikoksesta, lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Yhteyttä pidettiin netissä ja muutenkin, tutkinnanjohtaja Pasi Nieminen Pirkanmaan poliisista kertoo AL:lle.
Kovimman tuomion saanut mies sai kuusi kuukautta ehdollista vankeutta. Lisäksi hänet määrättiin maksamaan kärsimyskorvausta uhrille 3 000 euroa.
Muissa syytetapauksissa kolme johti tuomioon.
Viidennessä tapauksessa syytteet hylättiin kahden henkilön osalta.
Tuleeko kenelläkään muulla mieleen, että tyttö on keksinyt hyvän keinon saada vähän shoppailurahaa: tyrkyttää itseään aikuisille miehille ja käy sitten ilmiantamassa heidät poliisille. Tietenkin miehet ovat tehneet rikoksen ja ansaitsevat rangaistuksensa, mutta mitähän tästä tyttösestä isona tuleekaan... Huoraaminen on jo nyt hyvin hanskassa. :-/ Todella surullista.
Kommentit (97)
Tollanen rahasta tai kostosta tai mielenmuutoksesta/katumisesta johtuva perusteeton syyttely pitäis jotenkin myös kriminalisoida.
kun pelkkä ehdottelu ei ole rikos.
Tyttöhän teki palveluksen meille kaikille. Vei asiat niin pitkälle, että tuomiot tuli.Nettihän on pullollaan noita saastoja jotka jahtaavat teinityttöjä. Jokainen saisi jäädä kiinni.
En käsitä, että tyttöä haukutaan!
No kyllä niissä miehissäkin täytyy jotain olla vialla, jos 14-vuotiaan kanssa menevät sänkyyn. Normaali aikuinen kyllä osaa kieltäytyä vaikka ihan suoraan tyrkytetäänkin.
tavalla laiminlyöty kotonaan ja hakee huomiota ja hyväksyntää vanhemmilta miehiltä. Jälkikäteen tunteekin vain ahdistusta ja pahaa oloa.
kotikasvatus pielessä, aika selvä maailman vanhimman ammatin tuleva harjottaja.
Tai alottanu jo, 3000 palkkioilla.
Hävetkää, naiset! Eihän 14-vuotiaalla ole vielä edes mitään muotoja. Kyllä saisivat pervertikot katsoa itseään peilistä ja katua katkerasti.
Mä olin 170 pitkä, painoin alle 50kg, mulla oli C-kupin tissit ja kaunis pyöreä pylly. Ja menkat olleet jo 4 vuotta.
Eli selkeästi et ollut aikuisen mitoissa. Anorektikot erikseen.
oksetuksia jotka nussii lapsia. SIllä ei ole mitään merkitystä tyrkyttääkö se lapsi itseään (tai myykö rahasta/tavarasta)!
Kyllä nyt jumankauta teinin tunnistaa viimestään naamasta!
Ihan turha tulla selittämään, ettei muka tiennyt!
Minulla on itselläni 13- ja 11-vuotiaat tytöt. Olin viime talvena työharjoittelussa alakoulussa ja luulin paria 6. luokkalaista tyttöä avustajiksi. En millään meinannut uskoa heidän olevan vain 12-vuotiaita vaikka minulle niin kerottiin.
SIllä ei ole mitään merkitystä tyrkyttääkö se lapsi itseään (tai myykö rahasta/tavarasta)!
Sinunkin mielestä.
(maksullia naisia kutsutaan puhekielessä huoraksi)
Meniköhän nyt oikein? Tätäkö tarkoitit? Suojaikäraja on siis kyllä edelleen 16 v. Sitä en tiedä, nostetaanko, minun puolestani saisi nostaa tuonne 18v. Ihminen elää kuitenkin usein 80v., ehtii siinä 18v- 80 v. sekstata mielin määrin :)
Tarkoitin, että lasta suojellaan 18 vuotiaaksi, kuten sopimuksessa jota ratifioidaan lukee.
20 luvun 8§ b ja c
"joka houkuttelee kahdeksaatoista vuotta nuoremman henkilön", "jossa kahdeksaatoista vuotta nuorempi henkilö esiintyy sukupuolisiveellisyyttä loukkaavalla tavalla"ymmärrän, mitä ajat kyllä takaa ja olen samaa mieltä. Erityisesti siis alle 18v. kohdistuneisiin seksuaalirikoksiin puututaan rankemmilla tuomioilla(oli rikos raiskaus, paritus, hyväksikäyttö tms.) Niinkuin kuuluukin.
Suojaikäraja on silti 16 v. eli esim.
jos Pekka 19 v. seurustelee Tiina 16 v. kanssa(siis ihan vapaaehtoisesti ja heillä seksiä) niin se on lain mukaan ok.Jos taas esim. Tauno 19 v. hyväksikäyttää esim. sammunutta Leenaa 16v. on se rikos.
Samoin, jos esim. Bosse 19 v. kauppaa tyttöystäväänsä Sirpaa 16 v.seksitarkoitukseen muille ihmisille, on se rikos.
yli 18v. Paritus eikä sammuneen paneminen ole laillista.
Meniköhän nyt oikein? Tätäkö tarkoitit? Suojaikäraja on siis kyllä edelleen 16 v. Sitä en tiedä, nostetaanko, minun puolestani saisi nostaa tuonne 18v. Ihminen elää kuitenkin usein 80v., ehtii siinä 18v- 80 v. sekstata mielin määrin :)
Tarkoitin, että lasta suojellaan 18 vuotiaaksi, kuten sopimuksessa jota ratifioidaan lukee.
20 luvun 8§ b ja c
"joka houkuttelee kahdeksaatoista vuotta nuoremman henkilön", "jossa kahdeksaatoista vuotta nuorempi henkilö esiintyy sukupuolisiveellisyyttä loukkaavalla tavalla"ymmärrän, mitä ajat kyllä takaa ja olen samaa mieltä. Erityisesti siis alle 18v. kohdistuneisiin seksuaalirikoksiin puututaan rankemmilla tuomioilla(oli rikos raiskaus, paritus, hyväksikäyttö tms.) Niinkuin kuuluukin.
Suojaikäraja on silti 16 v. eli esim.
jos Pekka 19 v. seurustelee Tiina 16 v. kanssa(siis ihan vapaaehtoisesti ja heillä seksiä) niin se on lain mukaan ok.Jos taas esim. Tauno 19 v. hyväksikäyttää esim. sammunutta Leenaa 16v. on se rikos.
Samoin, jos esim. Bosse 19 v. kauppaa tyttöystäväänsä Sirpaa 16 v.seksitarkoitukseen muille ihmisille, on se rikos.
yli 18v. Paritus eikä sammuneen paneminen ole laillista.
Ne nyt olivat esimerkki-ikiä! Huoh!!!
Itse kun seurustelun 15-vuotiaana 17 vuotiaan pojan kanssa ja meillä oli kyllä erittäin rajua seksiä usein. Minkä ikäisiä noi miehet mahtoivat olla ja saisinkohan jälkikäteen tuolta mun ensirakkaudelta rahat pois? Hän kun jätti minut ja olen edelleen katkera sille :(
ja yleiseen keskusteluun! Ei ole väliä mikä tytön motiivi on tässä ilmiannossa ollut, mutta hyvin tehty, joka tapauksessa.
Jospa ne selvää sakkolihaa käyttävät äijät miettisivät pari kertaa mihin kalunsa iskevät. Toivon, että tästä tulisi oikea buumi. Se olisi vain hyväksi näille tytöille.
Ja kannustaisi muitakin teinityttöjä hankkimaan itselleen lisätuloja. Tätä voisi sanoa tarkoitukselliseksi hyväksikäytöksi. Varmasti on tyttöjä, joiden tavoitteena on tulla hyväksikäytetyksi ja siten saavuttaa taloudellista hyötyä. He ovat kuulleet ja lukeneet rangaistuksista ja uhreille myönnetyistä korvauksista. Siitä he ovat saaneet idean tarkoituksellisesta uhrin asemaan heittäytymisestä. Suurin osa ei onneksi tällaisia ole, mutta taatusti heitäkin on, on aina ollut ja tulee aina olemaan.
Oikeat ja vakavat hyväksikäyttötapaukset ovat asia erikseen. Molemmat siis ovat hyväksikäyttöä, mutta ensin mainitut ovat ns. tarkoituksellista hyväksikäyttöä.
Itse kun seurustelun 15-vuotiaana 17 vuotiaan pojan kanssa ja meillä oli kyllä erittäin rajua seksiä usein. Minkä ikäisiä noi miehet mahtoivat olla ja saisinkohan jälkikäteen tuolta mun ensirakkaudelta rahat pois? Hän kun jätti minut ja olen edelleen katkera sille :(
molemmat teinejä! Tässä 14 v. tytön tapauksessa tekijät miehiä(uskon että yli 20 v. ja siitä ylöspäin!)
Mutta viestisi taisi olla sarkasmia?
Eli selkeästi et ollut aikuisen mitoissa. Anorektikot erikseen.
Ja on niitä aikuisissakin.
No se just tuli mieleen, ei ne 14 vuotiaat mitään pikkulapsia enään ole ja kun katsoo niiden joidenkin pukeutumista niin tiukkaakin tiukemmat pienet pitsi paidat päällä ja hyvä jos hameen helma yltää perskannikoita peittämään, sitten kun se alkaa flirttaan jokusen vuoden vanhemmalle miehelle ja oikein kertoo miten sitä halutaa, antaa tiukaa jne jne.. niin on loppu historiaa, iäksi tietenkin sanoo 16v.
kun pelkkä ehdottelu ei ole rikos.
Tyttöhän teki palveluksen meille kaikille. Vei asiat niin pitkälle, että tuomiot tuli.
Nettihän on pullollaan noita saastoja jotka jahtaavat teinityttöjä. Jokainen saisi jäädä kiinni.
En käsitä, että tyttöä haukutaan!