Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

vihapuheen uhri: nata salmela

Vierailija
29.07.2025 |

Suomi, meidĂ€n rakkaustarina rakoilee 💔 Perheemme muutti HĂ€meenlinnaan Virosta 1997 paremman elĂ€mĂ€n perĂ€ssĂ€. Nuorin sukupolvi sen sai: koulutuksen, työpaikat, yhteisön. Hintana oli unohtaa omat juuret, kuiskutella Ă€idinkielellĂ€ julkisilla paikoilla, integroitua kantasuomalaistakin kovempaa. Piti osata suomenkielen pilkkusÀÀnnöt tĂ€ydellisesti ja opettaa ne myös vieressĂ€ istuneille Kallelle ja Tomille.

Maahanmuuttajilta vaaditaan aina enemmÀn kuin muilta. Tunnollisena suorittajana olen pyhittÀnyt koko elÀmÀni sille, ettÀ luon itsestÀni mallikansalaista 1,5 lapsellani ja urallani. Olen ajatellut, ettÀ kerran kun kerran olen saanut Suomelta kaikki evÀÀt ponnahdukseen, niin olen ikuisessa kiitollisuudenvelassa.

Viime aikoina kovat, kylmĂ€t ja konservatiiviset arvot ovat hiipineet ensin politiikkaan, sitten keskustelukulttuuriin ja tekoihin. Hesarin jutussa filippiinilĂ€inen metrosiivooja toteaa suomalaisten suhtautuvan hĂ€neen hyvin, "vain kerran on syljetty pÀÀlle". EnsimmĂ€istĂ€ kertaa 15-vuotisen urani aikana kaikkien somekanavieni kommenttiboksit ovat kiinni. Avainsanalistalla on blokattujen sanojen joukossa samoja ilmaisuja, joita viimeksi jouduin sietĂ€mÀÀn 14-vuotiaana koulukiusaajilta. Äitini kanssa taas kuiskutellaan sporan penkillĂ€.

SyrjintĂ€ ja vihapuhe ei koske vain maahanmuuttajia. Kaikki vĂ€hemmistöt ja naiset ovat joutuneet tulilinjalle. 🏳🌈 🏳 TĂ€tĂ€ kaikkea vastaan olen tehnyt systemaattista työtĂ€ vuodesta 2011 lĂ€htien, siitĂ€ saakka kun sain blogini ansiosta ÀÀnen. Juuri nyt tekee mieli luovuttaa ja vaihtaa maisemaa sinne, missĂ€ ei tarvitse ahdistua yhteiskunnallisesta ilmapiiristĂ€. TiedĂ€n myös, ettĂ€ paras piikki rasistien, sovinistien, konservatiivien ja heittereiden lihassa on ihan vain se, ettĂ€ olen olemassa ja teen mitĂ€ teen. Jos minĂ€ ja kaikki kaltaiseni piiloudumme tai "menemme sinne mistĂ€ ollaan tultukin", niin vihapuhe voittaa.

Seuraavat eduskuntavaalit ovat 2027, mahdottoman pitkÀltÀ tuntuvan ajan kuluttua. TÀssÀ vÀlissÀ emme saa luovuttaa Suomea, tÀmÀ on meidÀnkin koti.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Akka juuri niin hölmö kuin miltÀ nÀyttÀÀ ja kuulostaa.

Vierailija
2/3 |
29.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

maassa maan tavalla?

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.07.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

muistan miten vuosikausia aivopesi seuraajian lapsettomuuteen