Mikä on sinun syysi miksi et käy kuntosalilla
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys
Kuntosalit ainakin täällä maksaa halvimmillaan 19,90 ja nämä siis sellaisia jotka ovat suhteellisen hyvin varusteltuja
Onko se siis kerta- vai kuukaisimalsu vai kausikortti?
Mielestäni sekin energia pitälsi valjastaa hyödylliseen työhon, joka siellä hinkatessa kuluu. Vaikka vapaaehtoistyöhön, niin maailma olisi parempi paikka.
Koitan kovasti miettiä, että onko tylsempää urheilulajia kuin sali olemassa, niin ei kyllä ole.
Se on yksinkertaisesti liian kallista 50-80€/kk. Kovasti haluaisin käydä 2-3 krt/vko muttei ole nyt mahdollista. Halpa kuntosali 35€/kk on automatkan päässä ja nyt ei ole autoakaan käytettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Se on yksinkertaisesti liian kallista 50-80€/kk. Kovasti haluaisin käydä 2-3 krt/vko muttei ole nyt mahdollista. Halpa kuntosali 35€/kk on automatkan päässä ja nyt ei ole autoakaan käytettävissä.
Mitä luksussaleja lähistölläsi on, täällä "hyvät" salit maksavat ihan maksimissaan 40e/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua kankeita salilihaksia. Funktionaalinen duunarilihas on parempi töissä. Hiihtämässä käyn talvisin. Kesällä en harrasta liikuntaa.
M35
Tää nyt on ihan täyttä paskaa🤣 täyden liikeradan voimaharjoittelu on parasta liikkuvuusharjoittelua. Vahvistaa myös niveliä luita. lihasmassa parantaa sokeri aineevaihduntaa paremmin kuin mikään muu yksittäinen tekijä.
No miks sitten nämä vyölaukkubodarit kävelee kuin olisi paska housussa?
Sinusta ei tule vyölaukkubodaria käymällä välillä salilla. Vaatii vuosien kovan työn saavuttaa todella iso lihasmassa. Ja näillä on monesti myös neljäs ulottuvuus eli lääkeaineet mukana. Naturaali liikkujalle lihasvoima harjoittelusta ei ole kuin hyötyä ja oikein tehtynä ei todellakaan kangista, vaan päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua kankeita salilihaksia. Funktionaalinen duunarilihas on parempi töissä. Hiihtämässä käyn talvisin. Kesällä en harrasta liikuntaa.
M35
Tää nyt on ihan täyttä paskaa🤣 täyden liikeradan voimaharjoittelu on parasta liikkuvuusharjoittelua. Vahvistaa myös niveliä luita. lihasmassa parantaa sokeri aineevaihduntaa paremmin kuin mikään muu yksittäinen tekijä.
Ootko nähnyt kehonrakentajaa juoksemassa marathonia tai satasta? Ootko nähnyt lihaksikasta lumilautailijaa? Pusket jotain 12 sarjoja sen 3 kertaa, niin massaa tulee, mutta olet ihan hyödytön kun pitäisi tehdä jotain kestävyyshommaa tai ihan fyysistä työtä. Intissä oli aikoinaan yks salimake, niin ähis jonkun parin telamiinan kanssa harjoitusmarssilla ja hoikemmassa kunnossa ja sitten vastavuoroisesti yleisesti paremma
Mitä tekemistä oikein tehdyllä voimaharjoittelulla on sen kanssa mitä kehonrakentaja tekee? Elä pelkää, ei sinusta kasva pt Vatasen koikoista jos huollat kehoasia parikertaa viikossa puntilla🤣
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minun juttuni. Luovempi liikkuminen mm. eri tanssilajien muodossa esim. baletti on paljon mielekkäämpää ja monipuolisempaa liikkumista. Kesällä tietysti pyöräily ja uiminen luonnossa päihittää mennen tullen salit. N50
Mutta ne ei estä lihasten vähenemistä iän myötä. Ikääntyessä säännöllinen kuntosaliharjoittelu auttaa hidastamaan edes niiden nykyistenkin lihasten hälvenemistä. Kyllä uimarit ja pyöräilijätkin tekevät lajinsa oheen myös kuntosali harjoitetta.
Ei siinä ole mitään järkeä. Salihirmut selittää kuinka kovassa kunnossa ovat ja muut eivät tee mitään. Silti minä 40v pelkästään työssä hankituilla lihaksilla pystyin samalla tavalla ottamaan esim vaikka 100 punnerrusta päivässä haasteen vastaan eikä tee ollenkaan tiukkaa. Samoin 20 leukaa irtoaa aina, ei ole moni salilla käyvä työkaveri saanut. Treenata voi ilman saliakin ja olla kovassa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minun juttuni. Luovempi liikkuminen mm. eri tanssilajien muodossa esim. baletti on paljon mielekkäämpää ja monipuolisempaa liikkumista. Kesällä tietysti pyöräily ja uiminen luonnossa päihittää mennen tullen salit. N50
Mutta ne ei estä lihasten vähenemistä iän myötä. Ikääntyessä säännöllinen kuntosaliharjoittelu auttaa hidastamaan edes niiden nykyistenkin lihasten hälvenemistä. Kyllä uimarit ja pyöräilijätkin tekevät lajinsa oheen myös kuntosali harjoitetta.
Juuri näin. Lihasmassa kun alkaa huveta kaikilta 35 ikävuoden jälkeen.
Minäkin olin kuntosalivihaaja mutta ei oikein ole vaihtoehtoja näin keski-ikäisenä toimistotyöläisenä. Ja nyt kun olen jonkun aikaa käynyt niin kyllähän sen olossaan huomaa pelkästään positiivisena. Eikä sinne salille pidä mennä mitään crosstraineria polkemaan vaan painoja nostamaan failureen asti!
Joskus kävin, ja tykkäsin. Mutta pitkä matka salille lisäsi huonoa omaatuntoa kun joutui autolla kulkemaan, olen yrittänyt elää mahdollisimman ympäristöystävällisesti. Vuotuisesta autonkäytöstä tuli yli puolet salikäynneistä niin jätin sen pois.
Montakin syytä. Se on tylsää, saleilla monesti haisee, en tiedä miten joitain niistä laitteista käytetään, en halua kuunnella toisten ihmisten ähkimistä, en halua että muut katsoo kun treenaan (ryhmäliikunta tai joukkuelajit eri asia). Siinä ensimmäiset mitä tuli mieleen.
Kuntosalit ovat maailman tylsimpiä paikkoja. Treenata voi kotonakin ja maailmassa on miljoona kiinnostampaa liikunta- ja muuta harrastusta.
Eihän kuntosaleille yleisesti meni monikaan, joka ei ole jo sinne mennessään kohtuullisen hyvässä kondiksessa.
Miksi sinne salille menisi itseään häpeämään, kun voi aloittelijoiden treenit tehdä kotonaan tai muuten rauhassa.
Salit ovat ällöttäviä monessakin mielessä. Ulkona ja kotona saa paljon paremman treenin aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
En osaa tehdä siellä mitään enkä halua parisuhdetta, naisista on liikaa vaivaa. Toki se olisi mahtavaa tietää että millaista on olla ulkonäöllisesti sellainen mies joka saa lähestyä naisia myös oikeassa elämässä, nettideittailun ulkopuolella.
Netistä saa hyvin vihjeitä videoina liikkeiden tekemiseen. Alaselkä on oltava suorana. Ja naiset eivät kiusaa saleilla, vaan saattavat jopa ihailla.
Koska ryhmäliikunnat kuten pump sopii mulle paremmin. Tulee tehtyä kaikki liikkeet ihan loppuun vaik lähtis jalat alta ja tulis melkein oksu. Omis treeneis aina tulee luovutettua vähän aiemmin. 

Eli ryhmäliikunnat mulle tehokkaampia. 

Käyn nä kyl silti välil salilkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Lihasmassa kun alkaa huveta kaikilta 35 ikävuoden jälkeen.
Minäkin olin kuntosalivihaaja mutta ei oikein ole vaihtoehtoja näin keski-ikäisenä toimistotyöläisenä. Ja nyt kun olen jonkun aikaa käynyt niin kyllähän sen olossaan huomaa pelkästään positiivisena. Eikä sinne salille
Et tarvitse mitään salia. Riittää että teet kotona esim vaikka 100 punnerrusta, vatsalihasliikkeitä, kyykkyjä ja leukoja. 15 minuuttia päivässä ja olet aika hyvässä kunnossa. On hauista, on koko kroppa tiukassa kunnossa. M40
Ylikunto. Jouduin äskettäin pitämään 10 viikkoa sairaslomaa kun treenasin itseni ylikuntoon ja meinasin pyörtyä kotonani.
Toissa kesänä pihatalkoissa tällainen salimake tuli grillin ääreen syömään makkaraa ja juomaan jaffaa. Ei nostanut edes maaliastiaa telineelle vaan meni suoraan kopeloimaan grilliä. Ei ollut hupiukon lihaksista mitään hyötyä tuossakaan hommassa. Muut saatiin aikaiseksi, mutta kovakuntoinen salimake söi makkaraa ja nesteytti itseään.
Jussi