HS: Suomalaisten omintakeinen geeniperimä sai uuden selityksen, esivanhempia eli Siperian perukoilla
Heh, kuten olen aina sanonut, olemme hyvin itäisiä kaikessa. Nyt sille tuli vahvistus. Ei ihme että Suomea ei oikein voi verrata muihin Pohjoismaihin. Ne geenit, ne geenit. Selittää aika paljon.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000011379905.html
Kommentit (429)
Vierailija kirjoitti:
Papit ja lukkarit opettivat Suomen rahvasta lukemaan.
Kuka oppi, kuka ei.
Hyvä että edes oppivat tankkaamaan suomen kirjakieltä. Tuskin moni oppi edes kirjoittamaan.
Ei siinä niin vain vaihdeta suomen kieltä ruotsin kieleen : D
Suomi oli jo Venäjän vallan alla autonoomisena alueena. Mutta sitkeesti virkamieskunta selitteli et paremmat ihmiset puhuu ruotsia.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa tosiaan on aika monella vinot silmät, kuten esimerkiksi sillä näyttelijällä, joka esitti Peppi Pitkätossua. Mutta se ei ole suomalaista perintöä, koska sen näköisiä silmiä täällä ei ole.
Olen aina itse kokenut, että skandinaaveilla, etenkin norjalaisilla, on juuri useammin vinohkot silmät kuin suomalaisilla, mutta jostain syystä vain suomalaiset ovat näitä idän turaaneja. Jännä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, suomalaiset ei ole skandinaaveja. Ei geneettisesti, ei kielellisesti ja maantieteellisestikin vain osittain.
Tämä siis vastauksena kommenttiin, jossa ihmeteltiin, että miksi norjalaiset, tanskalaiset ja ruotsalaiset ei pidä Suomea osana Skandinaviaa.
Ihme kun toisilta puuttuu yleissivistys.
Tämä. Olemme Volgan yläjuoksulta tulleita. Ehkä Mongoolian aroilta vaeltaneita alku mongooleja.
Mikä on alkumongoooli? Geologian kartta autttaa myös hahmottamaan mikä maanosa on milloinkin ollut missäkin jamassa. Kun muinaisiin mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa tosiaan on aika monella vinot silmät, kuten esimerkiksi sillä näyttelijällä, joka esitti Peppi Pitkätossua. Mutta se ei ole suomalaista perintöä, koska sen näköisiä silmiä täällä ei ole.
Olen aina itse kokenut, että skandinaaveilla, etenkin norjalaisilla, on juuri useammin vinohkot silmät kuin suomalaisilla, mutta jostain syystä vain suomalaiset ovat näitä idän turaaneja. Jännä juttu.
Turaanien ja mongolien huono maine tuli raakalaismaisesta valloittajasta, ja jatkona NL:n kehittymättömyydestä. Siinä sekoittuu iloisesti asioita keskenään. Eihän Scandinaviassakaan mitään sellaista alkuperäistä kansaa ole, joka ei olisi jossain vaiheessa hakeutunut sinne muualta.
Tunnen itseni sekä ostjakiksi että voguliksi. Pitää vielä selvittää tarkemmin. Mulla on myös hyvä pakkasen kestävyys.
Korrelaatiot ja kausaatiot iloisesti sekaisin. Jos otanta esim. Pohjanmaalta, niin voi olla, että huolimaton johtopäätös alkupersästä. Pohjanmaalaisiin jäi lähtemätön geeniperimä Ison vihan raakuuksien takia. Ruotsinkielinen rannikko mukaan lukien. Pitää huomioida, että myös verrokit voi historiallisista syistä olla "korreloivia". Ihmisiä oli hyvin paljon vähemmän kuin nyt. Ja silti Pohjois-eUroopasta vietiin 1 000 000 valkoihoista orjaa myytäväksi Mustanmeren kauppapaikoille. Suomalaislapset erityisen haluttuja. Sinisilmäisiä ja sorjia rakenteeltaan (tytöt ja pojat). Ei niitä "susi vienyt". Nykyään voi tori.fi-sivulta ostaa seinäglobeliinin, jossa tummahipiäisempi on kaapannut vaalean rikossaaliikseen. Tosin kuvassa jo neitoikäinen ryöstettynä. Suurin osa oli lapsia. Voi olla, että jos siihen aikaan ei olisi ollut niin merkittävästi vähemmän ihmisiä olemassa, niin hipiä Mustanmeren tuolla puolen olisi nykyään luontaisesti tummempi kuin mitä se on nyt.
Aha, eli minun geeneistä osa on Siperiasta ja kirgisiasta, mummoni vanhemmat olivat sieltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papit ja lukkarit opettivat Suomen rahvasta lukemaan.
Kuka oppi, kuka ei.
Hyvä että edes oppivat tankkaamaan suomen kirjakieltä. Tuskin moni oppi edes kirjoittamaan.
Ei siinä niin vain vaihdeta suomen kieltä ruotsin kieleen : D
Palveluksessa oppii kun on pakko. Vai meinaatko, että meidän kaikkien esivanhemmat on olleet täysi
---
Ei suinkaan.
Mutta kyllähän jokainen ymmärtää, että ei rahvas suomen kieltä vaihtanut ruotsiin.
Koko ajatus on täysin absurdi.
Stubbista puheen ollen
Stubb on kotoisin sivistyssuvusta. Nämä suvut ovat järjestään olleet pappissukuja monelta vuosisadalta.
Minäkin olen. Ja te voitte vaikka kaikki olla.
Tämä asia Suomen historiasta on vaiettu kokonaan.
Miksi?
Poliittiset syyt. Suomalaiset nöyristelivat NL - Venäjään päin.
Nöyristely jatkuu vieläkin
Aivan uskomaton määrä suomalaisia polveutuu pappissuvuista. Papit olivat kaikkein lahjakkaimmat yksilöt Suomessa.
Venäläiset ja venäläismieliset vihaavat tätä tosiasiaa Suomen historiassa.
Vaikeneminen. Tabu.
Jatkakaa nöyristelyä. Minä en nöyristele.
Kuten Hesarin jutussa oli, me olemme sekarotuinen ja nuori kansa.
Pitää paikkansa.
"Asiasta käytiin Amerikassa oikeuttakin kun päätettiin voidaanko suomalaisile siirtolaisille myöntää kansalaisuus.
"Hakija on ilman epäilystä valkoinen henkilö lain todellisen tarkoituksen ja merkityksen tarkoittamalla tavalla.
Näin linjasi Minnesotan osavaltion tuomioistuimen tuomari William Alexander Cant tammikuun 17. päivänä vuonna 1908."
Tämä päätös mahtoi olla katkera pala Ruotsissa ja Suomessa asuville ruotsalaisille.
Karjalaiset eivät ole suomalaisia. Täysin eri rotu.
Jos runolaulut ovat todellisia, eivät Lönnrotin sepitelmiä,vierasrotuiset ovat tehneet niitä.
Ruotsalais - balttilaiset ihmiset eivät olisi tehneet.
Karjalaiset ovat tyypillisiä venäläisiä.
Suomalaiset saivat oikeutta vasta kaukana Atlantin takana. Ruotsalaiset olivat muuten niitä jotka esittivät väitteet suomalaisista mongoleina Pohjois-Amerikassa.
"Mongolien tärkeimmät fyysiset ominaisuudet ovat seuraavat: He ovat lyhyitä, vartalolla ja kasvoilla on vähän karvaa; heillä on kellertävänruskea iho, mustat silmät, lyhyet litteät nenät ja vinot silmät. Käytännössä näemme joskus, vaikkakin harvoin, Suomen alkuperäisasukkaita, joiden silmät ovat hieman vinot. Näemme heidät joskus harvapartaisilla ja joskus litteillä nenillä; mutta suomalaiset, joilla on keltainen tai ruskea tai kellertävänruskea iho tai mustat silmät tai mustat hiukset, olisivat epätavallinen näky. Heillä on lähes aina vaalea iho, siniset tai harmaat silmät ja vaaleat hiukset. Yksikään ulkomaalaistaustainen kansa, joka hakee tässä osassa maata täysiä kansalaisoikeuksia, ei ole vaaleampiihoinen kuin Suomessa syntyneet. Heidän pituutensa on melko keskitasoa. On tunnustettava, että Suomi on usein joutunut teutonien ja muiden ihmiskunnan haarojen vallan alle, jotka jälkeläisineen ovat jääneet sen rajojensa sisäpuolelle ja joita nyt kutsutaan suomalaisiksi. He ovat fyysisiltä ominaisuuksiltaan pääosin erottamattomia puhtaampaa suomalaista verta olevista. Seka-avioliitot ovat olleet yleisiä jo hyvin pitkään. Jos suomalaiset olivat alun perin mongeeleja, muokkaavat vaikutukset ovat jatkuneet, kunnes he ovat nykyään Euroopan valkoisimpien kansojen joukossa. Siksi vaatisi erittäin perusteellista sukututkimuksen selvittämistä sen määrittämiseksi, oliko jollakin Suomessa syntyneellä henkilöllä kaukainen mongolien alkuperä vai ei. Tätä ei tietenkään voida tehdä, eikä sitä ollut tarkoitettukaan. Kysymys ei ole siitä, oliko henkilöllä tällainen alkuperä vai ei, vaan siitä, onko hän nyt "valkoinen ihminen" termin yleisesti ymmärretyssä merkityksessä. Tämä on käytännön tulkinta, joka on laissa yhdenmukaisesti omaksuttu, sikäli kuin olen saanut tietoa. Tällaisen lain nojalla suomalaisilla on aina ollut kansalaisuus, eikä nyt ole mitään syytä muuttaa jälkäteen tulkintaa."
Uskomatonta miten joillein on tärkeää nuo keeniperät ja peräkeenit. Vähänkö hölmöä.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta miten joillein on tärkeää nuo keeniperät ja peräkeenit. Vähänkö hölmöä.
Eihän niillä olekaan värilliselle väliä. Mutta minä olenkin valkoihoinen ja ylpeä rodustani.
Vierailija kirjoitti:
Siis vain 10% kantaa tuota perimää. Itselläni ei ole yhtä ainutta jakutialaista geeniä. Ei pitäisi tuossakaan yleistää.
Suomalaisilla ei ole mitään yhteistä geeniperimää, vaan jolaisella omansa. Mulla esim on täysin läntiset geenit sekä isä- että äitilinjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis vain 10% kantaa tuota perimää. Itselläni ei ole yhtä ainutta jakutialaista geeniä. Ei pitäisi tuossakaan yleistää.
Suomalaisilla ei ole mitään yhteistä geeniperimää, vaan jolaisella omansa. Mulla esim on täysin läntiset geenit sekä isä- että äitilinjassa.
Parasta mahdollista perimäainesta lapsille.
Mitä se rasistisessa mielessäsi selittää?