Millaista ihmistä pidät älyllisesti tyhmänä?
Olen läpi elämäni kuullut joka suunnasta, että olen tyhmä. Olen alkanut miettimään mistä se oikein johtuu. Myönnän etten ole mikään älykkö, mutta normaalilla älyllä varustettu ihminen. Ainut mikä selittäisi haukkumisen tyhmäksi on se, että koulumenestykseni on ollut huono. Harrastukseni ja kiinnostuksen kohteeni ovat sellaiset, että sekään ei voi selittää tyhmäksi haukkumista. Keskustelun aloituksen pointti on saada selvyys minkälaisia ihmisiä pidetään yleisistä tyhmänä.
Kommentit (76)
Sellainen, joka ei virheistään opi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta aloittaja vaikuttaa älykkäältä. Viesti on hyvää ja jäsenneltyä kieltä, jota on miellyttävää lukea. Et varmasti ole tyhmä, mitä lie pahansuopia nimittelijöitä olleet.
Eli sinulle ainoa tyhmyyden merkki merkki/peruste on huono kielioppi...
Aika yksioikoista ajattelutapaa se sinäkin edustat.
Kappas kehveliä, kuin tilauksesta verrokiksi viesti, jonka kirjoittajan älykkyystaso henkii täysin päinvastaista kuin aloittajalla, olkoon kieliopillisesti miten oikein tahansa. Älykkäille teksteistä avautuvat pilkkujen ja yhdyssanojen lisäksi myös rivien välit... ;)
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, joka nuolee litran jugurttipurkin kaatonokan kuin pieni kakara, vaikka ikää on jo yli 60 vuotta. Ja kun tästä on sanottu, että ei saa, niin tulee puolustelua, että niimuttaku niimuttaku.
Ja sanottu on jo kymmeniä kertoja.
Älkää syökö toisten avaamista purkeista.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyyttä on monenlaista, kuten ylimielisyys ja besser wisseriys - eli joku vaan kuvittelee tietävänsä aina kaiken. Hullunrohkeus, turhien riskien otto on tyhmyyttä. Ei ole älyn kanssa aina välttämättä mitään tekemistä tyhmyydellä. Älykäskin voi olla tyhmä. Viekkaus ja kaikessa kotiinpäin vetäminen ja toisten huijaaminen on lähtökoht tyhmyyttä, koska asioiden ja tilanteiden syy-seuraus suhteiden tajuaminen on olennaista älykkäiden valintojen tekijälle. Syynä tyhmyys tai muuten laiskuus ajatella nokkaansa pidemmälle. Oikeassa paikassa laiska voi osoittautua älykkääksi, kun ei kuluta energiaansa turhaan, miettii askelmerkit valmiiksi ja sitten toteuttaa. Harkitseva puhe on aika älykästä myös. Onko arvot aidosti humaaneja vai itsekkäitä, se ratkaisee älykkyyden tason. Että tuli tällainen lähes besserwisser- kommenttikin laadittua aika semiälykkäästi :D.
Tämä on oikein hyvä kommentti. Jaksoin lukea. kiitos.Mietitty eri kannoilta asiaa.
Ei nähdä asioiden yhteyksiä, oletetaan omien ajatusten perusteella muista asioita, juorutaan itselleen täysin tuntemattomista muille - jälleen oletuksin ja arvauksin. Tai aloitetaan juoruja itsestä tai tutuista.
Ostellaan muuten vain halpaa roinaa ja sanotaan ettei ole varaa kalliiseen. Ja roinalla tarkoitan tyyliin se sadas meikkipussi alennuskorista.
Arvostellaan muissa asioita, mutta kun itse tekee saman se onkin hyvä juttu.
Luetaan huolimattomasti ja taivastellaan yksinkertaista asiaa jota "en ymmärrä".
Tuon "en ymmärrä" käyttäminen muutenkin sellaisena, kuin se osoittaisi jotenkin muiden alemmuutta eikä vain sitä että ei itse tajua.
Henkilöä, joka käyttää lahjaksi saamaansa älykkyyttään pahuuteen, kostamiseen ja kiusaamiseen. Hän alentaa itsensä tyhmän tasolle - ihan itse.
Pidän häntä tyhmempänä kuin henkilöä, joka on syntynyt vähä-älyisenä.
Somemölinää kritiikittömästi toistuvaa levysoitinta
Keskituloista kokoomuslaista. Näitähän riittää. :-)
Tyhmä ihminen on sellainen, joka ei opi virheistään vaan toistaa ne joka kerta.
Sen sijaan, että istuisi miettimään mitä ja miksi MINÄ teen väärin, hän toistaa saman asian ja toivoo erilaista lopputulemaa.
Ja kun asiat kerran tosiensa jälkeen menee pieleen, hän syyttää siitä kaikkia muita ja koko yhteiskuntaa. Kaikkien pitäisi muuttua, kun hän itse ei siihen kykene.
Lopulta katkeroituu ja alkaa suoltamaan vihaa, katkeruutta ja kaunaa ihan kaikkia kohti.
Sellainen on esim tämän palstan uliuli-incel. Vastenmielinen ja vältettävä olio.
Sellaisia, jotka eivät ymmärrä miten monimutkainen maailma on ja miten yllättäviäkin asioita voi tapahtua ihan vain yhteensattumien ja/tai hyvää tarkoittaneiden väärien päätösten summana - ja jotka sitten hakevat kaikkeen syyksi jotain salaliittoa tai päättäjien ajamia piiloagendoja. Näille maailma näyttäytyy pahantahtoisten johtajien ja organisaatioiden temmellyskenttänä, jossa kriisejä ja onnettomuuksia "järjestetään" ihmisten kiusaksi.
Osittain samaa porukkaa ovat sellaiset, jotka uskovat, että asiat muutuisivat kunhan vain olisi "poliittista tahtoa" ja tehtäsiin päätös. Ikään kuin rahaa ja muita resursseja ilmestyisi kuin tyhjästä ja ihmiset muuttaisivat käytöstään haluttuun suuntaan kunhan vain homma kirjataan lakeihin ja asetuksiin. Se, ettei näin tehdä, näyttäytyy sitten näille tyypeille monasti joko salaliittona tai pahantahtoisena ihmisten kyykyttämisenä.
Mun tuttava, joka etsii epätoivolla miestä, päästää tällaisia suustaan. "Mulla ei ole koskaan ennen ollut kaurista, en tiedä siitä horoskoopista mitään". Yleistäminen: "No se on vaaka, kyllähän tämän tiesi etukäteen. Uskoo kaikki miesten seksin puutteessa suusta tulleet luritukset ja sitten itkee, kun ei taaskaan onnistunut parisuhteessa.
Tinder-treffien jälkeen alkaa heti suunnittelemaan yhteistä tulevaisuutta. Me voidaan asua minun asunnossa ja Jorma voisi ostaa sen mökin, mistä haaveilee. Ja sitten ihmettelee, kun mies valuu pikkuhiljaa pois. Tarraa kaikkiin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä on sellainen, jolta puuttuu kriititnen mieli. Sellainen, joka ei hakeudu tiedon lähteille, vaan antaa vaikuttaa itseensä propagandalla. Suomessa näkyy vaikka siinä, miten vasemmisto söi Venäjän kädestä suomettumisen aikaan ja syö nyt Hamasin islmaistiterroristien kädestä Palestiina-kysymyksessä.
Tämä alkoi paljon paremmin kuin loppui... Toisen virkkeen räikeä ja vihamielinen epätasapuolisuus kertoo, että kuuluu itsekin ensin kuvaamaansa ryhmään
Älykkyys ja tyhmyys mitataan valvotussa älykkyystestissä. Ei mielipiteillä tai juoruilla.