Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista ihmistä pidät älyllisesti tyhmänä?

Vierailija
28.07.2025 |

Olen läpi elämäni kuullut joka suunnasta, että olen tyhmä. Olen alkanut miettimään mistä se oikein johtuu. Myönnän etten ole mikään älykkö, mutta normaalilla älyllä varustettu ihminen. Ainut mikä selittäisi haukkumisen tyhmäksi on se, että koulumenestykseni on ollut huono. Harrastukseni ja kiinnostuksen kohteeni ovat sellaiset, että sekään ei voi selittää tyhmäksi haukkumista. Keskustelun aloituksen pointti on saada selvyys minkälaisia ihmisiä pidetään yleisistä tyhmänä.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista yksinkertaista ihmistä. Ei se välttämättä liity mitenkään koulumenestykseen vaan tulee muussa yhteydessä esille esim keskustellessa. 

Vierailija
2/76 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan että pidän tyhmänä ihmistä, joka ei ota asioista selvää, vaikka voisi, tai joka ei ota vastuuta tekemisistään vaan jolle vain tapahtuu asioita joihin joku muu on aina syypää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Minä olen aina kuullut olevani tyhmä, ruma, vastenmielinen ja kaikin tavoin inhottava. Oikeastaan minusta on kovin turha miettiä noin sanoiden perusteluja. Minä elän vain, enkä häiritse muita. Olen muiden kanssa tekemisissä niin vähän kuin mahdollista.

Vierailija
4/76 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä on sellainen, jolta puuttuu kriititnen mieli. Sellainen, joka ei hakeudu tiedon lähteille, vaan antaa vaikuttaa itseensä propagandalla. Suomessa näkyy vaikka siinä, miten vasemmisto söi Venäjän kädestä suomettumisen aikaan ja syö nyt Hamasin islmaistiterroristien kädestä Palestiina-kysymyksessä.

Vierailija
5/76 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut mieleen henkilö jotka luo aloitteen av:lla ja otsikko alkaa: En ymmärrä millainen ihminen......  Mihin hän tarvitsee tietoa, mitä hän ei ollenkaan ymmärrä.

Vierailija
6/76 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itselleni muutama merkki on esim: Ei osaa tarkastella asioita kriittisesti ja ottaa eriävät mielipiteet henk koht.

Henkilöpalvonta. Syyttää muita ihmisiä tai jotain tahoa itse aiheutetuista ongelmista.

Luulee ainoa tietävänsä jonkin suuren salaisuuden siitä miten maailma toimii.

Vierailija
7/76 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä on ihminen joka ei ole valmis dialogiin ja oppimaan uutta, vaan tietää mielestään kaiken paremmin. 

Vierailija
8/76 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissiblondit on tyhmiä.

Vierailija
9/76 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiser jotka yleistää, olettaa ja tuomitsee yleistysten ja oletustensa perusteella muut. 

Vierailija
10/76 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasemmiston äänestäjää.

Vierailija
11/76 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutoksen kieltäjiä.

Vierailija
12/76 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aloittaja vaikuttaa älykkäältä. Viesti on hyvää ja jäsenneltyä kieltä, jota on miellyttävää lukea. Et varmasti ole tyhmä, mitä lie pahansuopia nimittelijöitä olleet.

Vierailija
13/76 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi sellaista, joka luulee voivansa olla uskottava, vaikka jää päivän mittaan useista valheista kiinni. Eikä mene kaaliin se, kun sanon, että lopeta jo se valehtelu.

Vierailija
14/76 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiä tulee mieleen seuraavat:

- Uskoo kaiken typeryyden, mitä netistä näkee tai muilta kuulee, kyseenalaistamatta, etenkin jos asia on jollain tavalla negatiivinen 

- Olettaa ihmisistä asioita oman pienen elämänkokemuksensa ja ajattelutapansa perusteella, ei viitsi kysyä mitä mieltä nämä ihmiset oikeasti ovat tai mitä he tekevät 

- Kommentit ovat usein rasistisia ja/tai naisvihamielisiä 

- Ei osaa jotain peruselämäntaitoja ja ihmettelee niitä sen sijaan että googlaisi ja opettelisi tekemään 

Vierailija
15/76 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta aloittaja vaikuttaa älykkäältä. Viesti on hyvää ja jäsenneltyä kieltä, jota on miellyttävää lukea. Et varmasti ole tyhmä, mitä lie pahansuopia nimittelijöitä olleet.

Eli sinulle ainoa tyhmyyden merkki merkki/peruste on huono kielioppi...

Aika yksioikoista ajattelutapaa se sinäkin edustat. 

Vierailija
16/76 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee kaiken mustavalkoisesti, eli kaikki on puhtaasti hyvää tai pahaa. Ei osaa ajatella asioita kriittisesti, uskoo jotain tiettyä tahoa esimerkiksi sokeasti.

Vierailija
17/76 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä ja muita kealoisia

Vierailija
18/76 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa luokitella ihmisiä älykkyyden perusteella. Jokainen on jossain asiassa hyvä. En yksinkertaisesti pysty!

Vierailija
19/76 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20/76 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autisteja, esim:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi