Typerin virhe ajokokeessa? Turvavyö
Oli inssi tänään ja hylätty tuli, kun en laittanut turvavyötä! Lähtiessä toki laitoin, mutta kun oltiin ajettu jo yli puolen välin ja ajettiin kaupan pihaan parkkiin, niin nousin katsoo et onko auto hyvin (miksi edes nousin??) ja jatkettiin sit siitä matkaa niin jäi turvavyö laittamatta. Ehdin peruuttaa parkista ja ajaa parkkialueella vähän matkaa kun auto varoitti ja pysähdys, turvavyö kiinni ja matka jatkui. Tiesin jo siinä et tais hylky tulla ja tulihan se. Muuten olis menny läpi vaikka kuulema alinopeutta ajelin motarilla ja liittymissä ja kaistanvaihdoissa motarilla vauhti hidastui liikaa. Eli petrattavaa on, mut tuo turvavyö. Mietinkin ennen inssiä, et johonkin se kosahtaa, jos ei mihinkään muuhun niin just tommoseen niin tyhmään virheeseen.
Onkohan ainut jolla tällainen syy hylkyyn..jotenki niin nolo.
Kommentit (41)
Tähänastisen elämäsi tärkein yksittäinen koe epäonnistui typerästä syystä. Kyllä minuakin hävettäisi.
No kuinka paljon se vauhti hidastu motarilla?
Mulla hylättiin kun auto sammui liikennevaloissa ollessa ja käynnistin uudelleen.
Varmasti muistat turvavyön koko loppu elämäsi ajan. Joten erinomainen opetus!
Aikaan kun itse ajoin inssin niin lähtö oli erään liikekeskuksen pihasta. Tielle käännyttäessä siinä oli STOP-merkki. Kuulin, että jonkun inssi oli päättynyt siihen kun ei ollut pysähtynyt siinä STOP-merkin kohdalla. Ehti ajamaan alle 50 m.
Eli sinun vanhempasi ovat antaneet lasten istua kyydissä ilman turvavöitä? Mitenkään muuten tuo ei onnistu, vaan turvavyön laittaminen on automaatio, jota ei edes ajattele.
Vierailija kirjoitti:
Opettele lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Aikaan kun itse ajoin inssin niin lähtö oli erään liikekeskuksen pihasta. Tielle käännyttäessä siinä oli STOP-merkki. Kuulin, että jonkun inssi oli päättynyt siihen kun ei ollut pysähtynyt siinä STOP-merkin kohdalla. Ehti ajamaan alle 50 m.
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele lukemaan.
kaistanvaihdoissa motarilla vauhti hidastui liikaa. Luettu,luitko sinä?
Vierailija kirjoitti:
Mulla hylättiin kun auto sammui liikennevaloissa ollessa ja käynnistin uudelleen.
Ei varmaan tuosta syystä hylätty. Autokoulunopettajallakin sammui kerran auto liikennevaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Ylinopeus. Varma hylsy
Minä en muistanut katsella nopeusrajoituksia. Yhdellä pätkällä mietin kuumeisesti, että oliko tässä 80 vai 60 rajoitus. Päätin sitten kompromissina mennä 70 😁. Ei haitannut.
Oliko motarilla varmasti alinopeuden ilmoittava liikennemerkki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele lukemaan.
Otahan alusta uudelleen.
Tavallaan sillä lailla hassu syy, että itse vaikka on monta kymmentä vuotta ollut kortti, niin usein unohtuu vyö kiinnittää kiireessä ja sitten riuhdotaan vauhdissa päälle, kun varoituspillit soi.
Mutta meille kortillisille on eri säännöt. Ymmärrän tuskan.
Mulle on jo muksuna iskostunut päähän se että liikkeelle ei lähdetä ennenkuin kaikilla on turvavyö kiinni. Ei sitä edes ajattele, se tapahtuu luonnostaan kun autoon nykyään hyppää. Oli sitten kuski tai matkustaja. Toivottavasti nyt sullakin ap jatkossa menee vyö kiinni automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele lukemaan.
Otahan alusta uudelleen.
Saan kai kysyä paljon se himpskutin vauhti hidastu? Miksi kaikkien pitäisi kysyä vaan ja ainoastaan yhtä samaa kysymystä? Tulipahan vaan mieleen, et miten jotkut sen kortin on saanu vai onko ollenkaan kun olin nelostiellä sellaisen auton perässä jolla vauhti kokoajan seilasi satasen alueella 90-115. Oli meinaan sellasta heittoa et siitä lähti takaa monikin kettuuntunu autoilija ohi. Ja tosissaan satkun tie kokonaisuudessaan. Melkoisen tärkeetä kyllä oppia pitämään se vauhti melko tasaisena, eikä tollasia heittoja. Jos ei osaa,ostakoot auton jossa vakkarisäädin.
Siis joo, tuohan oli varsin selvä hylkäysperuste, ei mitään epäselvää. Mut tarkoitin et niin nolo etten tajunnut laittaa turvavyötä... Typerä virhe.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulema välillä 65 oli 80 alueella kaistanvaihdossa missä just ei sais olla alinopeutta ainakaan noin paljon kun haitaksi ja vaaraksi muille. Mähän normisti ajanut melkeinpä ylinopeutta niin yritin kai liikaa himmailla inssissä ettei vahingossakaan ja ylinopeutta. Ja taas kun liittymiä mitä ei oo ajanut niin itsenäisesti niin yritin tarkasti..ja joo, pitää opetella enemmän kaistanvaihtoja muutenkin et pysyy nopeus vaikka onkin menossa kohta pois liittymästä niin tuli tosiaan himmailtua kun en ollu niitä ajanut. Pitää liittymissä kun yrittää pitää nopeus vaikka olis mutka ja ei tiedä mitä sieltä tuleman pitää. Siis esim kun Länsiväylältä ajaa liittymää Kehä kakkoselle..
Ehkäpä tuo virhe pelastaa sinut joskus myöhemmin tai jonkun muun kyydissäsi olevan henkilön. Nyt jäi loppuelämäksi mieleen, että ennen kuin auto liikkuu metriäkään, tarkistetaan, että kaikilla on turvavyöt kiinni.