Kerro sukujuhlissa saamasi ärsyttävä kommentti!
Kommentit (85)
"Sinähän olet kaunistunut. Näyttää paljon paremmalta kun olet lihonut."
En vastannut mitään, mutta seuraavat vuodet menivätkin taas syömishäiriön parissa. Sovitaanko, ettei kommentoida ollenkaan toisten lihomisia ja laihtumisia, elleivät ota asiaa itse puheeksi.
Äitini piti kovasti poikani pitkäaikaisesta tyttöystävästä. Kun he sitten erosivat ja kuvioihin tuli uusi nainen, ei hän kyennyt olemaan päivittelemättä tilannetta koko alkujuhlan ajan. "Niin että nyt onkin sitten Mira, kun ennen oli Jenni. Se Jennihän pitikin aina tästä ja tuosta... ja jutteli sitä ja tätä..." En usko hänen tarkoittaneen mitään pahaa, kunhan jutusteli tajuamattaan tahdittomuuttaan lainkaan. Jossain vaiheessa pääsin hänelle asiasta sanomaan, niin lopetti sentään, toki vähän loukattuna.
Olin silloisen poikaystäväni ja nykyisen mieheni mummon luona ensimmäisen kerran käymässä, kahvipöydässä mummo yhtäkkiä tokaisi; paraniko se nyt vaihtamalla. Poikaystäväni oli eronnut aiemmasta pitkäaikaisesta tyttöystävästään jo hyvän aikaa aiemmin ennen tapaamistamme ja jäätiin kyllä molemmat hämilleen ja sanattomiksi.
Olin ennen ärsyyntynyt siitä miten tätini tuli aina kiskomaan mekkojen ja paitojen kaulusta ylöspäin ettei rinnat tai rintavako vaan vahingossakaan näy. Nykyään olen kyllä ymmärtänyt että, halusi ehkä, että en kokisi mitään häirintää ja olisin tyylikäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei uskoisi että nykyaikana vielä Suomessa on niin paljon sivistymättömiä moukka. Aina saa hävetä !!!
Tämänhän näkee täälläkin palsta hyvin räikeästi. Ikävä kyllä.
Tämä. Mulle tuli kerran teininä yksi täti-ihminen selittämään että hänen nuoruudessa sanottiin että jos tytöllä on punainen tukka niin siitä tulee "tietynlainen". (Olen siis luomupunapää ja inhoan sitä yli kaiken). Ja eukko siis tuli kertomaan sen ihan noin vaan, ei liittynyt mihinkään aiempaan keskusteluun. En kyllä pysty tajuamaan, miksi ihmeessä.
Menin kyllä ihan sanattomaksi. Jälkeenpäin on harmittanut, etten saanut kysyttyä, mitä hän tarkoitti siltä tietynkaisella. Olis ollut tavallaan hauska panna vanha siveyden sipuli sanomaan ääneen se kauhea sana...
Ketjun törkein kommentti, voi ei.
Olin seurustellut vasta muutaman viikon, kun me sukulaiset menimme mummon synttäreille. Tätini kysyi minulta laittaako poikaystävä minut juoksemaan auton perään. Kun ihmettelin outoa kysymystä, täti vastasi "että laihtuisit". Olin ihan normaalipainoinen, mutta siellä taulukon yläpäässä.
"Ketjun törkein kommentti, voi ei."
Kiitos! Vanha juttuhan tuo jo on ja tulee mieleen vain kun pitää kaivaa esille esimerkki maailmanluokan pöntöstä, mutta kommentistasi tuli silti hyvä ja jotenkin lämmin olo (eikä liity säätilaan, heh). Kiitos sulle ja kaikille tykkääjille myös.
Sen voisi kyllä sanoa, että kumman paljon suomalaiset laukoo sontaa päin naamaa siihen nähden kuinka hiljaista kansaa muka ollaan. Taitaa olla myytit jotka pitäisi jo haudata syvälle-osastoa.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään teistä ei siis osannut sanoa mitään takaisin?
Minä ainakin jäädyn noissa tilanteissa kun joku sanoo jotain moukkamaista. Ensin ei usko korviaan ja sitten ei keksi mitään nasevaa takaisin. Jää vain hölmistyneenä jumiin. Olisi kiva olla sanavalmis, mutta kun en ole.
t. Ohis
Sukulainen kommentoi 6 kk vauvan pulleita poskia että on ollut ruoka-aikana kotona!
Piipahdin pikaisesti kuskina yksien sukulaisten kotona. Siellä oli myös kaukaisempia pikkuserkkuja joita en muista koskaan nähneeni. Äitini serkku halusi että kaikki kokoontuu samaan tilaan jotta hän voi kuuluttaa kuinka minulla oli lapsena punainen tukka. Seurasi tuhannen taalan ilmeitä kun ei voinut monikaan käsittää mikä oli pointti.
Nämä taitavat olla sellaisia viheliäitä itsensä nostatuskeinoja. Pyritään painamaan toisen statusta alemmas tavalla johon ei voi suoraan sanoa sen olevan luokatonta käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Poikani, jo yli parikymppinen, oli käynyt leikkauttamassa hiukset ennen juhlia. Mamma hänet nähtyään sanoi että "olet ihan homon näköinen"... Kohta mamma taas ihmettele miksi xxxxx ei käy hänen luonaan kylässä. Lisättäköön että on seurustellut tyttöystävänsä kanssa jo useamman vuoden.
No ei käy teidän mamma ihan täysillä. Miten reagoitte? Itse lähtisin juhlista ja ottaisin pojan mukaan. Sanoisin lähtiessäni, että palataan asiaan, kun käytöstavat paranee.
Sukulaiset nauttivat näpäyttelystä, niin sanoin osuvasti höhöhöhööö! Elämän pitäisi olla tietynlaista ja jos sukulainen poikkeaa toivotusta, pitäähän se sille osoittaa jotta oppisi olemaan.
Et ole kasvanut aikuiseksi vieläkään. Kommentti lyhytkasvuiselle aikuiselle juhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tuonut taaskaan naista mukaan,oletko homo?
Vetäisin turpaan tuollaisesta kommentista, ja sen jälkeen panisin urpoa perseeseen, ja hänen vaimoaan muuten vain. Olisi suvulle puheenaihetta seuraaviksi kymmeniksi vuosiksi.
Eli oikeaan osui kun heti tulee kiire perärööriä kairaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Sukulainen kommentoi 6 kk vauvan pulleita poskia että on ollut ruoka-aikana kotona!
Tarkoitti varmaan että söpöt pulleat posket :)
Hohhoijaa. Tämmöiset ketjut on pantu alkuun ihan vaan sen takia, että päästäisiin taas kerran haukkumaan niitä mummoja ja anoppeja ja suvun tätejä ja setiä.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Tämmöiset ketjut on pantu alkuun ihan vaan sen takia, että päästäisiin taas kerran haukkumaan niitä mummoja ja anoppeja ja suvun tätejä ja setiä.
Tiesitkö, että ketjujen avaaminen ja lukeminen on ihan vapaaehtoista? Vrt. esim. lapsen sukujuhliin joutuminen joka siis ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Piipahdin pikaisesti kuskina yksien sukulaisten kotona. Siellä oli myös kaukaisempia pikkuserkkuja joita en muista koskaan nähneeni. Äitini serkku halusi että kaikki kokoontuu samaan tilaan jotta hän voi kuuluttaa kuinka minulla oli lapsena punainen tukka. Seurasi tuhannen taalan ilmeitä kun ei voinut monikaan käsittää mikä oli pointti.
Nämä taitavat olla sellaisia viheliäitä itsensä nostatuskeinoja. Pyritään painamaan toisen statusta alemmas tavalla johon ei voi suoraan sanoa sen olevan luokatonta käytöstä.
Jeps. Näitä löytyy, joista "Hei sulla on/oli punainen tukka" ja asian vatvominen on ihan pätevä puheenaihe... jännästi sitä vain haluaisi tulla nähdyksi jonain muuna kuin pelkkinä hiuksina.
täti kysyi, miten tästä eteenpäin maisterintutkinnon saatuani. sanoin innoissani, että yliopistolle töihin, olisi tosi mielenkiintoista.
yo-merkonomitäti siihen, että täytyyhän minun jotain muuta haluta. muistan menneeni sanattomaksi.