Poikaystävä valehteli opiskeluistaan ja ammatistaan. Miksi?
Tapasimme juhannuksena ja hän kertoi olevansa bussikuski ja suorittaneensa bussiin vaadittavan ajokortin intissä. Sanoi, että on käynyt lukion ja siitä suoraan inttiin, jossa valikoitui bussikuskiksi. Ja intin jälkeen hän sanoi ajaneensa 7 vuoden ajan bussia. Ihana, hauska ja fiksu tyyppi, joten fine by me. Nyt viime viikolla selvisi, ettei tämä pidä ollenkaan paikkansa. Hän kertoi, että oikeasti käynyt yliopiston ja toimii juristina isänsä lakifirmassa, jossa myös hänen siskonsa on töissä. Kun kysyin, miksi hän ei heti kertonut tästä, niin hän ei oikein osannut sanoa mitään syytä. Minulle tuli sellainen olo, että hän ikään kuin testasi minua, että kelpaako minulle joku ns perustyötä tekevät ihminen. En antanut tällaiseen mitään syytä, että olisin jonkun rahojen perässä, tms.
Olen hämmentynyt. Miksi hän valehteli opiskeluistaan ja työstään? Pidin hänestä joka tapauksessa, vaikka olisi ollut se bussikuski. Mutta nyt tuli vedätetty olo ja väkisin mietin, että mikä nyt sitten on totta ja mikä ei. Tai siis totta on hänen työnsä lakifirmassa, mutta muut asiat, mitä hän on kertonut. Hän vakuutti, että on muuten puhunut 100% totta, mutta mistä voin enää olla varma.
n25
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
DI:nä teen usein samanlaisia testejä.
Sääli että joudut niitä usein tekemään. Joku fiksumpi saattaisi muuttaa toimintatapojaan.
Mulle eräs ex valehteli vanhempiensa ammatit yläkanttiin, tyyliin väitti myyjää liikkeen omistajaksi. Myöhemmin paljastui aika monta muutakin juttua mistä oli valehdellut, ja katsoin hämmästyneenä vierestä kun valehteli pokkana kaverilleen eräästä tapahtumasta. Jutut muuttui sitä mukaa mikä hyödytti häntä eniten. Hänellä oli todella huono itsetunto, joka lopulta johti väkivaltaiseen käytökseen. Tuntui että vihasi minua sitä enemmän, mitä paremmin hänet tunsin.
Jos se on jonkun kyseenalaisen rikollisen puolustusasianajaja?
Ei sille, että valehtelen ammattini ja koulutukseni alaspäin ole ainakaan se syy, että ajattelisin jonkun olevan goldigger, en vaan vapaa-ajallani halua puhua töistäni yhtään. Haluan ajatella jotain muuta ja AINA jos sanon ammattini tai tehtäväni niin ihmiset jankkaavat ja jankkaavat siitä.
Onkohan tämä provo? Ei välttämättä. Näitä helmiä löytyy yliopiston ja AMK puolelta vähän paremmilta linjoilta. Kiertäkää kaukaa. Ovat aitoja kusipäitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on jonkun kyseenalaisen rikollisen puolustusasianajaja?
Hyvä vaihtoehto, mutta jos tekee tämmöisiä hommia, niin älyn ja ammattietiikan pitäisi riittää vähän pidemmälle. Ettei nyt höpötellä ihan mitä sattuu.
DI:nä teen usein samanlaisia testejä.