Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulla mökki pohjoisrannalla?

Vierailija
28.07.2025 |

Onko siitä mitään iloa? 

Olisi muuten hyvä kohde myynnissä mutta ranta pohjoiseen/koilliseen päin. En ole käynyt paikan päällä mutta kuvien perusteella vähän hintsusti paistaa aurinko pihaan/rantaan. 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli joskus mökki siten, että terassi ja ranta olivat pohjoiseen. Kun se myytiin, joku potentiaalinen ostaja ei tykännyt ilmansuunnista. Ei vaan tainnut tajuta, että mökki oli aukealla paikalla ja koko tontin ainoa varjo (ja viileämpi paikka) oli kyseisellä terassilla, kun mikään muu kuin itse mökki ei tuonut varjoa tontilla. Helteellä oli jokseenkin pätsi koko tontti muuten.

Joo, pitäisi mennä katsomaan itse paikan päälle. Kuvien perusteella tosin tällä tontilla on paljon puustoa, myös päämökin ympärillä. Pääosin aurinko taitaa paistaa sieltä puitten ja mökin takaa. 

Ranta on aika tasan koilliseen kartan perusteella. 

Kun on oma tontti, kaitpa sinä saat sitten sitä puustoa pois. Meillä on eteläranta , talon ja rannan välillä oli puustoa, nyt ei ole kuin muutama kaunistus. Ei ole hyttysiä , ilmavirta käy ja näköala upea. Toisella puolella järveä on luxusmökki ns pohjoisrannalla, mutta hekin ovat ottaneet liiat puut pois,,kyllä paistaa.

Vierailija
22/23 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli joskus mökki siten, että terassi ja ranta olivat pohjoiseen. Kun se myytiin, joku potentiaalinen ostaja ei tykännyt ilmansuunnista. Ei vaan tainnut tajuta, että mökki oli aukealla paikalla ja koko tontin ainoa varjo (ja viileämpi paikka) oli kyseisellä terassilla, kun mikään muu kuin itse mökki ei tuonut varjoa tontilla. Helteellä oli jokseenkin pätsi koko tontti muuten.

Joo, pitäisi mennä katsomaan itse paikan päälle. Kuvien perusteella tosin tällä tontilla on paljon puustoa, myös päämökin ympärillä. Pääosin aurinko taitaa paistaa sieltä puitten ja mökin takaa. 

Ranta on aika tasan koilliseen kartan perusteella. 

Tonttipuista ei yleensä tarvitse murehtia jos ympäristössäkin on.  Maanomistaja kaataa omansa jossakin vaiheessa niin myrsky hoitaa kyllä ne tonttipuut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pohjoisrannalla, meren ääressä. Täällä käy useimmiten tuuli länsi-lounaissuunnasta eli sen puolesta hyvä. Puustoa karsimalla olemme saaneet auringonvalon tontillemme. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme