Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulla mökki pohjoisrannalla?

Vierailija
28.07.2025 |

Onko siitä mitään iloa? 

Olisi muuten hyvä kohde myynnissä mutta ranta pohjoiseen/koilliseen päin. En ole käynyt paikan päällä mutta kuvien perusteella vähän hintsusti paistaa aurinko pihaan/rantaan. 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja viihdymme hyvin.

Vierailija
2/23 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ja viihdymme hyvin.

Kuulostaa hyvältä! Ootteko saaneet jotenkin raivattua puut/esteet auringon tieltä, vai ettekö niin välitä esim. auringonlaskun näkemisestä tms? Meille se olisi ihan oleellinen asia mökkeilyssä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia? 

Vierailija
4/23 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä/Länsi paras. Olisi kurjaa jos iltaaurinko ei paista. 

Vierailija
5/23 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oma saari, joten rantaa on joka ilmansuunnassa.

Vierailija
6/23 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökki Länsirannalla. Vähän rauhatonta, mutta muuten ok.

Vierailija
7/23 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Mutta on tosi vaikeaa löytää mökkiä jossa olisi ihan kaikki kohdillaan - varsinkin kun budjetti on max. 200 000. Siksi mietin että voisiko tuosta ilmansuunnasta tinkiä vaikka sydän sanoo että se on yksi tärkeimmistä asioista :/ 

Ap

Vierailija
8/23 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on oma saari, joten rantaa on joka ilmansuunnassa.

Meille taas saari on ehdoton ei. 

Ap

Vierailija
9/23 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ranta koilliseen. Se on just loistava npillä keleillä, pystyy olemaaan ulkona ja pääsee varjoon ja uimaan helteelläkin.

Auringonlasku on sitten toisella puolen tonttia, sitö voi katsella siellä, jos haluaa. Mutta eihän siinä näin kesällä ole juuri katsottavaakaan - syksymmällä näkyy paremmin, ja silloin se on muutenkin nöyttö ömpää katseltavaa. 

Vierailija
10/23 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ranta koilliseen. Se on just loistava npillä keleillä, pystyy olemaaan ulkona ja pääsee varjoon ja uimaan helteelläkin.

Auringonlasku on sitten toisella puolen tonttia, sitö voi katsella siellä, jos haluaa. Mutta eihän siinä näin kesällä ole juuri katsottavaakaan - syksymmällä näkyy paremmin, ja silloin se on muutenkin nöyttö ömpää katseltavaa. 

Okei! Hyviä pointteja. Toki Suomessa ei ihan koko kesä tai edes joka kesä ole tällaisia helteitä. 

Mietitään. 

Vierailija
11/23 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aurinko järveä tarvitse paistaakseen. Mökki voi olla millä rannalla tahansa. Auringon paistaminen riippuu puustosta ja muista maastoesteistä. Itsellä mökki etelärannalla eli järvi on pohjoispuolella. Aurinko paistaa tontille aamusta iltaan. Terassille paistaa aurinko puolesta päivästä iltamyöhään. Aurinko laskee täällä Oulun korkeudella luoteeseen. Enemmänkin täällä kaipaa sitä varjopaikkaa näillä helteillä.

Vierailija
12/23 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoisrannalla on mutta eipä näy propellit eikä tehtaat kuten etelän puolella.

Vierailija
13/23 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule kuuma. On pimeää. Ei tarkene uida kuin joskus harvoin saunan kanssa. Pääsee pakoon kodin hellehelvettiä. Tykkäätkö?

Vierailija
14/23 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli joskus mökki siten, että terassi ja ranta olivat pohjoiseen. Kun se myytiin, joku potentiaalinen ostaja ei tykännyt ilmansuunnista. Ei vaan tainnut tajuta, että mökki oli aukealla paikalla ja koko tontin ainoa varjo (ja viileämpi paikka) oli kyseisellä terassilla, kun mikään muu kuin itse mökki ei tuonut varjoa tontilla. Helteellä oli jokseenkin pätsi koko tontti muuten.

Vierailija
15/23 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli joskus mökki siten, että terassi ja ranta olivat pohjoiseen. Kun se myytiin, joku potentiaalinen ostaja ei tykännyt ilmansuunnista. Ei vaan tainnut tajuta, että mökki oli aukealla paikalla ja koko tontin ainoa varjo (ja viileämpi paikka) oli kyseisellä terassilla, kun mikään muu kuin itse mökki ei tuonut varjoa tontilla. Helteellä oli jokseenkin pätsi koko tontti muuten.

Joo, pitäisi mennä katsomaan itse paikan päälle. Kuvien perusteella tosin tällä tontilla on paljon puustoa, myös päämökin ympärillä. Pääosin aurinko taitaa paistaa sieltä puitten ja mökin takaa. 

Ranta on aika tasan koilliseen kartan perusteella. 

Vierailija
16/23 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäranta ja yhtä hornahelvettiä kun aurinko kärventää suoraa taloon ja järven kautta koko kuumimman iltapäivän.

Eteläranta paras.

Vierailija
17/23 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pohjoisranta. Puustoa karsimalla ollaan saatu hyvin säädettyä tontin valaistusolosuhteita. Puustoa on vielä kaatamatta runsaasti.

Vierailija
18/23 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja se on ihan ok  tontti on iso, joten auringossa voi loikoilla eri paikoissa koko päivän. Aamulla/aamupäivällä aurinko paistaa rantaan ja laiturille. Iltapäivästä siihen ei paista aurinko. Eipä tuo mitään haittaa.

Vierailija
19/23 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Mutta on tosi vaikeaa löytää mökkiä jossa olisi ihan kaikki kohdillaan - varsinkin kun budjetti on max. 200 000. Siksi mietin että voisiko tuosta ilmansuunnasta tinkiä vaikka sydän sanoo että se on yksi tärkeimmistä asioista :/ 

Ap

Älä tingi!

Meillä on lounaisranta ja katson aina kun kaukana oleva vastaranta muuttuu pimeäksi ja meille paistaa vielä monta tuntia ilta-aurinko.

Oon usein miettinyt, et mua veetuttais ku isoa oravaa jos mun mökki ois siellä.

Mä etsin tätä meidän paikkaa toistakymmentä vuotta ja kyllä kannatti odottaa!

Sijainnista ja ilmansuunnasta en ollu valmis tinkimään. Kaikesta muusta kyllä, koska niille asioille mä voin tehdä jotain.

Vierailija
20/23 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-koillinen kuulostaa vähän huonolta. Meillä on kesälomapaikka pohjoisessa ja ranta pohjoiseen, mutta siellä on kesällä niin lyhyet yöt, että auringonlaskua saa katsella pitkään. Etelä-Suomessa ei tietysti ihan niin hyvin asiat.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme