Netta, 26, säästää 1000e kuukaudessa, näin hän sen tekee
1. Hanki kumppani joka maksaa puoliksi kaikki asumiseen liittyvät kustannukset kuten vuokran, sähkön, veden, vakuutuksen, netin, jne.
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/be8a60c9-1ff9-4823-b2e1-82c58cf389e4
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa joku hiton netta?
Mua kiinnostaisi. Kaunis, hoikka nainen, korkeakoulutettu, käy töissä, eikä näytä olevan tatuointeja.
Onkohan oikeasti suomalainen, vai sukujuuret muualta, Netta on yleinen nimi esim Tšekissä?
M42
Vaikuttaa sellaiselta, joka puhuu ja puhuu ja puhuu ja puhuu ja puhuu... Jaksaisitko kuunnella?
Tienaan itse hippusen enemmän, on omistusasunto lainoineen, pieni autolaina ja kaksi lasta. Säästän siitä silti n. 600-700e/kk. Ei se ole mitenkään ihmeellistä, arjen ja lasten kulut jaetaan puolison kanssa puoliksi, ruoka tehdään itse, ostetaan myös käytettyjä asioita, muutenkin harkiten järkeviä, laadukkaita ostoksia. Lapsillekin voi opettaa rahankäyttöä. Lomaillaan, harrastetaan, käydään välillä ulkona jne.
Tuossa järjestelyssä nyt ei ole mitään arvosteltavaa, vaan samanlainen tilanne on kaikilla normaaleilla ja järkevillä ihmisillä. Toiset vaan rällää sen säästöosuuden lifestyleen.
Mutta yllättävä hyvä nettopalkka on vastavalmistuneella päiväkodin opettajalla. Saman verran saa esim. Poliisit vuorotyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten? Kämppiskin käy. Siinä säästää paljon, jos asumiskulut saa puolitettua.
Taas yksi esimerkki listaan "miten rikastua: elä jonkun muun rahoilla"
Siinä laskujen puolituksessa molemmat hyötyy kämppiksinä... ymmärrätkö????🤣
Vierailija kirjoitti:
Maailman tärkein juttu taas.
Yhtä tärkee kun joku moukka kysyy mistä tietää milloin perunat ovat kypsiä . Toiset moukat vastaa monta sivua 😂😂😂🤣🤣🤣🤣
Olin n 27v kun samanikäinen työkaveri puhui, että laittaa 200e joka kuukausi sijoituksiin (asui työssäkäyvän poikaystävän kanssa). Minä sanoin, että ei juurikaan jää ylimääräistä rahaa (2 lasta, mies kotona lapsia hoitamassa). Työkaveri ihmetteli, että miksi ei jää 😅😆
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisessa parisuhteessa naisen rahat on naisen rahoja ja miesten rahat on yhteisiä.
Ei ole. Laskut puoliksi ja kummallakin omat rahat.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa järjestelyssä nyt ei ole mitään arvosteltavaa, vaan samanlainen tilanne on kaikilla normaaleilla ja järkevillä ihmisillä. Toiset vaan rällää sen säästöosuuden lifestyleen.
Mutta yllättävä hyvä nettopalkka on vastavalmistuneella päiväkodin opettajalla. Saman verran saa esim. Poliisit vuorotyöstä.
Toinen on käynyt yliopiston ja toinen toisen asteen koulun jonka nimessä on koomisesti silti "ammattikorkeakoulu".
Mitä Netta tekee elääkseen? Onko ns.vaikuttaja?
Tämän keskustelun perusteella vain yksinasuvat ovat päteviä antamaan säästövinkkejä. Äly hoi.
Yhdellä meni ruokaan vain 20€/kk kun kotona oli ennestään iso varasto jota ei turhaan huomioitu laskelmissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten? Kämppiskin käy. Siinä säästää paljon, jos asumiskulut saa puolitettua.
Taas yksi esimerkki listaan "miten rikastua: elä jonkun muun rahoilla"
Miten on muiden rahoilla elämistä, jos kämppis maksaa oman osuutensa kuluista?
Kämppis vai avopuoliso ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen on käynyt yliopiston ja toinen toisen asteen koulun jonka nimessä on koomisesti silti "ammattikorkeakoulu".
Ihanko tosissasi väität että päiväkodin opettajan työ on vaativampaa tai yhtä vaativaa kuin poliisin?
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt näitä naisten talousneuvoartikkeleita, joissa ei kuitenkaan koskaan lyödä faktoja tiskiin.
Aina vaan puhutaan ympäripyöreitä että "tienaan joskus tonnin, joskus viisi, säästän joka kuussa tonnin, joskus en mitään"
Missä on numerot?
Mikä siinä on niin vaikeaa ettei koskaan ole listattu faktoja, esim näin:
Nettopalkka:
2500€/kk
Kulut:
Vuokra 600€
Ruokakauppa 350€
Vakuutukset 50€
Vesi 50€
Sähkö 30€
Matkakortti 40€
Puhelin, netti, suoratoisto 60€
Vaatteet, meikit 120€/kk
Kulut kuukaudessa 1300€
Säästöön/muuhun kulutukseen jää 1200€/kk
Melko halpa vuokra
Onko vuokra-asunto molempien nimissä vai saako pimeää vuokratuloa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi. Kaunis, hoikka nainen, korkeakoulutettu, käy töissä, eikä näytä olevan tatuointeja.
Onkohan oikeasti suomalainen, vai sukujuuret muualta, Netta on yleinen nimi esim Tšekissä?
M42
Netta ei todellakaan ole yleinen nimi Tsekissä. Voisi olla Agnetan lempinimi, mutta olen asunut yli 15 vuotta Tsekissä enkä ole tavannut yhtään Nettaa - oikealta tai lempinimeltä. Netta ei myöskään esiinny tsekkiläisessä nimipäiväkalenterissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko tosissasi väität että päiväkodin opettajan työ on vaativampaa tai yhtä vaativaa kuin poliisin?
Nykyään paljolti samaa hommaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M42
Vaikuttaa sellaiselta, joka puhuu ja puhuu ja puhuu ja puhuu ja puhuu... Jaksaisitko kuunnella?
Kyllä, ihanaa kun nainen ei ole jurottaja. Netta on varmasti sellainen nainen, jolle ei ole ongelma tehdä työhakemukseen videoesittelyä. Hän varmasti myös uskaltaa vastata puhelimeen, jos outo numero soittaa.
Ihana nainen 🥰
M42
Ymmärränkö oikein että sinun metodisi iskeä naisia on soitella heille ja teeskennellä työnantajaa?
Paljonkohan mun vaimo tienasi, kun hän hoiti kotona lapsia ja minä maksoin oikeasti ihan kaikki laskut mitä tuli?
Täytyykin kysellä minkälainen osakesalkku hänellä jemmassa..