Uskallatteko jättää töpselit kiinni ukkosella?
En oikein itse luota paikkakunnan sähköjärjestelmään joten nypin pois, vaikka kai niitä kaapeleita on tehty säävarmemmiksi.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivän aivottomin aloitus.
Laitahan linkkiä omiin aloituksiisi niin arvioidaan porukalla.
Eeri. En tee tyhmiä aloituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee tänne juurikaan aloituksia, mutta tämä on kyllä kategoriaa aivotonta roskaa.
Tällainen itse täysin tuottamaton jaturha sakkihan onkin sitä parasta A-ryhmää arvioimaan toisten tuotoksia.
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa riehuu nyt joku lapsellinen kiukuttelija.
Ketjun aloitti joku aivoton joka ei tiedä mistään mitään mitään. Kyselee typeryyksiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eeri. En tee tyhmiä aloituksia.
Älähän viitsi leikkiä mitään eriä siellä nyt yhtään kyllä minä sinut näen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa riehuu nyt joku lapsellinen kiukuttelija.
Ketjun aloitti joku aivoton joka ei tiedä mistään mitään mitään. Kyselee typeryyksiä
Et ole vieläkään poistunut ketjusta? No ei sitten ole kovin huono aloitus!
Ukkoskuuro tuli päälle, oli pesukone päällä oli astianpesukone päällä ja uunissa ruokaa, ilmastointilaite ja tuuletin päällä, aukaisin vielä makuuhuoneen ikkunan että viilenee sekin. Maalla jotkut ottaa johdot pois, mutta se pitää miettiä tarkasti kumpi on pahempi se että joku televisio tai tietokone hajoaa salaman takia vai koko talo palaa ? kerron hauskan tarinan naapureina asuivat, toisella hajosi ukkosella lankapuhelin ja toinen naapuri oli ottanut puhelimen pois seinästä, paloi koko seinä, kun siihen puhelinlinjaan salama löysi tiensä. Eli mieti nyt onko se talo/asunto tärkeämpi kuin se televisio tai tietokone
Vierailija kirjoitti:
Ukkoskuuro tuli päälle, oli pesukone päällä oli astianpesukone päällä ja uunissa ruokaa, ilmastointilaite ja tuuletin päällä, aukaisin vielä makuuhuoneen ikkunan että viilenee sekin. Maalla jotkut ottaa johdot pois, mutta se pitää miettiä tarkasti kumpi on pahempi se että joku televisio tai tietokone hajoaa salaman takia vai koko talo palaa ? kerron hauskan tarinan naapureina asuivat, toisella hajosi ukkosella lankapuhelin ja toinen naapuri oli ottanut puhelimen pois seinästä, paloi koko seinä, kun siihen puhelinlinjaan salama löysi tiensä. Eli mieti nyt onko se talo/asunto tärkeämpi kuin se televisio tai tietokone
Samalla tavoinhan se salama siellä linjassa kulkee oli sitten vehje töpselissä tai ei?
No en ole 15:ta vuoteen repinyt seinästä ensimmäistäkään johtoa, paitsi imuroidessa ja muuttaessa asunnosta toiseen.
jos on kova ukkonen ihan talon päällä otan töpseleitä irti
No meillä on kertaalleen hajonnut ilpo kaupunkirivarissa johonkin ukkosen aiheuttamaan virtapiikkiin. Sen jälkeen olen aina pistänyt sen pois päältä, jos ukkonen tulee.
Uskallan. Pienjännitedirektiivi 2006/95/EY takaa, että Euroopan unionin markkinoilla olevat sähkölaitteet eivät oikein käytettyinä, asennettuina ja huollettuina vaaranna henkilöiden, kotieläinten tai omaisuuden turvallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
No meillä on kertaalleen hajonnut ilpo kaupunkirivarissa johonkin ukkosen aiheuttamaan virtapiikkiin. Sen jälkeen olen aina pistänyt sen pois päältä, jos ukkonen tulee.
Eli laite oli viallinen kun aiheutti virtapiikin.
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään auta vaikka sähkölaitteen laittaa kykimestä pois koska salama hyppää sen pienen kytkimen yli ja tuhoaa silti laitteen.
Vierailija kirjoitti:
jos on kova ukkonen ihan talon päällä otan töpseleitä irti
Hyvä kun kerroit 🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Voi ilppi raukkaa...😂😂😂😂
Meillä on uusiksi vedetyistä sähköjohdoista huolimatta mennyt kaksi modeemia yläkerrasta ukkosella rikki. Enää ei ole erillistä digiboksia, mutta sekin kerran poksahti ja pistoke oli sulanut. Jos on todella kova ukkonen, niin otan sulakkeet pois päältä. Ei se pakastin nyt puolessa tunnissa mene miksikään.
Mikä ukkonen? Hyvin harvoin on tääläpäin, joten ei tarvi murehtia.
Ei se ukko kerrostalossa juurikaan tuhoja tee, mutta joskus saattaa joku virtapiikki tehdä laitteisiin salaperäisen vian.
Ei se niin tyhmää ole irrottaa kalleimmat vehkeensä sähköstä kerrostalossakaan.
Ei ole kyllä ollut moniin vuosiin sellaista ukkosta meillä päin.
Ei, en ota töpseleitä irti. Mutta johdot otan.
Täältä kukaan lähde vaikka niin isosti huudellaan. Tääki yks pallinaama tässä ketjussa viihtyy vaikkei muka kiinnosta.