Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäinen ja vanhemmat eivät antaisi matkustaa

Vierailija
27.07.2025 |

Onko kenelläkään samaa? Olen keski-ikäinen tilastojen mukaan hyvätuloinen nainen (tienaan 5000-6000 euroa/kk). Rakastan matkustamista ja maailman näkemistä. Minulla on koira, jonka tarvitsisin saada hoitoon aina matkan ajaksi vanhemmilleni (koira on arka ja helposti stressaantuva, niin tarvitsisi tutun ja mieluisan hoitopaikan). Kuitenkin joka kerta kun kysyn hoitopaikkaa matkan ajaksi, alkaa isäni valitus miten on minulla rahaa. Ja muutoinkin valittaa aina miten minulla vaan ei ole rahaa mihinkään ja se on sellaista, kun haluan elää ilman puolisoa. Niin ahdistavaa, ja tämän jälkeen on aina itselläkin huono omatunto matkasta ja tuntuu, että ehkä se pitäidi jättää väliin, kun ei minulla kerran ole rahaa mihinkään.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten koirasi ja äitisi jaksaa isäsi jatkuvaa valitusta ? Eikö siitä kaikki stressaannu viimeistään? Riippuu kai maasta ja alueestakin miten turvallinen se on.

Vierailija
2/87 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aivan varma etteikö koirallesi voisi sittenkin löytyä luoneelleensa sopiva koirahotelli? Jos olet riippuvainen vanhempiesi avusta, niin sen kylkiäisenä tulee huomauttelua, jolle et valitettavasti voi mitään. Voihan olla, että huomauttelun syy ei oikeasti ole edes raha-asiasi, vaan isääsi rasittaa enemmän koiran hoito, tai vapaa elämäntapasi mutta ei kehtaa sanoa suoraan? Joka tapauksessa joku toinen ratkaisu koiranhoitoon olisi hyvä saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki toinen hoitopaikka. 

Vierailija
4/87 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on aina vain hiljaa ja koiralleni isäni on ihan ystävällinen. 

ja tosiaan sama valitus maasta kuin maasta. Ja esim. kun kävin Tukholman risteilyllä, oli valitus, että kyllä nyt on ainakin vuodeksi käyty ulkomailla. Ja taas pitäidi uskaltautua kysymään syyslomahoitoa koiralle matkan ajaksi. Muutoinkin tästä jatkuvasta köyhäksi haukkumisesta ja hokemisesta, ettei minulla voi olla varaa mihinkään, tulee ole, ette osaa mitään ja olen todella surkea. Omistan kuitenkin yksin 4h+k+s -asunnon Helsingissä, samoin minulla on säästö- ja sijoitusvarallisuutta.

ap

Vierailija
5/87 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralle toinen hoitaja ja yhteydenpito minimiin. Grow up. 

Vierailija
6/87 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie koirasi muualle hoitoon niin ei tarvitse kuunnella valitusta. Muutenkin aika outoa sinulta olettaa että vanhempasi hoitavat koirasi aina kun sinä keksit lähteä matkalle. Jos omistaa koiran yksin niin silloin ei paljoa matkustella. Olisit miettinyt asiaa ennen kuin otit koiran.

Vierailija
7/87 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai maksat vanhemmillesi koiran hoidosta?

Vierailija
8/87 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei ole kyse. Isäni tykkää kovasti koirastani ja pyytää usein sitä heille.

Enkö kyllä tiedä mikä vapaa elämäntapani on. Teen kovasti töitä korkeakoulutettuna ja pari kertaa vuodessa lomillani haluan matkustaa ja nähdä maailmaa. Kaikki tuntemani korkeakoulutetut hyvätuloiset ihmiset tekevät paljon töitä ja matkustavat lomillaan. En tiedä miten tämä on vapaa elämäntapa.

ap

Vierailija
9/87 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani haluavat hoitaa koiraani, pyytävät usein sitä itse. Siitä ei ole kyse.

ap

Vierailija
10/87 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai!

ap

Vierailija
11/87 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tottakai maksan koiran hoidosta!

ap

Vierailija
12/87 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani haluavat hoitaa koiraani, pyytävät usein sitä itse. Siitä ei ole kyse.

ap

Oletko jotenkin vajaa? Nyt sinä olet jopa koirasi kynnysmatto ja annat vanhempiesi suunnilleen sylleä päällesi.

Nyt ne essun nauhat poikki. Et tilitä yhtikäs mitään tekemisiäsi vanhemillesi ja koirallesi löytyy aivan varmasti toinen hoitopaikka.

Kysy kasvattajalta ja liity Facebookisaa rodun ryhmiin. Sieltä löytyy kyllä.

Vierailija
13/87 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiria näkee laivoillakin,mikset ota koiraa mukaan reissuille? Ai niin arka ja stressaava koira. Ihan luonnostaan vai kasvatettu sellaiseksi, kas siinä kysymys.

Vierailija
14/87 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä ei ole kyse. Isäni tykkää kovasti koirastani ja pyytää usein sitä heille.

Enkö kyllä tiedä mikä vapaa elämäntapani on. Teen kovasti töitä korkeakoulutettuna ja pari kertaa vuodessa lomillani haluan matkustaa ja nähdä maailmaa. Kaikki tuntemani korkeakoulutetut hyvätuloiset ihmiset tekevät paljon töitä ja matkustavat lomillaan. En tiedä miten tämä on vapaa elämäntapa.

ap

Isäsi kenties on vanhankansan mies, joka ei matkustelun päälle ymmärrä, ja vielä vähemmän ymmärtää elämäntyyliä johon ei kuulu mies. Se, että tämä on nykyään ihan normaali elämäntapa ei ole tässä tapauksessa olennaista, sillä olet pistänyt itsesi tilanteeseen jossa olet riippuvainen vanhempiesi avusta ja joudut kuuntelemaan naputusta halusit tai et. Et voi muuttaa isäsi suhtautumista, voit vain vaikuttaa siihen, että et ole enää niin riippuvainen heidän avustaan.

Vierailija
15/87 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä, jos totta.

Oma asiasi on hankkia piskillesi hoitopaikka. Ei liity vanhempiisi mitenkään. 

Vierailija
16/87 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minunkin vanhempani hoitavat aina koiraani, tosin ilman valitusta matkoista.

T: toinen yksin asuva ja koirallinen matkustamisesta pitävä

Vierailija
17/87 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiria näkee laivoillakin,mikset ota koiraa mukaan reissuille? Ai niin arka ja stressaava koira. Ihan luonnostaan vai kasvatettu sellaiseksi, kas siinä kysymys.

Ja sit taas jos omistat ja kenties asut Helsingissä kerrostalossa kenties,miten koira siellä viihtyy keskellä kaupunkia ja vilkasta sellaista jos arka ja stressaava. Oletko väärän rodun valinnut kaupunkiin?

Vierailija
18/87 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Voithan joskun tehdä valkoisen  valheen ja sanoa että matka liittyy työhön 

Vierailija
19/87 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole mitenkään kouran hoidosta. Vanhempani hoitavat sitä erittäin mielellään, oikein odottavat saavansa sen luokseen. Kyse on rahan käytöstä. En saisi matkustaa, mutta samalla lailla en saisi koskaan tehdä mitään muutakaan kivaa. Samanlainen valitus ja syyllistäminen tulee harrastamisesta (no en harrasta enää mitään), ulkona syömässä käymisestä, teatterissa käymisestä tms. rahan käytöstä. En ymmärrä tätä, kun en todellakaan tuhlaa: sijoitan ja säästän joka kuukausi paljon, olen matkoja lukuunottamatta aina vain kotona. 

ap

Vierailija
20/87 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Me ollaan 46 ja 47, perhehommat jo hoidettu ja reissataan kaikki kesät täällä Norjassa. No eikö mun täysin omatoiminen, liki kaksikymppinen äitini joka soittokerralla aina kysy, koska tullaan kotiin, kun pitäisi olla kärventymässä siellä helteissä, niin olisi hyvä. Vähentää kummasti soittohaluja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi