Keski-ikäinen ja vanhemmat eivät antaisi matkustaa
Onko kenelläkään samaa? Olen keski-ikäinen tilastojen mukaan hyvätuloinen nainen (tienaan 5000-6000 euroa/kk). Rakastan matkustamista ja maailman näkemistä. Minulla on koira, jonka tarvitsisin saada hoitoon aina matkan ajaksi vanhemmilleni (koira on arka ja helposti stressaantuva, niin tarvitsisi tutun ja mieluisan hoitopaikan). Kuitenkin joka kerta kun kysyn hoitopaikkaa matkan ajaksi, alkaa isäni valitus miten on minulla rahaa. Ja muutoinkin valittaa aina miten minulla vaan ei ole rahaa mihinkään ja se on sellaista, kun haluan elää ilman puolisoa. Niin ahdistavaa, ja tämän jälkeen on aina itselläkin huono omatunto matkasta ja tuntuu, että ehkä se pitäidi jättää väliin, kun ei minulla kerran ole rahaa mihinkään.
Kommentit (87)
Kuten jo aiemmin sanoin, isäni soittelee tuntien puheluja usein. En voi siis mitenkään lähteä ns. salaa matkalle, koska en voisi siellä näitä puheluja puhua tai jäisi nähtävyydet näkemättä.
ap
Tätä en usein sano, mutta nyt on kyllä kyseessä trolli. Ja vieläpä typerä sellainen.
Okei isäsi on vanhan linjan punaniska jonka mielestä naiset ei ole mitään ja niiden paikka on vaan nyrkin ja hellan välissä. Ja sulla on selvästi aiheesta kasa traumoja. Joten terapeutille hopi hopi ja katkaiset sen napanuoran.
Valitettavasti tämä on kyllä minun todellisuutta, ei tosiaan mikään trolli. Js tunnen kyllä useita kaksi kertaa (ja useamminkin) lomailevia, joilla on koira.
ap
Vai ei ihmisillä saisi olla koiraa, jos harrastaa myös matkailua. Itsellänikin koura, jonka kanssa harrastan aktiivisesti, mutta käyn silti myös matkoilla ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kiristämistä isäni todellakin harrastaa, monessakin asiassa. Ja hän määrää talossa, joten äitini on vain hiljaa. Isäni on myös sanonut, että häneltä on kysyttävä.
ap
Kuulostat ihan pikkulapselta sorry ja vinkkinä puheluihinkaan ei ole pakko vastata aina.
Vierailija kirjoitti:
Joku alueesi teini hoitaa varmasti mielellään pienellä maksulla koiraasi. Hän saa kokea olevansa luottamuksen arvoinen ja sun ei tartte kuunnella syyllistämistä.
Että ihan pienellä palkalla. Akka tienaa hyvin ha koiranpaimen pitää saada ilmaiseksi.
Vanhemmatkin hoitais mukisematta esim 150€/viikko.
Juu, kyllä aika monilla matkustelevilla ihmisillä on koira/koiria. Voi hyvää päivää!
Vierailija kirjoitti:
Okei isäsi on vanhan linjan punaniska jonka mielestä naiset ei ole mitään ja niiden paikka on vaan nyrkin ja hellan välissä. Ja sulla on selvästi aiheesta kasa traumoja. Joten terapeutille hopi hopi ja katkaiset sen napanuoran.
Minun appeni on tuollainen.
Mäkättää, nälvii ja kukkoilee. Anoppi ja kälyt säntäilee kynnysmattoina.
Appi vihaa minua, kun ei hänellä ole minuun mitään otetta, enkä piittaa tuon taivaallista hänen sättimisistään. Kotiini en häntä ota ko käytöksen takia, enkä ole tekemisissä.
Anopin mielestä se on pyhäinhäväistys. Niin aivopesty hän on.
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo aiemmin sanoin, isäni soittelee tuntien puheluja usein. En voi siis mitenkään lähteä ns. salaa matkalle, koska en voisi siellä näitä puheluja puhua tai jäisi nähtävyydet näkemättä.
ap
Typerä mielikuvitustarina.
Anna mä arvaan. Vanhempasi ovat pienituloisia, eivät koskaan matkustelleet ja uskovaisia? Pysytelleet samassa kylässä maalla koko ikänsä?
Jos isäni puheluihin ei vastaa, hän soittaa peräkkäin vaikka kuusikymmentä kertaa. Menen ihan paniikkiin ja hermostun enkä pysty tekemään mitään, ennen kuin saan puhelun pois alta ja rinkutuksen loppumaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
ap
Aikuinen ihminen osaa varmaan löytää tähän ratkaisun.
" moi. Olen nyt xx ja menossa yy. Soittelen illalla/huomenna/ ensi viikolla".
Vanhempani asuvat samalla alueella Helsingissä ja ovat hyvätuloisia. Sen vuoksihan en mitään saisikaan tehdä, kun jotta mihinkään riittää rahaa, täytyy taloudessa olla kaksi hyvätuloista.
ap
Mulle ei tulisi mieleenkään puhua vanhempieni kanssa monta kertaa viikossa tuntien puheluita. Minusta tuo kuullostaa siltä, että isäsi manipuloi ja hallitsee puheluilla elämääsi. Aloita siitä napanuoran katkaisu, että jätät välillä vastaamatta.
Aikuiset lapsesi ovat varmaan allergisia, kun eivät pysty koiraa hoitamaan?
En kyllä kuuntelisi valitusta elämäntavoistani hetkeäkään.
Oletko koittanut kysyä isältäsi asiasta, ja saada häntä selittämään, että mikä siinä sinun matkustamisessasi nyt sitten niin suunnattomasti häntä ärsyttää, että siitä täytyy joka kerta valittaa. Mietin vaan, että voiko olla kyseessä esimerkiksi kateus siitä, että hän ei itse voinut/uskaltanut tehdä samoja asioita saman ikäisenä kuin mitä nyt olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Aikuinen ihminen osaa varmaan löytää tähän ratkaisun.
" moi. Olen nyt xx ja menossa yy. Soittelen illalla/huomenna/ ensi viikolla".
Juu, trollaushan tämä, rajat voi asettaa aikuisena ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani asuvat samalla alueella Helsingissä ja ovat hyvätuloisia. Sen vuoksihan en mitään saisikaan tehdä, kun jotta mihinkään riittää rahaa, täytyy taloudessa olla kaksi hyvätuloista.
ap
No sitten jäljelle jää vain narsisti.
Miksi sinulla on koira, kun matkailet paljon? Vanhempasi eivät jaksa selvästikään hoitaa ja ulkoiluttaa sitä.