58 miljoona voittanut suomalaismies jatkaa silti työelämässä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/92974185-07dc-4578-bfd0-7ec822c5003d
Jaa. On meitä moneen junaan. Itse en tekis enää ikinä mitään työtä. Mahtaa sitten pitää työstään, kun haluaa jatkaa.
Kommentit (258)
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa suunnattomasti nämä työelämässä jatkavat lottovoittajat, minkä helvetin takia isot voitot menevät aina näille? En jatkaisi itse sekuntiakaan.
Olen koko elämäni käytännössä kironnut näitä. Liekö täysin suomalainen ilmiökin tämä? Kun tuntuu että aina nämä menevät tällaisille, jotka eivät osaa / aio / keksi / ymmärrä käyttää rahoja oikeastaan mihinkään.
Toisaalta tuntuu, että suurin osa näistä lottoaa lähinnä huvikseen (miksi?) ja menevät jonkinlaiseen kielteiseen shokkiin yhtäkkiä voitettuaan.
Pelkästään numeroina tuon rahamäärän määrää on vaikea käsittää. Se on aivan valtava. 570 000 satasen seteliä. Se on omaisuus, jota ei ole uransa miljonäärinä tehneilläkään välttämättä kuoltuaan. Siitä kun laittaa osan poikimaan, voi käytännössä silti elää loppuelämänsä kuin kuningas.
Pelkästään se, että voisit ilman huolen häivää koluta tätä maapalloa ja lennellä ykkösluokassakin kaikkialle. Nähtävä ja koettava, aistittava ja maisteltava - ei lopu.
Voisi ostaa asunnon jostain lämpimästä. Vaikka Madagascarilta. Nauttia tästä ainutlaatuisesta elämästä, kerrankin. Mutta ei.
Niin ehkä ei ole lottovoittoaan kauheasti kuulutellut naamallaan ja haluaa vielä näön vuoksi olla esim. puoli vuotta töissä ennen kuin ottaa loparit ettei epäilemään aleta. Kyllähän se pakostakin muuttaa ihmisten suhtautumista kun yhtäkkiä on kymmeniä miltsejä tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle riittäisi helposti 500 000 e niin lopettaisin jo työt.
Tuohon vaikuttaa ikä ja palkkataso.
Jos on ns. varma työ, palkka 3500€/kk ja ikää 45v
Työelämää on jäljellä 24 vuotta. 24x12x3500€ =1 008 000€
Sitten eläke pienenee varmaan 700€/kk.
15 vuotta eläkkeellä 15x12x700€ =126 000€
Pitäs vähintään saada 1 134 000€, että tulos olis plusmiinusnolla.
Toki riippuu siitäkin paljonko tarvitsee, ja siitä sijoittaako rahat ja saako millaista tuottoa. Semmoinen perus tuotto on ehkä 4-6%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa suunnattomasti nämä työelämässä jatkavat lottovoittajat, minkä helvetin takia isot voitot menevät aina näille? En jatkaisi itse sekuntiakaan.
Olen koko elämäni käytännössä kironnut näitä. Liekö täysin suomalainen ilmiökin tämä? Kun tuntuu että aina nämä menevät tällaisille, jotka eivät osaa / aio / keksi / ymmärrä käyttää rahoja oikeastaan mihinkään.
Toisaalta tuntuu, että suurin osa näistä lottoaa lähinnä huvikseen (miksi?) ja menevät jonkinlaiseen kielteiseen shokkiin yhtäkkiä voitettuaan.
Pelkästään numeroina tuon rahamäärän määrää on vaikea käsittää. Se on aivan valtava. 570 000 satasen seteliä. Se on omaisuus, jota ei ole uransa miljonäärinä tehneilläkään välttämättä kuoltuaan. Siitä kun laittaa osan poikimaan, voi käytännössä
Mitä ihmettä mä tekisin yksin jossain Madagascarilla? Mulle ainakin työ tuo elämään merkityksen ja sosiaalisia suhteita, ryhmän johon kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki riippuu siitäkin paljonko tarvitsee, ja siitä sijoittaako rahat ja saako millaista tuottoa. Semmoinen perus tuotto on ehkä 4-6%
500 000€ 4% tuotto. Aika 10 vuotta. Tuotto 240 000€
500 000€ 6% tuotto. Aika 10 vuotta. Tuotto 395 000€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään numeroina tuon rahamäärän määrää on vaikea käsittää. Se on aivan valtava. 570 000 satasen seteliä. Se on omaisuus, jota ei ole uransa miljonäärinä tehneilläkään välttämättä kuoltuaan. Siitä kun laittaa osan poikimaan, voi käytännössä silti elää loppuelämänsä kuin kuningas.
Pelkästään se, että voisit ilman huolen häivää koluta tätä maapalloa ja lennellä ykkösluokassakin kaikkialle. Nähtävä ja koettava, aistittava ja maisteltava - ei lopu.
Voisi ostaa asunnon jostain lämpimästä. Vaikka Madagascarilta. Nauttia tästä ainutlaatuisesta elämästä, kerrankin. Mutta ei.
Mitä ihmettä mä tekisin yksin jossain Madagascarilla? Mulle ainakin työ tuo elämään merkityksen ja sosiaalisia suhteita, ryhmän johon kuuluu.
Elämäsi merkitys muuttuu ja sosiaaliset suhteesi sekä ryhmä, johon kuulut lentävät ulos ikkunasta sillä hetkellä, kun saat tiedon 58 300 000 euron eurojackpotvoitosta.
Jos elät avioliitokomaisissa olosuhteissa, eikä teillä ole avioehtoa, on yksi henkilö, jonka kanssa joudut erotilanteessa jakamaan tiedon muuttuneesta varallisuusasemastasi. Muuten olet yksin kunnes kerrot tilanteestasi palkkaamallesi vaitiolovelvolliselle lakimiehelle tai muulle varain- tai asianhoitajalle.
Uskon että saat helpostikin all-inclusive-matkaseuraa Madagascarille tai mihknkä ikinä tahdot.
PS. Varo varkaita. Edellisessä kommenntissa joku jo ehtki nussia 10 300 satasen seteliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotka ei ole kovin iso kaupunki. Piirit ovat aika pienet. Voi olla että tämä kaveri ei halua paljastua. Jos samantien voiton jälkeen jää pois töistä ja tekee isoja hankintoja, tutut laskevat yhteen 1+1. Ehkä hän jää myöhemmin pois töistä tai vähentää tunteja, kun pöly on hieman laskeutunut :)
Juu, ja muutenkin, kannattaa ehkä muuttaa pois johkin isompaan paikkaan kuten Helsinki
Ei tuota summaa voi pitää salassa, asuipa missä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan sanovat noin vaatimattomuuttaan.
Eikä se ole hyvä heti maanantaina lopareita ottaa kun voisi jengi arvata kuka se voittaja on. Parempi jatkaa normaalisti muutaman kuukauden ja sitten ilmoittaa siirtyvänsä uusiin haasteisiin muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuolla summalla pärjäile loppuelämän sijoittamattakin? Minä ainakin pärjäisin.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa miehellä mennä ulosottoon suurin osa summasta kun töihin viellä hamuaa.
Veikkaan, että pelkää työttömyystukien menettämistä, jos jää vapaalle. Oli lukenut keskustelupalstan pelottelut, että tuet loppuvat, jos liikaa tilillä rahaa.
että sellainen tarina keksitystä voitosta
sen sijaan Siilinjärvelle meni aiemmin kaksi peräkkäistä maksimivoittoa, veikkauksen korruptiota ja rahanpesua siis
Tekee sen aikaa töitä, ettei muut epäile ja vaihtaa tod.näk. Paikkakuntaa. Tuskin on eläkeikään töissä. Savun pitää vaan hälvetä ennen lokoisia vuosia ilman rahahuolia.
Miksei nää voitot mene koskaan työttömille. Aina nää on näitä töissä olevia joilla ei ole rahasta pulaa. Toinen vaihtoehto on tietysti se, että valehtelee, ettei ihmiset arvaa kuka on kyseessä.
Te-toimiston täteille ylimielisille roboteille veisin kivan summan joululahjaksi..samoin kelatäteille.
Kiittäisin todella huonosta kohtelusta, empatian puutteesta...
Jakaisin kuitenkin heidän asiakkaana .......
tai no en todellakaan .....lähtisin pois koko maasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuore voitto. Mieli muuttuu. Ja kun paljastuu, paine tulee ulkopuolelta lopettaa työt, että joku muu pääsee töihin.
Häh, miksi paljastuisi, jos ei mitään kerro, ei ole pakko ostaa uutta auto tai talo. Ostaa vaikka asunnon ulkomailta, missä käy sit lomilla.
Jos ei tuolla rahalla osta uutta taloa ja autoa niin täytyy olla totaalihullu!
Vierailija kirjoitti:
Miksei nää voitot mene koskaan työttömille. Aina nää on näitä töissä olevia joilla ei ole rahasta pulaa. Toinen vaihtoehto on tietysti se, että valehtelee, ettei ihmiset arvaa kuka on kyseessä.
Työttömät ei taida kauheesti lotota kun menee rahat kaljaan ja tupakkaan.
En kyllä tajua näitä. Mikä idea on pelata lottoa ja voittaessa sitten hillota rahoja tilillä ja elää niinkuin mitään ei olisi tapahtunut? Mahtaa se olla mukavaa elämää kun ei kehtaa töistäkään jäädä pois eikä ostaa ja tehdä mitään ettei nyt vaan kukaan saa tietää että miljonäärinä tässä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tajua näitä. Mikä idea on pelata lottoa ja voittaessa sitten hillota rahoja tilillä ja elää niinkuin mitään ei olisi tapahtunut? Mahtaa se olla mukavaa elämää kun ei kehtaa töistäkään jäädä pois eikä ostaa ja tehdä mitään ettei nyt vaan kukaan saa tietää että miljonäärinä tässä ollaan.
Menee väärään osoitteeseen nämä. Eivät osaa käyttää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuolla summalla pärjäile loppuelämän sijoittamattakin? Minä ainakin pärjäisin.
Jos ei tarvitse huolehtia perikunnasta, pärjäilemisen ei pitäisi olla mikään ongelma, mutta jos ei halua syöttää inflaatiolle selvää riihikuivaa, sitä ei kannata säilyttää ainakaan pankkitileillä tai pankin rahastoissa.
Sijoittamisesta voi halutesssaan kehittää itselleen uuden ammatin, mutta sen voi myös antaa toisten hanskattavaksi.
Oman pankinjohtajan suosituksilla ei rikastu kukaan muu kuin oma pankinjohtaja, mutta onneksi on olemassa muitakin vaihtoehtoja.
Juu, ja muutenkin, kannattaa ehkä muuttaa pois johkin isompaan paikkaan kuten Helsinki.