58 miljoona voittanut suomalaismies jatkaa silti työelämässä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/92974185-07dc-4578-bfd0-7ec822c5003d
Jaa. On meitä moneen junaan. Itse en tekis enää ikinä mitään työtä. Mahtaa sitten pitää työstään, kun haluaa jatkaa.
Kommentit (258)
Eihän sitä nyt ansiotyötä voi jättää; on se niin kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle riittäisi helposti 500 000 e niin lopettaisin jo työt.
Minulla on enemmän tileillä, mutta käyn silti töissä. En ole vihervasemmistolainen.
Voitto muuttuu taakaksi, jos ei osaa pitää asiaa omana tietonaan. Kohta on kaiken maailman kerjäläiset ja huijarit oven takana. Kotka on pikkukylä. Huijarit jaksavat toki tulla kauempaakin.
Vierailija kirjoitti:
Tuore voitto. Mieli muuttuu. Ja kun paljastuu, paine tulee ulkopuolelta lopettaa työt, että joku muu pääsee töihin.
Eiköhän jatka töissä juuri ettei paljastuisi.
Vierailija kirjoitti:
Työ voi tarjota paljon muutakin kuin rahaa. Mutta kyllä taloudellinen riippumattomuus muuttaa suhdetta työpaikkaan. Sitä alkaa sanoa suoraan asioista, jotka ärsyttävät, eikä välitä, vaikka voisi saada potkut. Ei tarvitse sietää pomojen ylimielisyyttä tai kyykyttämistä.
Mulle kyllä vapaa-aika antaa NIIN plajon enemmän kuin työ. En oikein ymmärräminkälaista sellaisen ihmisen elämä on, joka kokee saavansa työstä palkan lisäksi jotain niin hienoa, että mieluummin käyttää aikaansa siihen, kuin pitää vapaata.
Vierailija kirjoitti:
Voitto muuttuu taakaksi, jos ei osaa pitää asiaa omana tietonaan. Kohta on kaiken maailman kerjäläiset ja huijarit oven takana. Kotka on pikkukylä. Huijarit jaksavat toki tulla kauempaakin.
Höpölöpön. Nyt instagramiin leveilemään rahoilla, solmimaan mainostussopimuksia ja kirjoittamaan rikastumisoppaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ voi tarjota paljon muutakin kuin rahaa. Mutta kyllä taloudellinen riippumattomuus muuttaa suhdetta työpaikkaan. Sitä alkaa sanoa suoraan asioista, jotka ärsyttävät, eikä välitä, vaikka voisi saada potkut. Ei tarvitse sietää pomojen ylimielisyyttä tai kyykyttämistä.
Mulle kyllä vapaa-aika antaa NIIN plajon enemmän kuin työ. En oikein ymmärräminkälaista sellaisen ihmisen elämä on, joka kokee saavansa työstä palkan lisäksi jotain niin hienoa, että mieluummin käyttää aikaansa siihen, kuin pitää vapaata.
Tekisin kyllä ihan omia projekteja tuolla rahalla. Voihan sitä laiskottelun sijaan tehdä 'töitä' ihan itsellensäkin.
Hänellä on vissiin tosi mukava työ!
Vierailija kirjoitti:
Varmasti joillekin se on noin. Itselle työpaikka on välttämätön paha. Työkavereita en kaipaa enkä mitään muutakaan töistä. Käyn töissä vain koska siitä saa rahaa. Parasta aikaa elämässä ovat olleet lomat perheen ja ystävien kanssa. Myös nuoruuden pitkät työttömyysjaksot olivat onnellista aikaa.
Työni on sellaista, että voisin sitä harrastuksena jatkaa sen verran kuin huvittaa.
Ei terve ruumis työtä kaipaa. Nämä jotka työtä kaipaavat erityisen paljon ovat todennäköisesti eläkkeellä onnettomampia ilman sitä työyhteisöä.
Joidenkin ihmisten ahneudella ei ole mitään rajaa. Työttömiä haukutaan ja miljonäärit käkkivät työpaikoissa harrastusmaisesti.
Jos heti lopettaa työt, kaikki arvaa, kuka voittaja oli. Paras vaan jatkaa töitä ja valitella köyhyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpölöpön. Nyt instagramiin leveilemään rahoilla, solmimaan mainostussopimuksia ja kirjoittamaan rikastumisoppaita.
Jep. Näin rikastuin: tee paljon töitä, töitä ja töitä. Onnella ei ole mitään merkitystä rikastumisen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisin kyllä ihan omia projekteja tuolla rahalla. Voihan sitä laiskottelun sijaan tehdä 'töitä' ihan itsellensäkin.
Orjamentaliteettiin kasvatettu ei välttämättä kykene ollenkaan ajattelemaan tai katsomaan yhteiskuntaa, että mitä tänne tarvittaisiin. Moni tarvitsee johtajia ja jonkun sanomaan, että näin voit tehdä ja tämä on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin jatkaisin aivan varmasti. Kyllä se työelämä vaan tuo sen säännöllisyyden ja rytmin siihen elämään.
Täällä tietysti kun pyörii teitä pitkaistyöttömiä ja syrjöytyneitä niin se on teille aivan outoa. Mitö helvettiä mö tekisin päivät pitkät kun kaikki ystävät/ tutut ovat kuitenkin työpaikoillansa. Jo pelkästän pitkät lomat saavat pään hajoamaan tähän tekemättömyyteen.
T. Raflakokki
Moni jatkaa ainakin alkuun. On helpompi sopeutua muutokseen pikku hiljaa. Moni ottaa ensin vähän lomaa, tekee vaikka maailmanympärimatkan tai käy jossain paikassa, missä on aina halunnut käydä. Esimerkiksi voi tehdä reissun, jossa käy maailmalla syömässä hyvissä ravintoloissa. Jotkut alkaa tehdä lyhennettyä työviikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Näin rikastuin: tee paljon töitä, töitä ja töitä. Onnella ei ole mitään merkitystä rikastumisen kannalta.
Parastahan olisi pistää oma firma pystyyn ja esiintyä menestyneenä liikemiehenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on enemmän tileillä, mutta käyn silti töissä. En ole vihervasemmistolainen.
No kaikki ei ole näin mielikuvituksettomia, että tarvitsee jonkun työpaikan päiväkerhoksi elämäänsä. Jos 500 000 e on itse säästetty ja tienattu tai saatu vaikka lottovoittona, voi hyvin jättäytyä ulos työelämästä ilman että on kenellekään tilivelvollinen.
Vierailija kirjoitti:
Tuore voitto. Mieli muuttuu. Ja kun paljastuu, paine tulee ulkopuolelta lopettaa työt, että joku muu pääsee töihin.
Pyh. Ei varmasti omalla kohdalla muutu.
Olisin varmaan alkuun niin epäuskoinen, että töissä pitäisi jatkaa ainakin niin kauan kunnes raha on oikeasti tilillä. Olisi varmasti niin epätodellinen olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vähän eri asia, jos on säästänyt pikku hiljaa. Silloin rahaan ehtii tottua. Mutta kyllä siinäkin on kynnys, että milloin lopettaa säästöjen kartuttamisen ja alkaa käyttämään niitä.
Työnantaja valitsee ja ottaa kenet ottaa kenet parhaaksi näkee. Ei niitä töitä noin vaan anneta jollekin nuorelle.