Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu, että vaimon mielestä teen kaiken aina väärin

Vierailija
26.07.2025 |

Oli se mitä tahansa ruoan laitosta siivoamiseen, aina löytyy jotain huomautettavaa. Tulee tunne että en osaa mitään. Olisi kiva edes joskus saada positiivistakin palautetta kun itsekin annan sitä hänelle. 

Ei ennen ollut tuollainen. Mistä tämä voi johtua? On jotenkin niin lytätty ja epäkunnioitettu olo. Onko muilla miehillä tällaista? 

Kommentit (268)

Vierailija
241/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, itse myös tosiaan sillä linjalla, että turvallisuus ja taloudellista vahinkoa aiheuttavat asiat huomautan ja kaiken muun hyväksyn.

Ottakaa myös huomioon miehen kasvatus. Anoppini on kasvanut äärimmäisessä köyhyydessä, eikä ole osannut opettaa miehelleni kuvailtuja perusasioita; esimerkiksi tuo kasvisten pilkkominen broileriveitsellä. Olen joutunut opettamaan nämä asiat hänelle, no toki salmonella on huono esimerkki koska kuuluu yleissivistykseen, mutta voinette kuvitella monta muuta esimerkkiä, jota ihminen ei voi tietää jos ei ole opetettu. Eli ensimmäisen ratkaisun ei pitäisi olla moite ja nalkutus, toki se voi olla toinen ratkaisu jos hissi ei mene kerralla ylös asti...

Vierailija
242/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ota opiksesi, vaan teet asiat aina vaan samalla tavalla?

Onko kehitysvamma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kolikon toinen puoli on se, että vaimosta tuntuu ettet kuuntele, kun hän kertoo miten homma hänen mielestään tulee tehdä. Ja sitten sinusta tuntuu, ettet ikinä tee oikein.

Mutta kun se tässä juuri on se ongelma, että jos en tee jotain asiaa hänen tavallaan niin se on heti väärin. Kaipaan kunnioitusta, arvostusta ja sitä että minuun luotetaan. Ap 

Mies grillasi eilen jotain 15 minuuttia. Tänään mä siivosin grilliä 45 minuuttia. 

No jos jokaisen vartin grillauksen jälkeen siivoat grilliä 45 minuuttia niin siinä on kyse kyllä lähinnä harrastuksesta.

Likaisilla grilleilläk

Voit kiillottaa sen grillisi hammasharjalla, jos haluat.

Niin, ei sen leikkaussalisteriili pidä olla, vaan grillaamisen jälkeen putsattu seuraavaa kertaa varten. Se luontuu hyvin siinä grillaamisen jälkeen, niin ei myöhemmin tarvitse jynssätä kiinni jämähtänyttä ja aloittaa grillaaminen putsaamalla grilli. Pätee myös moneen muuhun ruuanlaittovälineeseen. Kuka haluaa jotain vanhoja seisoneita rasvoja, edellisen ruuan mausteita ja ruuanjämiä ruokaansa... 

Vierailija
244/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kolikon toinen puoli on se, että vaimosta tuntuu ettet kuuntele, kun hän kertoo miten homma hänen mielestään tulee tehdä. Ja sitten sinusta tuntuu, ettet ikinä tee oikein.

Mutta kun se tässä juuri on se ongelma, että jos en tee jotain asiaa hänen tavallaan niin se on heti väärin. Kaipaan kunnioitusta, arvostusta ja sitä että minuun luotetaan. Ap 

Mies grillasi eilen jotain 15 minuuttia. Tänään mä siivosin grilliä 45 minuuttia.

Kuunnelkaa loistavan biisin sanat

Vain miehet osaa grillata (2024)

Liisa Akimof

Vierailija
245/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies piilotteli autonkorjauskuittia. Vanhaan haisevaan autoon pani menemään 1 vuoden talonlämmityskulujen verran rahaa. Plus hinaukset päälle.Ja vuokra-autokulut Eikä siitä tullut toimintakuntoista autoa sittenkään.

Luulis nyt tajuavan kahdesta kerrasta, että ei enempää tuuttaa vanhaan romuun rahoja.

Eiku kerta kiellon päälle.

Vierailija
246/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuunnelkaa loistavan biisin sanat

Vain miehet osaa grillata (2024)

Liisa Akimof

Ei kuunnella.

Vierailija
247/268 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

22 vuoden aikana ollaan saatu hiottua systeemi melko toimivaksi selkeällä työnjaolla ja nimenomaan niin, että molemmat ovat kuunnelleet toisen perustelut, miksi tämä tapa on parempi kuin tuo ja sitten tehdään sillä paremmalla tavalla. 

Vuosia ja sitkeyttä se kyllä vaati. Eniten minua naisena ärsytti se, että mieheni heittäytyi ajoittain todella tyhmäksi tai väitti, ettei hän mitenkään voi muistaa vaikkapa tavaroiden paikkoja tai jotain työjärjestystä, vaikka samassa kodissa toimittiin molemmat päivittäin ja tunsin jo hänen tarkan luonteensa muissa asioissa.

Tai että hän ei kuulemma näe karvoja sohvassa, leivämuruja pöydällä, hiekkaa eteisessä tai valtavaa rasvasormenjälkikokoelmaa jääkaapin ovessa, vaikka samaan aikaan hän oli hysteerisen tarkka esim. autojensa puhtaudesta ja siisteydestä. Että niistä jotenkin mystisesti kyettiin bongaamaan jokainen koivunsiemen ja pölyhiukkanen, mutta kotona oleva lika katosi jonneki

Valitettavan usein syy tähän on prioriteetit: se auto on tärkeämpi kuin koti ja se on surullista. 

Eksäni myös hinkkasi ja kiillotti autoaan, mutta kodin siisteydestä käydyissä lukuisissa keskusteluissa totesi vain, ettei häntä lika ja sotku haittaa. Hän siis tiputteli tahallaan roskia lattialle, liimaili räkäpalleroita huonekaluihin, jätti käytetyt teepussit sohvaan... se oli kauhujen parisuhde.

Vierailija
248/268 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos jokaisen vartin grillauksen jälkeen siivoat grilliä 45 minuuttia niin siinä on kyse kyllä lähinnä harrastuksesta.

En omien grillausteni jälkeen joka kerta, koska koitan välttää turhaa sotkemista. Mutta grilli oli puts plank kun hän aloitti enkä käsitä miten sen voi saada siihen kuntoon vartissa. Hän jopa mielestään sen myöhemmin siivosi eli työnteli sitä harjaa ritilöillä hetken. Sit se oli olevinaan "putsattu". 

Vierailija
249/268 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni täyttää astiat tiskikoneeseen niin, että hän laittaa se sinne epämääräiseen kasaan, sisäkkäin ja päällekkäin. Nehän jää tietenkin ihan likaisiksi, kun vesi ja pesuaine ei pääse niihin kunnolla ja lisäksi niissä on pesuainetta kun huuhteluvesikään ei päässyt niihin. Miestä ei kuulemma haittaa, kyllä hän voi syödä sellaisista. No minua haittaa! En halua sisääni konetiskiainetta enkä paripäivää vanhaa lämpimässä ollutta jauhelihakastiketta. Enkä halua niitä myöskään pieneen lapseemme. Miehen mielestä nalkutan kun sanon asiasta ja olen ärsyttävä. Minusta taas mies on ärsyttävä ja pilaa astiat kun ei suostu huolehtimaan näin yksinkertaisesta asiasta, joka koskee myös lapsen terveyttä. 

Vierailija
250/268 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalkuttava kontrollihullu voi olla myös se jonka tavalla tiskit ja pyykit peseytyvät huonommin yms.

Ketjussa jotenkin oudosti lähdetään oletuksesta että törkeästi käyttäytyvän tapa on automaattisesti parempi.

Vierailija
251/268 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nalkuttava kontrollihullu voi olla myös se jonka tavalla tiskit ja pyykit peseytyvät huonommin yms.

Ketjussa jotenkin oudosti lähdetään oletuksesta että törkeästi käyttäytyvän tapa on automaattisesti parempi.

Hyvä huomio! 

Vierailija
252/268 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Meillä esim. törmäävät makuasiat "maksimaalinen energiansäästö" vs. "sujuvuus/mukavuus/tehokas lopputulos".

Muulle perheelle nalkuttaja haluaisi että tiskikone survotaan aina tiukkaan 120% täyttöön, pyykkikone ylitäysi, alle euron vuodessa kuluttavia LED-valaisimia pitäisi maanisesti sammutella, ruokia pitää kypsentää tavalla Y vaikka toisen preferoima tapa X on ravintolakokkien suosima (molemmat turvallisia) jne. jne.

Ei kontrollihullu ole kiinnostunut tutkimaan mikä tapa on parempi, hänelle on tärkeintä alistaa muut tekemään _kuten hän haluaa_.

Vierailija
253/268 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se johtuu siittä että sinä olet mies. Teit niin tai näin niin se on aina naisten mielestä väärin. Jokainen nainen vihaa sen verran miehiä että nalkuttaa aina kaikesta mitä mies tekee. Sen takia miehet jättää kotyöt naisen hoidettavaksi kun ei se miehen tekemä kelpaa kuitenkaan ja naiset ei edes näe että mies on tehnyt jotain

En ole armeijaa käynyt, mutta olen siinä käsityksessä, että miehet nimenomaan ovat kokeneet tulevansa miehiksi, koska heitä on siellä komenneltu ihan surutta petaamaan uudelleen, kunnes se oikeasti sujuu. Miksi kotona asia onkin päinvastoin? Aivan. Kuka vihasikaan ketä? Menisikö sama sössötys läpi armeijassa? Emmä petaa kun ei se kelpaa kuitenkaan. Voi vee tosiaan. Kyllä se myötätuntokin kuulkaa on ansaittava takaisin jos sen kerran on mennyt torveilemalla menettämään. Urputtamalla ja niskuroimalla saa vain kuolla yksin. Ja jos haluaa, ettei nainen ota kapiaisen roolia, pitää olla kotona jotain muuta kuin hömelö alokas itse. Vastuullinen aikuinen. Jos pystyt pitämään autosi siistinä, pystyt pitämään kotona siistiä myös, sikäli kuin toinen ei koko ajan sohlaa. Toki sohlaaja voi olla nainenkin. Hänellekin voi antaa palautetta. Se on rakkautta, että palautetta annetaan ja osataan ottaa vastaan. Jos toinen alkaa vaikuttaa hysteeriseltä kotihommien suhteen, silloin vastuullinen kumppani hoivaa häntä ja muistuttaa rajoista lempeän napakasti. Ei lusmuten vaan päinvastoin, laittamalla toisen rentoutumaan ja osoittamalla, että siihen on varaa, koska muhun voi ihan oikeasti luottaa. En ole täällä vain leikkimässä aikuisuutta, vaan oikeasti opettelemassa sitä. 

Vierailija
254/268 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä samaa, lisäksi ideani ovat aina huonoja. Ehdota terassin öljyämistä, ei tarvitse. Kuukautta myöhemmin puoliso kysyy miksi sitä ei ole öljytty kun olisi pitänyt tehdä. Puoliso kysyy mitä tehdään ruoaksi, ehdottelen eri asioita, mikään ei niistä käy, sitten päättää itse ja valittaa kun en osallistu. Ja tätä rataa päivästä toiseen. Laita ilmastointilaite makuuhuoneeseen, nainen valittaa että se pitää siirtää olohuoneeseen. Illalla valittaa että makuuhuone on kuuma eikä saa nukuttua. 

Miksi sä kysyt vaimolta lupaa pikkuasioiden hoitamiseen? Tee kysymättä, hyvä ihminen, ja jos ei kelpaa, niin sano vaikka, että tehköön sitten oman ruokansa erikseen, sinä syöt nyt tätä, mitä teit. Ja jos valittaa ilmastointilaitteen siirtämisestä, niin käske siirtää itse, hänhän on kai voimaantunut henkilö, joka ei ole holhouksen alainen.

Vierailija
255/268 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vaimo on tyhmä ja itsekäs narsisti, jonka todellinen luonne tuli myöhemmin esiin.

Vierailija
256/268 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi parisuhteessa eläminen on TÄYSIN VAPAAEHTOISTA!

Vierailija
257/268 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella naisella nousee pissi päähän kun huomaa saavansa valtaa eli komentelee miestään. 

Kai noitakin voi olla. Useimmat eivät kuitenkaan ole ollenkaan tyytyväisiä tuohon rooliin. Siksihän he niin kärttyisiksi käyvät. 

Eikä se mies vaikuta lainkaan onnellisemmalta nyt, kun asutaan kahdessa kämpässä. Ei tarvitse kuunnella komentelua, vihjailua, ei edes kysymyksiä, mutta en myöskään suostu käymään, jos kahvenkeittimen vieressä nököttää homeinen leipä, josta on putoillut pöydälle millien paksuinen vihreä kerros. Aiheesta on aiemmin yritetty keskustella, silloin kun vielä yritin asua yhdessä. Kysyin, miksei hän siivoa keittiötä sen aikaa, kun kahvi tippuu. Kun ei, se aika kuuluu toljottaa suu auki ikkunasta. Se on hänen vapaahetkensä - no selvä. Aika monta vuotta muotoilin kymmenen tulokulmaa aiheeseen. Että eikö hänellä olisi enemmän vapaita hetkiä, jos hän ottaisi asiakseen opetella siivoamaan jälkensä samalla, kun odottelee ruuan kypsymistä. Eei, sitten palaa ruoka pohjaan, lastanvarressa on oltava hämmentämässä joka hetki. No jos laitat levyn pienelle ja kannen päälle, niin se hautuu loppuun ihan itse? EEEEI, älä sä puutu tähän kyllä hän hoitaa. No, minä vuonna se hoitaminen alkaa? Joo, hän on stressaantunut ja uupunutkin yrittäjä. Mietin hyvin hiljaa itsekseni, miten iso osa siitä stressistä aiheutuu suoraan tästä omituisesta suhteesta maailmaan. Hän on kotihommissa aivan pätevä niin halutessaan, hilloaa, tekee leipää, ja on kiinnostunut siitä, mitä suuhunsa laittaa. Jopa saattaa korjata projektinsa loppuun asti. Mutta kun ei halua antautua siivoamaan jokapäiväisiä jälkiään. Vapaustaistelee ilmeisesti niitä vastaan, vaikka se tarkoittaisi tätä. Jotenkin niin surullista. Äidissäni oli paljon samaa. Jotain omituista itsesabotointia. 

Vierailija
258/268 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä samaa, lisäksi ideani ovat aina huonoja. Ehdota terassin öljyämistä, ei tarvitse. Kuukautta myöhemmin puoliso kysyy miksi sitä ei ole öljytty kun olisi pitänyt tehdä. Puoliso kysyy mitä tehdään ruoaksi, ehdottelen eri asioita, mikään ei niistä käy, sitten päättää itse ja valittaa kun en osallistu. Ja tätä rataa päivästä toiseen. Laita ilmastointilaite makuuhuoneeseen, nainen valittaa että se pitää siirtää olohuoneeseen. Illalla valittaa että makuuhuone on kuuma eikä saa nukuttua. 

No ainakin yhden asian sinä ja ap olette selvästikin tehneet väärin - vaimon valinnan.

Vierailija
259/268 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin yhden asian sinä ja ap olette selvästikin tehneet väärin - vaimon valinnan.

On olemassa ihmisiä, joiden ympärillä kaikki alkavat käyttäytyä samaan tapaan omituisesti koiraa myöten. Joskus väärä valinta ei olekaan se puoliso, vaan se minuus, johon on päättänyt takkinsa ripustaa. Siihenkin voi nähkääs vaikuttaa, minkälainen se minä on. 

Vierailija
260/268 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Sama täällä. Pidän huolta pihasta, hoidan terassia, leikkaan aidat, ruohot, pesen ikkunat, ikkunaluukut, kitken rikkaruohoja ym kodin hommia sisällä. Harvoin mitään kiitosta, enkä mitään kyllä odotakaan, enää, enkä edes tee näitä kiitoksen vajeessa vaan koska halua pitää paikat kunnossa. Mutta se on alkanut nyppiä että kiitoksen sijaan kuuluu kritiikkiä tyyliin, ethän tehnyt niin tai näin? Eihän mitään särkynyt? Ei tunnu hyvältä kun huhkii pihalla töitä pari tuntia ja hikisenä  väsyneenä tulee sisään omasta mielestä hyvin tehdyt hommat niin alkaa joku natina. Ehkä joku toinen saattas olla jopa tyytyväinen että tekee noita hommia pyytämättä. En tiedä. Mikään tossu en silti ole vaan annan takasin jos jotain mussutusta että olen tehnyt taas kerran "väärin". Usein tulee jonkinlainen sanaharkka ilman suurempaa riitaa. Ei jaksais sitäkään. Mutta en mä näitä hommia lopeta..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi