+32-34c astetta sisällä lämpöä.
Näin täällä. Miten te tulette toimeen näin helteellä?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Meillä siis tuo 34 astetta lämmintä eikä saa asentaa ilmalämpöpumppua.
Kuka sen on kieltänyt?
Minä kysyin aikoinaan asiasta isännöitsijältä. Vastasi, että hallitus vastustaa. Vaadin asian yhtiökokouksen esityslistalle äänestettäväksi. Se pohjoispuolella asuva persaukinen eläkeläinen hävisi äänestyksen ja erosi hallituksesta. Nyt on kaikilla halukkailla ilmastointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä vaikka osa vuokrasta maksamatta, vuokranantaja ymmärtää kyllä.
Onko aloittaja vuokralainen?
Hyvin todennäköisesti on, jos ei ole varaa ILPPIIN.
Eihän tuo paljoa edes maksa. Mulla on kumminkin ajatus, että se on ruma. Se vaan ei käy nätisti kotiini ja kärvistelen mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko ulkolämpötila on nyt ? avaa ikkuna
+36. Yhtenä iltana oli +43.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako mitään laitteita nyt saada. Kovin oli ei oota, kun päivällä kävin kaupoilla.
Eka kesä elämässä? oot asunu jossai pohjoisnavalla tähän asti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä vaikka osa vuokrasta maksamatta, vuokranantaja ymmärtää kyllä.
Onko aloittaja vuokralainen?
Hyvin todennäköisesti on, jos ei ole varaa ILPPIIN.
Eihän tuo paljoa edes maksa. Mulla on kumminkin ajatus, että se on ruma. Se vaan ei käy nätisti kotiini ja kärvistelen mieluummin.
Mä jouduin 10 vuotta odottamaan, että mieheni pääsi tuosta ajatuksesta irti. Kun nyt sai sydänoireita oli helpotus tulla viileään .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin asut ? Kreikassa ? Mitä siellä ilmastoinnit maksaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat lukemat täälläkin. Aion juoda tänään perseet. Olen edes puoli tajuttomassa tilassa enkä tiedä kuumuudesta. 😣
Hei, varovasti sit!!! Muutenkin nestehukan vaara. Muista syödä ja juoda tuplasti alkoholitonta nestettä tai aamusi on aivan hiton kamala.
Riippuu vähän, juoko kaljaa vai kossua. Minä juon kaljaa. Sekin on diureetti ja poistaa nestettä elimistöstä. Siksipä minulla on jääkaapissa mehukannu ja suolakurkkuja. Kun yöllä herään kuselle, syön samalla suolakurkun ja juon puoli litraa laihaa menua. En ole kuivumisesta tai krapuloista juuri kärsinyt.
Siirrettävä ilmastointilaite ja ne helevetin verhot kiinni !
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa siihen viilentimeen satsata.
Mä keräsin joskus aika paljon mustikkaa ja otin vähän lainaa että saan sen ostettua. Oon työtön ja toimeentulotuella mutta tuo vehje oikeasti säästää mielenterveyttä.
Kyllä, paras ostokseni ikinä. Edes tuo meteli ei mua haittaa, pääasia että on viileää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun Keski-Suomessa ja parvekkeen mittari näytti yhtenä iltapäivänä +43 astetta. Kreikassa en ole käynyt enkä käy. En ole ollut edes lentokoneessa.
- n69v -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun Keski-Suomessa ja parvekkeen mittari näytti yhtenä iltapäivänä +43 astetta. Kreikassa en ole käynyt enkä käy. En ole ollut edes lentokoneessa.
- n69v -
Niin minäkin. Yölämpötilat on olleet alle 20. Tänä yönä taitaa hipoa kahtakymppiä, mutta pilveen meni juuri, joten saapa nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Pakko tulla ja ei tää oo ikuista, yötä päivää ovet ja ikkunat auki ja tuulettimet päällä. Marketit on ihanan viileitä, joten päivittäin on käyty kaupassa ja sitten vielä uimassa viilentymässä.
Voi tyhmyyttä. Pistä ne ovet ja ikkunat ja verhot kiinni päiväksi. Ja avaa ne yöksi. Sulje taas aamulla. Yölämpötilat on kuiteskin olleet alle 20, joten yön aikana tuulettaessa lämpötila laskee aina pari astetta. Mut jos pidät ne ikkunat auki päivälläkin, niin lämpö tulee taas sisään ja joka päivä sun kämpän lämpötila vaan nousee.
Siirrettävä ilmastointilaite ei maksa kuin muutaman satasen. Sillä saa toivotun sisälämpötilan. Minulla on kodissani juuri nyt 21 astetta, yöksi säädän laitteen 18 asteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko tulla ja ei tää oo ikuista, yötä päivää ovet ja ikkunat auki ja tuulettimet päällä. Marketit on ihanan viileitä, joten päivittäin on käyty kaupassa ja sitten vielä uimassa viilentymässä.
Voi tyhmyyttä. Pistä ne ovet ja ikkunat ja verhot kiinni päiväksi. Ja avaa ne yöksi. Sulje taas aamulla. Yölämpötilat on kuiteskin olleet alle 20, joten yön aikana tuulettaessa lämpötila laskee aina pari astetta. Mut jos pidät ne ikkunat auki päivälläkin, niin lämpö tulee taas sisään ja joka päivä sun kämpän lämpötila vaan nousee.
Helsingissä ei ole laskenut yölämpötilakaan alle 20 asteen.
Meilläkään ei viilentimiä ja aurinko paahtaa koko päivän taloa. Sisällä aamulla kuitenkin 21-23 kun yöt on ikkunat auki ja päivät kiinni. Iltaan mennessä sisälämpötila nousee ai a 24,5-25,9. Mut yöllä taas viilenee. Mielellään vielä liesituuletin yöksi päälle, niin vetää kuumaa ilmaa sisältä pois ja ikkunoista tulee viileämpää tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä siis tuo 34 astetta lämmintä eikä saa asentaa ilmalämpöpumppua.
Kuka sen on kieltänyt?
Minä kysyin aikoinaan asiasta isännöitsijältä. Vastasi, että hallitus vastustaa. Vaadin asian yhtiökokouksen esityslistalle äänestettäväksi. Se pohjoispuolella asuva persaukinen eläkeläinen hävisi äänestyksen ja erosi hallituksesta. Nyt on kaikilla halukkailla ilmastointi.
Ne ilmastointilaitteet ei saa näkyä ulospäin kerrostalossa, näyttäisi vähän kuin jonkun kehitysmaan johtoviritykset talon seinillä.. Jos on parveke ja sinne ohjaa vaikka jonkun laitteen kuuman ilman, niin se käy yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ei ole laskenut yölämpötilakaan alle 20 asteen.
No se 20 kin on huomattavasti vähemmän kuin 32 jista ap kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Siirrettävä ilmastointilaite ei maksa kuin muutaman satasen. Sillä saa toivotun sisälämpötilan. Minulla on kodissani juuri nyt 21 astetta, yöksi säädän laitteen 18 asteeseen.
Ei maksakaan paljoa, mutta ei vuodenkierrossa ole näin kuumaa kauaa.
On näköjään vaikea tajuta ettei kaikilla todellakaan ole sitä paria sataa, saati että pystyisi sen säästämään. Moni elää ihan "kädestä suuhun" ja juoksee ruokajonoissa. Ja turha inistä, mene töihin tai muuta vastaavaa paskaa. Todellisuus on toista, ja sitä joku pikku porvari ei koskaan tule ymmärtämään. Voimia teille jotka kärsitte kuumuudesta!