Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystävä ei muka löydä töitä

Vierailija
26.07.2025 |

Tyttöystäväni on ollut jo vuoden työttömänä valmistumisensa jälkeen, lähettää hakemuksia kuulemma ihan jokaiseen mahdolliseen paikkaan, mutta en tiedä uskoako, koska jos olisi, niin olisi varmasti jo työpaikka löytynyt. On näyttänyt kyllä sähköpostista todisteina vahvistuksia hakemuksista. En tiedä onko cv:ssä tai hakukirjeissä jotain vikaa. On hyvä kirjoittamaan kyllä.

Muutamassa haastettelussa on ollut, en tiedä mitä sitten on sanonut "väärin" ettei ole päässyt jatkoon.

Tunnen myös useita maahanmuuttajia, ja jopa he löytävät aina todella helposti töitä silloinkin kun ei osaa sanaakaan suomea. Niin miten on mahdollista, että täysin suomalainen, jolla on koulutus niin ei löydä. Itsekin vakityössä ollut jo kauan. Tyttöystävä sanoo että ei löydy koska ei ole työkokemusta kun on niin nuori vielä. Kyllä silti jostain pitäisi löytyä. On erikoisammattitutkintokin. Ärsyttää toi kotona makoilu ja passiivisuus.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on työtön, täällä ei naiset sitä hyväksy vaan käskee jättämään luuserin. 

Olen huomannut sellaisen hauskan asian että nainen ollessaan vailla töitä ottaa vastuun kodista, siivoaa, laittaa ruuat jne. Mies taas alkaa juomaan eikä tee sen vähää mitä teki töissä käydessään.

Luulisi siis, että ap olisi iloinen. Hänhän ei elätä naista, eli kärsi itse rahallisesti. Naisella on aikaa siivota kotia ja aina aikaa miehelleen.

Vierailija
62/82 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikat menee työpaikanvaihtajille.

Toiseksi itsensä kehujille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän hakee erikoiskoulutuksellaan töitä, niitä töitä ei aina ole saatavilla.

Jos sinä tunnet maahanmuuttajia jotka löytävät aina töitä, he luultavasti ottavat mitä tahansa töitä tulee vastaan.

Aina ei kannata mitä tahansa töitä ottaa vastaan, koska huonolla työpaikalla voi pilata elämänsä, niin minä ainakin tein, valitettavasti. Otin vastaan työpaikan joka oli kouluttamattomien työpaikka ja itsellä AMK koulutus.

Työpaikassa jossa ei tarvinnut koulutusta, elämästäni tuli helvettiä ja on sitä vielä 5 vuotta sen jälkeen kun olen lähtenyt työpaikasta, vaikka olen muuttanut jopa paikkakunnalta pois.

Koulutetun on joskus vaikeampaa saada töitä kuin henkilön jolla ei ole koulutusta, koska silloin ottaa vastaan työpaikan kuin työpaikan.

Vierailija
64/82 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidanpa jättää sinut, luuseri. Tosimies elättää naisensa eikä vingu. 

t. tyttöystäväsi

Win-win!

Vierailija
65/82 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyynny ihan rauhassa. Ikävä totuus on se, että mikäli työkokemusta on vähän/ei ollenkaan, niin töiden saanti on vaikeaa. Itse olin työttömänä viime vuoden heinäkuusta toukokuuhun 2025. Kokemusta ja osaamista löytyy, eli kyse ei aina ole siitäkään. Muutamaan oman alan paikkaan oli parhaimmillaan 250 hakijaa.

Kummasti silti muut tuntuvat löytävän töitä. Tyttöystäväni on lähipiiristäni ainoa, joka ei löydä.

Ap

Kyllä oot pas ka äijä. Toivottavasti tyttöystäväsi jättää Sut pian ja löytää paremman!

Vierailija
66/82 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän hakee erikoiskoulutuksellaan töitä, niitä töitä ei aina ole saatavilla.

Jos sinä tunnet maahanmuuttajia jotka löytävät aina töitä, he luultavasti ottavat mitä tahansa töitä tulee vastaan.

Aina ei kannata mitä tahansa töitä ottaa vastaan, koska huonolla työpaikalla voi pilata elämänsä, niin minä ainakin tein, valitettavasti. Otin vastaan työpaikan joka oli kouluttamattomien työpaikka ja itsellä AMK koulutus.

Työpaikassa jossa ei tarvinnut koulutusta, elämästäni tuli helvettiä ja on sitä vielä 5 vuotta sen jälkeen kun olen lähtenyt työpaikasta, vaikka olen muuttanut jopa paikkakunnalta pois.

Koulutetun on joskus vaikeampaa saada töitä kuin henkilön jolla ei ole koulutusta, koska silloin ottaa vastaan työpaikan kuin työpaikan.

Kouluttamattomien härskivitsejä kertovien röhröh -ukkojen kanssa työskentely on kyllä todella rasittavaa. Tiedän sen, kun duunarihommat valitsin  joskus aikoinaan, kun ei töitä löytynyt omalta alalta.

Vierailija
67/82 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diplomi-insinööri. Ei löydä töitä.

Itse myös DI. En ole töitä hakemassa, koska olen yrittäjänä ja osakkaana useassakin firmassa mukana.

Työn ohella on opiskeltu lähes aina, koko ajan opeteltu uusia asioita ja johdettu välillä isojakin kokonaisuuksia ja projekteja. Yksi osakkuusfirma pyörittää miljoonaliikevaihtoa, missä itselläni tietty toimarina keskeinen rooli.

Tunnen yritys-/työmarkkinaa mielestäni hyvin, ja pidänkin lähes varmana, että jos työnhakuun joskus joutuisin, olisi aivan turha vaiva.

Mitä tarkoitat turhalla vaivalla? Jos olet oikeasti noin pätevä, luulisi ottajia olevan. Ellet sitten tarkoita, ettei niitä töitä tarvitsisi oikeasti hakea, kun headhunterit soittelevat muutenkin?

Kun ikää on 55+ ja kokemuksesta sekä koulutuksesta on muodostunut omanlaisensa monitahoinen profiili, niitä reikiä, joihin tuo palikka mätsää, alkaa olla todella vähän.

Pelkillä pätevyyksillä on kaltaisteni työnsaannin kanssa vähän tekemistä.

Vierailija
68/82 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttöystäväsi on ilmeisesti valmistunut väärällä alalle tai sitten hän asuu väärällä paikkakunnalla. Hänelle ei vaan ole tuolla alalla ja paikkakunnalla kysyntää.

Nyt on sitten syytä joko muuttaa töiden perässä tai kouluttautua uudelleen.

Esimerkiksi hoitoalalla varsinkin vanhustenhoidossa on aika jatkuva pula käsipareista. On aika siis kouluttautua uudelleen alalle, jolla on töitä. Vanhustenhoidossa on hyvin töitä tarjolla. Se ei kyllä ole varsinaisesti siistiä sisätyötä, mutta leivän sieltä saa.

Ikävä kyllä näyttää vanhustenhoidossa, vaikka tekemätöntä työtä siellä luonnollisesti onkin, olevan pslkanmaksajat vähenemään päin.

Vierailija
69/82 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä teki opiskeluiden harjoittelut. Tuttu talo helppo päästä. Jollei sössinyt harjoitteluita.

Vierailija
70/82 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normipoisto.

Vierailija
71/82 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnnän perskokkareukon rotkoon, en jaksa enää.

Vierailija
72/82 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnnän perskokkareukon rotkoon, en jaksa enää.

Hyi, ei saa heittää ongelmajätettä luontoon.

Vierailija
73/82 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää sinäkin työttömäksi. Sitten alatte tekemään urakalla lapsia. Yhteiskunta maksaa kaikki. Näin tekevät kehitysmaita tulevatkin. Suurperhe on iloinen asia.

Vierailija
74/82 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää sinäkin työttömäksi. Sitten alatte tekemään urakalla lapsia. Yhteiskunta maksaa kaikki. Näin tekevät kehitysmaita tulevatkin. Suurperhe on iloinen asia.

Nämä ovat ihan turhia kommentteja. Jos kerran ratkaisu on niin helppo, senkun teet itse.

Mutta mitä jaskaa, taas luullaan ja öyhötetään, eikä selvää oteta mistään, joten olet ilmiselvästi perrssujen ydinkannattajakuntaa.

Vierailija
75/82 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on työtön, täällä ei naiset sitä hyväksy vaan käskee jättämään luuserin. 

Olen huomannut sellaisen hauskan asian että nainen ollessaan vailla töitä ottaa vastuun kodista, siivoaa, laittaa ruuat jne. Mies taas alkaa juomaan eikä tee sen vähää mitä teki töissä käydessään.

Luulisi siis, että ap olisi iloinen. Hänhän ei elätä naista, eli kärsi itse rahallisesti. Naisella on aikaa siivota kotia ja aina aikaa miehelleen.

Niin, en kyllä ymmärrä mikä ongelma on.

Vierailija
76/82 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä ei saa. Myyjäksi tai siivoojaksi ei pääse jos on kantis. Kaikki meidäm s-marketin myyjät ovat kukertavia. Itse hain sinne joka haussa, eikä kertaakaan haastateltu.

Vierailija
77/82 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se tyttiksen koulutus on ja miltä alalta hän koittaa töitä etsiä? Onko kranttu ettei kelpaa kuin ne oman alan työt?

Vierailija
78/82 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ottaa mitä vain työtä. Ei vain sitä koulutusta vastaavaa. Ei estä hakemasta sitä unelmapaikkaa ja ottamasta, jos saa.

Rekryt syynää kyllä sitäkin, onko vain laiska. Vuoden aukko cv:ssä ei tee hyvää vaikutusta.

Vierailija
79/82 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellänikin kesti yli 2 vuotta saada pitkäaikainen työpaikka. Lähetin satoja hakemuksia. Ja mulla on sentään 2 tutkintoa, ja rutkasti työkokemusta(myös erilaisista hanttihommista.) 

Haastattelijat monesti sanoivat (jos haastatteluun pääsin edes) että hakijoita oli ollut paljon.

Töitä on tällä hetkellä vielä vaikeampi saada kuin n. 5 vuotta sitten oman kokemukseni mukaan. Yrityksiäkin kaatuu päivittäin.

Kyllä lopulta nappaa tyttöystävällesikin, aina joku valitaan, mutta aikaa voi mennä.

Valitaan aina joku sieltä hakijalistan kärjestä, ne alimmat 180 työnhakijaa eivät tule koskaan saamaan täitä kun aina löytyy parempi hakijapyramidin huipulta. Jostakin syystä niitä ihmeihmisiä, täydellisiä virheettömiäkin on hakijoissa parikymmentä vähintään aina. Nuori mutta hyvä työkokemus, tutkinto hyvillä arvosanoilla nätti/komea kielitaitoinen jne niitä vaan aina on, yli-ihmisiä ilman heikkouksia.

Vierailija
80/82 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ymmärtää että nyt on todella kovat ajat työmarkkinoilla. noin 3 vuotta sitten omalla alallani töitä sai suorastaan törkeän helposti, hyvä ettei tultu kotoa hakemaan haastatteluun. Nyt monia kollegoita on työttömänä, vaikka heillä on vuosikausien  kokemus ja osaamista löytyy.

Ymmärrän kärsimättömyyden tilanteessa, mutta yritä nyt sentään tukea tyttöystävää ja yritätte yhdessä keksiä keinoja tilanteen parantamiseen. Mollaaminen ja tiuskiminen kotona ei ainakaan paranna hänen itseluottamustaan työnsaannin suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi