Helle on hirveää ja ilmastointi-ihmiset ovat tekopyhiä!
Jos helle kerran on niin ihanaa niin laittakaa ne ilmalämpöpumput sitten pois päältä! Mielestäni tässä on PIENI ristiriita!
Kommentit (133)
Helle on hirveää ja juuri sen vuoksi mulla on ilmastointi autossa ja asunnossa. Miksi olen tekopyhä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmalämpöpumppu on varmasti hyvä ratkaisu ilmastonmuutokseetn, jos ei ole muuta elämää kuin istua sisällä.
Arvoisa pässi. Se että kesällä on hellejakso ei johdu ilmastonmuutoksesta vaan siitä että kesällä on lämmintä ja välillä jopa hellettä. Olen asunut tässä maassa yli 50 vuotta ja aina on ollut kesiä jolloin manaillaan hellettä. Ei ole mitään uutta.
Minä olen asunut Suomessa yhtä kauan eikä koskaan ole ollut yhtä kuumia kesiä kun 2010-luvulla. Viime vuonna tehtiin peräkkäisten hellepäivien ennätys. Eli todellakin on uutta.
Onko täällä ollut hyviä vinkkejä miten viilentää kämppää tai olemistaan?
Vierailija kirjoitti:
Helle on hirveää ja juuri sen vuoksi mulla on ilmastointi autossa ja asunnossa. Miksi olen tekopyhä?
Sinä et olekaan tekopyhä, koska elät kuten opetat. Tekopyhää on rakastaa hellettä, mutta elää viileässä, koska ei edes kestä sitä hellettä itse.
Avoautoilija voi joskus kokeilla vaikka polkupyörää - mikäli jaksaa ruikulijaloillaan saada sen edes menemään eteenpäin. Polkupyörä on aina ilman kattoa.
Vierailija kirjoitti:
Hellettä rakastavat voisivat käydä kokeilemassa kahdeksan tunnin työpäivää rakennustyömaalla, kun kylmin aika työpäivästä on +22 astetta kello seitsemän aamulla ja suurin osa päivästä vietetään +30 asteen kuumuudessa.
Miksi tulisin? Ei rakennustyömaalle nykyään päädytä sattumalta töihin vaan sinne käydään ammattikoulut, harjoittelut jne.
Toisin sanoen itse olet aikoinasi valinnut että haluat tehdä töitä sään armoilla telineillä keikkuen.Nauti nyt valintojesi seurauksista.
Aika erikoinen valinta mutta kukin tyylillään. Itse tein erilaisen valinnan. 

Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ollut hyviä vinkkejä miten viilentää kämppää tai olemistaan?
On. Esim ilmalämpöpumppu on tosi hyvä viilennin!
Meillä on sisällä viileää, ilmastointilaite, mutta kun pitää ulkona käydä ei koiraa voi koko päivää pitää sisällä. Inhoan hellettä !!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmalämpöpumppu on varmasti hyvä ratkaisu ilmastonmuutokseetn, jos ei ole muuta elämää kuin istua sisällä.
Arvoisa pässi. Se että kesällä on hellejakso ei johdu ilmastonmuutoksesta vaan siitä että kesällä on lämmintä ja välillä jopa hellettä. Olen asunut tässä maassa yli 50 vuotta ja aina on ollut kesiä jolloin manaillaan hellettä. Ei ole mitään uutta.
Siksi on tyhmää olla tekemättä asialle mitään ja pelkästään valittaa joka kesä.
Ilmastonmuutos saa aikaan ehkä sen että kesässä on keskimääräisen 15 hellepäivän sijaan 16 hellepäivää, ja että keskilämpötila on 0.2 prosenttia korkeammalla kuin vuosikymmen sitten tjsp. Toisin sanoen hellettä olisi joka tapauksessa ja ilmastonmuutoksen vaikutus näkyy tutkijoiden pitkän aikavälin keskiarvoissa, ei sinun kämppäsi sisälämpötilassa
Ööö....viime kesänä tehtiin peräkkäisten hellepäivien ennätys. Mutta tuota se on kun tiedot pohjaa persujen tiedekerhon julkaisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Avoautoilija voi joskus kokeilla vaikka polkupyörää - mikäli jaksaa ruikulijaloillaan saada sen edes menemään eteenpäin. Polkupyörä on aina ilman kattoa.
Pidän treenit ja huviajelut erillään.
Vierailija kirjoitti:
Hellettä rakastavat voisivat käydä kokeilemassa kahdeksan tunnin työpäivää rakennustyömaalla, kun kylmin aika työpäivästä on +22 astetta kello seitsemän aamulla ja suurin osa päivästä vietetään +30 asteen kuumuudessa.
Tämä. Ja kun maanrakennusalalla ne työpäivät tuppaa venymään yli 12 tuntiin. On illalla melko kuitti.
Meillä on ilmalämpöpumppu ja silti tämä helle on hirveää. Viileämpiä säitä odotellessa. Paras olis semmonen +20c ja puolipilvistä.
Ai että, kunnon rankkasade ja ilmojen viileneminen olis nyt poikaa!
Koskaan ei ole hyvin. Satoi, tai paistoi. Tämä on valittajien mielipide.
Onkin hyvä, kun ihminen ei voi säätää säätä. Se harmittaa monia.
Köyhien ongelmia taas. Mitäs ette hankkineet kunnon koulutusta. On mahtavaa nauttia helteestä juuri haluamallaan tavalla ja sitten nukkua hyvä yöuni juuri siinä lämpötilassa jonka itse valitsee. Hikoilkaa palvellessanne minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen asunut Suomessa yhtä kauan eikä koskaan ole ollut yhtä kuumia kesiä kun 2010-luvulla. Viime vuonna tehtiin peräkkäisten hellepäivien ennätys. Eli todellakin on uutta.
Heh. Edellinen helleputkiennätys oli vuodelta 1972.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et olekaan tekopyhä, koska elät kuten opetat. Tekopyhää on rakastaa hellettä, mutta elää viileässä, koska ei edes kestä sitä hellettä itse.
Minä rakastan hellettä. En elä viileässä, ei ole ilmalämpöpumppua kotona. Ei itse asiassa mitään viilennyslaitetta, jos ei avonaista ikkunaa lasketa.
Joten minäkään en kai ole tekopyhä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa tosiaan kuinka nämä ilmalämpöpumppuihmiset hehkuttavat kuinka helle on ihanaa :D Eli eivät itse kestä kuumuutta hetkeäkään :D
Ilmalämpöpumppu ei myöskään ratkaise itse ongelmaa (ilmastonmuutos).
Mutta se ratkaisee, että ilmalämpöpumppua ei asenna? En ymmärrä kommenttia ollenkaan.
Meillä kotona ilmalämpöpumppu, ilmastoidut autot jolla ajan ilmastoituun toimistoon töihin. Kyllä, pidän helteistä. Opiskellessani 2000-luvun alussa asuin yksiössä seitsemännessä kerroksessa, jossa ikkunat oli etelään päin. Kärsin todella paljon, silti nautin nyt helteistä vaikka kokemusta on päinvastaisestakin. En lainkaan koe olevani tekopyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan hellettä ja minulla on osakesalkussa 400 000 euroa (oma pääoma).
Joo mulla vain 12 000 ja tykkään helteestä ja on ilppi. Olisit ostanut Valmettia ja myynyt pois niin olisi ilppi rahat kasassa. Ei sulla ei ole mitään isoa salkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulta pieni: rakastan hellettä, vietän lähes kaiken valveillaoloaikani ulkona mutta nukun viileässä.
Jostain syystä se harmittaa sinua, yhtä paljon kuin kiukuttelusi huvittaa minua!
Muista haukkua Kokoomusta ja Orpoakin välillä ettei mene liian yksipuoliseksi.
Naura rauhassa -minä NAUTIN. :)