Helle on hirveää ja ilmastointi-ihmiset ovat tekopyhiä!
Jos helle kerran on niin ihanaa niin laittakaa ne ilmalämpöpumput sitten pois päältä! Mielestäni tässä on PIENI ristiriita!
Kommentit (133)
18-22c on sopiva asuinlämpötila ulkolämpötilasta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin ajamassa maantiefillarilla 40 km ja keskinopeus 27 km/h. Ajotietokoneen mukaan keskilämpötila 30 astetta. Siihen ei läskit AV-mammat pysty.
Lyhyt lenkki lauantaina ajetaan 120 km ja sunnutaina sama, olet siis laiska käskiperse.
Itse ajoin 240 km tänään eli olet laiska läskiperse.
Vierailija kirjoitti:
Miksei valittajat hommaa viilennyslaitetta kotiinsa?
Ei ne halua viilennystä vaan valittaa. Jos ei olisi kuuma, valittaisivat kylmästä. Kunhan on joku syy, mistä saa jatkuvasti valittaa ja uhriutua. Se tuo surkeaan elämään kaivattua sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
1. Tämä helle ON aivan mahtavaa.
2. Nukun viileässä koska minulla on ilmalämpöpumppu.
Itke ja ulise ihan vapaasti - minä nautin!
Ps: On muuten hyvät avoautoilukelit nyt...
Revit varmaan pelihoususi kun kerron että pidän avossakin ilmastointilaitteen päällä puhaltamassa viileää. :D
Mutta miksi sinulla on ilmalämpöpumppu? Eikö se helle olekaan mahtavaa? Eli juuri tuo tekopyhyys oli keskustelun aihe - jos nyt osaat edes lukea :D
Jatkuva helle ei ole mukavaa, vaikka kotona olisi jäähdytys. Meillä kämppä olisi paahteisessa päädyssä 35+ asteinen, ellei olisi ilmalämpöpumppua, sen kanssa on 23, alempaan ei pääse.
Lisäksi kaikki eivät vietä päiviään kotona, ulkoilu on kuumaa ja joidenkin pitää myös tehdä töitä ulkolämmössä nytkin joka päivä.
Ikinä en ole Suomeen toivonut kuumaa kesää, lämmintä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa kuunnella kuminpolton ja keulimisen meteliä kun täytyy se poistoputki laittaa avonaisesta ikkunasta ulos. Ilmalämpöpumput taas vuotavat kondenssivedet seinän sisään nykyisten asentajien "ammattitaidolla".
Okei, no turha sit valitella helteestä, jos ei itse jaksa tehdä mitään asunnon viilennyksen eteen. Kuitenkin siihen asunnon sisälämpötilaan voi itse vaikuttaa, mutta säähän ei.
Vierailija kirjoitti:
Etkö siis tee mitään muuta kuin istut sisällä? Näytä minulle kuinka käyt lenkillä +30 astessa 2-3 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Omassa tuttavapiirissä taas ilppi-ihmiset ovat ihan normaaleja tyyppejä, ketkä eivät panettele ilpittömiä.
Someveuhkaamista on vaan nämä " Hanki ilmastointi-Tyypit"
Se on vain terveen ihmisen normaali reaktio alituiseen säämarinaan (joka on ihan hel ve tin lapsellista ja typerää).
Mullakin on sangen kuuma, mutta en minä spämmi aiheesta ruikutusaloituksia tänne.
Keksikää terveempiä tapoja käsitellä tunteenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa kuunnella kuminpolton ja keulimisen meteliä kun täytyy se poistoputki laittaa avonaisesta ikkunasta ulos. Ilmalämpöpumput taas vuotavat kondenssivedet seinän sisään nykyisten asentajien "ammattitaidolla".
Okei, no turha sit valitella helteestä, jos ei itse jaksa tehdä mitään asunnon viilennyksen eteen. Kuitenkin siihen asunnon sisälämpötilaan voi itse vaikuttaa, mutta säähän ei.
Älä sinä sitten valita tulevasta polttomoottorikiellosta.
Nämä helteenrakastajat ovat läskiperseitä juoppoja, jotka eivät urheile ollenkaan tai harrasta mitään muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon olutta ulkona varjossa, 26,5 astetta on mukava lämpötila.
Lapset juovat olutta, me miehet juomme vodkaa.
Liuotinnisti.
Mies.
Valitse toinen.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos valittaa talvella kylmästä niin se ei tarkoita sitä, että jatkuva +30 astetta olisi mukavaa. Miksei voi olla +20 ?
Mulla on ainakin on kylmä, jos talvella on alle 25 astetta sisälämpötila. Nyt on hyvä sisälämpö 27 astetta ilpillä.
T: Paksukainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Revit varmaan pelihoususi kun kerron että pidän avossakin ilmastointilaitteen päällä puhaltamassa viileää. :D
Mutta miksi sinulla on ilmalämpöpumppu? Eikö se helle olekaan mahtavaa? Eli juuri tuo tekopyhyys oli keskustelun aihe - jos nyt osaat edes lukea :D
Milloin täällä keskustelut pysyy asiassa?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Pöljät suomalaiset eivät osaa muuta kuin valittaa. Jos ei tykkää lämmöstä niin siitä vaan järjestämään viilennystä kämppään. Ketä sinä odotat asiaa korjaamaan?
Orpoa ja hallitusta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin muutama minunkin naapurini väitti taloyhtiön yhtiökokouksessa, kun asiasta keskusteltiin ja äänestettiin. Kysyin heitä, mistä tieto on peräsin. Hölmöin kertoi netistä lukeneensa ja muut olivat hiljaa. Nyt talossa on ollut halukkailla ilmalämpöpumput jo monta vuotta, eikä ongelmia ole ilmennyt. Kondenssivesi valuu parvekkeiden lattialle ja poistuu samaa poistoputkea pitkin kuin sadevesikin.
T. Rakennusmestari
Helle on ihanaa ja ilmastointi on järkivalinta.
Omakotitalon rakennuskustannuksista ilmastointi toi lisäkuluja 0,7%. Ei kauan tarvinnut miettiä että laitetaanko.
Kuitenkin kesä-elokuu välillä lisää asumisen mukavuutta satoja prosentteja niin tyhmää tinkiä parista tonnista
Huvittavaa tosiaan kuinka nämä ilmalämpöpumppuihmiset hehkuttavat kuinka helle on ihanaa :D Eli eivät itse kestä kuumuutta hetkeäkään :D
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa tosiaan kuinka nämä ilmalämpöpumppuihmiset hehkuttavat kuinka helle on ihanaa :D Eli eivät itse kestä kuumuutta hetkeäkään :D
Ilmalämpöpumppu ei myöskään ratkaise itse ongelmaa (ilmastonmuutos).