Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helle on hirveää ja ilmastointi-ihmiset ovat tekopyhiä!

Vierailija
26.07.2025 |

Jos helle kerran on niin ihanaa niin laittakaa ne ilmalämpöpumput sitten pois päältä! Mielestäni tässä on PIENI ristiriita!

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helle on ihanaa ja ilmalämpöpumppu oli viimeksi päällä kesäkuussa lämmittämässä. En ole koskaan käyttänyt sitä viilennykseen. Rakastan lämpöä :)

Vierailija
82/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmasto pysähtyi viimein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vajaaälyinen aloittaja ei ymmärrä, että lämpö ulkona on mukavaa, ei sisällä.

Ja siinä toinen vajaaälyinen, joka ei ymmärrä, että kaikilla ei ole mahdollisuutta tehokkaaseen ilmastointiin asunnoissaan. On paljon ihmisiä, joilla on nyt kotona sisälämpötilakin +30, kun helteet on jatkuessaan näin pitkään kuumentaneet kaikki talojen rakenteet. Nyt kun vielä yölämpötilatkin on nousseet niin korkeiksi, että ikkunoiden auki pitäminen öisin ei juuri viilennä sekään. Kyllä minustakin hivenen tekopyhältä kuulostaa sellainen, joka hehkuttaa helteitä ja kehuu samaan aikaan, miten hyvä ilmastointi on kotona. 

Vierailija
84/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta sais tulla vieläkin lämpimämpää joku +40 ois sopiva ja kestäis syksyyn asti 🌞🌞😎😍 -HelleLover

Vierailija
85/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti 55 vuotta säästää ilppiin. Kai siitä jo voi nauttia?

Vierailija
86/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellettä rakastavat voisivat käydä kokeilemassa kahdeksan tunnin työpäivää rakennustyömaalla, kun kylmin aika työpäivästä on +22 astetta kello seitsemän aamulla ja suurin osa päivästä vietetään +30 asteen kuumuudessa. 

Itse olen poimimassa mansikoita ja todella hyvä keli siihen. Rakennustyömailla on liikaa varjoja, jos haluaisi nauttia auringosta töiden aikanakin.

Vierailija
87/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ei ole hyvin. Satoi, tai paistoi. Tämä on valittajien mielipide.

Onkin hyvä, kun ihminen ei voi säätää säätä. Se harmittaa monia.

Ne on eri ihmisijä, jotka valittaa. Hellevalittajat valittaa helteellä ja hellehullut kylmällä säällä.

Vierailija
88/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin asuntoihin ei saa laittaa ilmalämpöpumppua. Esim. Punavuoren asuntoomme ei saa. Valintoja toki.

Vierailija
89/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhien ongelmia taas. Mitäs ette hankkineet kunnon koulutusta. On mahtavaa nauttia helteestä juuri haluamallaan tavalla ja sitten nukkua hyvä yöuni juuri siinä lämpötilassa jonka itse valitsee. Hikoilkaa palvellessanne minua. 

On se hyvä kun ei sada. Noin nokka pystyssä kulkijalle sataisi suoraan sieraimiin. Ällöttävä tyyppi.

Vierailija
90/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkiin asuntoihin ei saa laittaa ilmalämpöpumppua. Esim. Punavuoren asuntoomme ei saa. Valintoja toki.

Siirrettävän voi laittaa. Käytetyn sellaisen saa viidellä kympillä.

Että sori jos vinkumisenne vaan naurattaa...

Vierailija
91/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helle on hirveää ja juuri sen vuoksi mulla on ilmastointi autossa ja asunnossa. Miksi olen tekopyhä?

Sinä et olekaan tekopyhä, koska elät kuten opetat. Tekopyhää on rakastaa hellettä, mutta elää viileässä, koska ei edes kestä sitä hellettä itse.

Kulta pieni: rakastan hellettä, vietän lähes kaiken valveillaoloaikani ulkona mutta nukun viileässä.

Jostain syystä se harmittaa sinua, yhtä paljon kuin kiukuttelusi huvittaa minua!

Muista haukkua Kokoomusta ja Orpoakin välillä ettei mene liian yksipuoliseksi.

Kuulehan sinä Kulta pieni: minua ei harmita millään tavalla sinun tapasi viettää kesääsi. 

Vierailija
92/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helle ja ilmastointilaite yhdistelmänä on ihanaa! Tietenkin näin! Pitää välillä päästä sisälle viilentymään, ja yöt saa nukuttua hyvin kun on llmalämpöpumppu. Sitten voi päivällä nauttia ihanasta helteestä. 

Vierailija
93/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirrettävässä ei teho riitä mihinkään, jos vähänkin enemmän aurinko paistaa seinään ja kattoon.

Vierailija
94/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastointi on lämpimissä maissa standardi poislukien pahimmat slummit.

Vierailija
95/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helle on hirveää ja juuri sen vuoksi mulla on ilmastointi autossa ja asunnossa. Miksi olen tekopyhä?

Sinä et olekaan tekopyhä, koska elät kuten opetat. Tekopyhää on rakastaa hellettä, mutta elää viileässä, koska ei edes kestä sitä hellettä itse.

Kulta pieni: rakastan hellettä, vietän lähes kaiken valveillaoloaikani ulkona mutta nukun viileässä.

Jostain syystä se harmittaa sinua, yhtä paljon kuin kiukuttelusi huvittaa minua!

Muista haukkua Kokoomusta ja Orpoakin välillä ettei mene liian yksipuoliseksi.

Kuulehan sinä Kulta pieni: minua ei harmita millään tavalla sinun tapasi viettää kesääsi. 

Sanotaan näin että yllättävän montaa harmittaa jos jollain toisella on hauskaa. Siinä ollaan suomalaisuuden ytimessä.

Vierailija
96/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellettä rakastavat voisivat käydä kokeilemassa kahdeksan tunnin työpäivää rakennustyömaalla, kun kylmin aika työpäivästä on +22 astetta kello seitsemän aamulla ja suurin osa päivästä vietetään +30 asteen kuumuudessa. 

Haloo, jopa raksat on lomilla nyt. 

Vierailija
97/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirrettävässä ei teho riitä mihinkään, jos vähänkin enemmän aurinko paistaa seinään ja kattoon.

Makuuhuoneen saa viileäksi ja isommankin tilan monta astetta viileämmäksi kuin ilma siirrettävää laitetta.

Kokemusta on.

Vierailija
98/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes reippaasti ylimitoitettu ilmalämpöpumppu ei tahdo pitää lämpöä kurissa näillä helteillä. Pitäisi varmaan asua kivitalossa.

Vierailija
99/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kylmä ilma on niin ihanaa, istukaa ilman vaatteita lumessa. 

Kylmältä on helppo suojautua laittamalla tarpeeksi vaatetta päälle ja kodit on tällä lämmitetty. Lämmöltä ei suojaa kuin viilennetty tila jos ulkona on yli 40 astetta lämmintä. Ihan mielenkiinnosta kysyn että mitä aktiviteettejä sinulla olisi kun lämpötila olisi sisällä ja ulkona 40 astetta? Varmasti kävisit lenkillä ja nauttisit ihoasi polttavasta auringonpaisteesta ja nukkusit yösi mukavasti jos ei olisi ilmastointia.

Vierailija
100/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nautin helteistä juuri siksi että voin itse loikoilla kotonani viileässä ja samalla tiedän että monet kärsii tukalasta kuumuudesta ilman ihanaa ilppiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi