Helle on hirveää ja ilmastointi-ihmiset ovat tekopyhiä!
Jos helle kerran on niin ihanaa niin laittakaa ne ilmalämpöpumput sitten pois päältä! Mielestäni tässä on PIENI ristiriita!
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Mun puolesta sais tulla vieläkin lämpimämpää joku +40 ois sopiva ja kestäis syksyyn asti 🌞🌞😎😍 -HelleLover
Mikset sitten muuta kuumempaan paikkaan, niitähän nykyään kyllä löytyy, ihan jopa +50 asteen lämmöistä voit päästä nauttimaan. Tai hei, mikset muuta saunaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkiin asuntoihin ei saa laittaa ilmalämpöpumppua. Esim. Punavuoren asuntoomme ei saa. Valintoja toki.
Siirrettävän voi laittaa. Käytetyn sellaisen saa viidellä kympillä.
Että sori jos vinkumisenne vaan naurattaa...
Siirrettävässä ei teho riitä mihinkään, jos vähänkin enemmän aurinko paistaa seinään ja kattoon.
Tuo on osittain totta. Itse ratkaisin ongelman siirtämällä sängyn suoraan laitteen eteen, niin kyllä se sen sängyn alueen viilentää. Saa nukuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vajaaälyinen aloittaja ei ymmärrä, että lämpö ulkona on mukavaa, ei sisällä.
Ja siinä toinen vajaaälyinen, joka ei ymmärrä, että kaikilla ei ole mahdollisuutta tehokkaaseen ilmastointiin asunnoissaan. On paljon ihmisiä, joilla on nyt kotona sisälämpötilakin +30, kun helteet on jatkuessaan näin pitkään kuumentaneet kaikki talojen rakenteet. Nyt kun vielä yölämpötilatkin on nousseet niin korkeiksi, että ikkunoiden auki pitäminen öisin ei juuri viilennä sekään. Kyllä minustakin hivenen tekopyhältä kuulostaa sellainen, joka hehkuttaa helteitä ja kehuu samaan aikaan, miten hyvä ilmastointi on kotona.
Vajaaälyinen riitelet ihmisen kanssa, joka on samaa mieltä kuin sinä. Kastele pipo, jäädytä se pakastimessa ja pue päähäsi. Ehkä sitten ymmärrät lukemasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun puolesta sais tulla vieläkin lämpimämpää joku +40 ois sopiva ja kestäis syksyyn asti 🌞🌞😎😍 -HelleLover
Mikset sitten muuta kuumempaan paikkaan, niitähän nykyään kyllä löytyy, ihan jopa +50 asteen lämmöistä voit päästä nauttimaan. Tai hei, mikset muuta saunaan?
Muuta itse vaikka pohjoisnavalle jos et kestä edes Suomen onnettomia kesiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vajaaälyinen aloittaja ei ymmärrä, että lämpö ulkona on mukavaa, ei sisällä.
Ja siinä toinen vajaaälyinen, joka ei ymmärrä, että kaikilla ei ole mahdollisuutta tehokkaaseen ilmastointiin asunnoissaan. On paljon ihmisiä, joilla on nyt kotona sisälämpötilakin +30, kun helteet on jatkuessaan näin pitkään kuumentaneet kaikki talojen rakenteet. Nyt kun vielä yölämpötilatkin on nousseet niin korkeiksi, että ikkunoiden auki pitäminen öisin ei juuri viilennä sekään. Kyllä minustakin hivenen tekopyhältä kuulostaa sellainen, joka hehkuttaa helteitä ja kehuu samaan aikaan, miten hyvä ilmastointi on kotona.
Vajaaälyinen riitelet ihmisen kanssa, joka on samaa mieltä kuin sinä. Kastele pipo, jäädytä se pakastimessa ja pue päähäsi. Ehkä sitten ymmärrät lukemasi.
Kiitos kauniista sanoista, onneksi Sinä olet noin fiksu! Minähän kerroin tässä vain faktoja, että kaikilla ei ole näillä keleillä mahdollisuutta mukavan viileään sisälämpötilaan, pakastimeen alkaa monella tehdä mieli...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa tosiaan kuinka nämä ilmalämpöpumppuihmiset hehkuttavat kuinka helle on ihanaa :D Eli eivät itse kestä kuumuutta hetkeäkään :D
Ilmalämpöpumppu ei myöskään ratkaise itse ongelmaa (ilmastonmuutos).
Pari viikkoa kun on lämmintä ja jo ilmastonmuutos hönkii. Kesäkuussa olikin sitten hiljaisempaa sillä rintamalla.
Miksi?
Et näköjään ymmärrä kokonaiskuvaa ja selkeää dataa koko maailman ilmaston lämpenemisestä ja sen seurauksista. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaan hellettä ja minulla on osakesalkussa 400 000 euroa (oma pääoma).
Joo mulla vain 12 000 ja tykkään helteestä ja on ilppi. Olisit ostanut Valmettia ja myynyt pois niin olisi ilppi rahat kasassa. Ei sulla ei ole mitään isoa salkkua.
Kun kerran tykkäät helteestä niin miksi ihmeessä sulla on ilppi? Nauttisit nyt niistä lämmöistä ilman keinotekoista viilennystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoinko minä etten kestä? Itse sanoit haavelevasi + 40 asteen lämmöstä, kommentoin lähinnä myötätunnosta niitä kohtaan, jotka oikeasti joutuvat kärventymään hurmuhelteissä. Ethän sinä sitä usko, mutta maailmassa oikeasti alkaa tätä menoa olla paikkoja, joissa eläminen käy mahdottomaksi liiallisen kuumentumisen vuoksi. Kyllä on muuten aggressiivista jengiä täällä, helteistäkö johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmalämpöpumppu on varmasti hyvä ratkaisu ilmastonmuutokseetn, jos ei ole muuta elämää kuin istua sisällä.
Arvoisa pässi. Se että kesällä on hellejakso ei johdu ilmastonmuutoksesta vaan siitä että kesällä on lämmintä ja välillä jopa hellettä. Olen asunut tässä maassa yli 50 vuotta ja aina on ollut kesiä jolloin manaillaan hellettä. Ei ole mitään uutta.
Minä olen asunut Suomessa yhtä kauan eikä koskaan ole ollut yhtä kuumia kesiä kun 2010-luvulla. Viime vuonna tehtiin peräkkäisten hellepäivien ennätys. Eli todellakin on uutta.
Lapin pisin yli 30 asteinen jakso (10pv) on mitattu 1972. Ja ikinä ei ole ollut niin kuuma kuin hikoillessani varusmiespalveluksessa 90 luvulla.
Ilmatieteen laitoksen mukaan maassa oli
- 44 hellepäivää vuonna 1989
- 43 hellepäivää vuonna 1995
- 57 hellepäivää vuonna 1997
Mutta esim 2016 oli vain 35 hellepäivää. Samoin toissavuonna 2022 oli vain 43 hellepäivää eli ei sen enempää kuin vuonna 1995
En väitä ettei ilmastonlämpeneminen olisi tosiasia (uskon että se on), mutta on väärin tulkita jokaisen lämpimän päivän tai talvisen lumipyryn olevan lämpenemisen aiheuttamaa.
30 - 50 vuoden aikajänteellä lämpeneminen näkyy pitkän aikavälin keskiarvoissa, ei siinä että onko tänään 25 vai 27 astetta auringossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmalämpöpumppu on varmasti hyvä ratkaisu ilmastonmuutokseetn, jos ei ole muuta elämää kuin istua sisällä.
Arvoisa pässi. Se että kesällä on hellejakso ei johdu ilmastonmuutoksesta vaan siitä että kesällä on lämmintä ja välillä jopa hellettä. Olen asunut tässä maassa yli 50 vuotta ja aina on ollut kesiä jolloin manaillaan hellettä. Ei ole mitään uutta.
Siksi on tyhmää olla tekemättä asialle mitään ja pelkästään valittaa joka kesä.
Ilmastonmuutos saa aikaan ehkä sen että kesässä on keskimääräisen 15 hellepäivän sijaan 16 hellepäivää, ja että keskilämpötila on 0.2 prosenttia korkeammalla kuin vuosikymmen sitten tjsp. Toisin sanoen hellettä olisi joka tapauksessa ja ilmastonmuutoksen vaikutus näkyy tutkijoiden pitkän aikavälin keskiarvoissa, ei sinun kämppäsi sisälämpötilassa
Heh, ja täällä helteen raja on 25 astetta. Meillä vielä asiat hyvin mutta useissa paikoissa ilmaston lämpeneminen aiheuttaa jo monia ongelmia. Metsäpaloja, tulvia, rajuja myrskyjä, meren lämpenemistä ja kasvi- ja eläinlajien kuolemista. Toisaalta lämpeneminen tuo tännekkin sitten sellaisia kasveja ja eläinlajeja jotka eivät ole täällä aiemmin esiintyneet. Eikä ne kaikki ole todellakaan toivottavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoinko minä etten kestä? Itse sanoit haavelevasi + 40 asteen lämmöstä, kommentoin lähinnä myötätunnosta niitä kohtaan, jotka oikeasti joutuvat kärventymään hurmuhelteissä. Ethän sinä sitä usko, mutta maailmassa oikeasti alkaa tätä menoa olla paikkoja, joissa eläminen käy mahdottomaksi liiallisen kuumentumisen vuoksi. Kyllä on muuten aggressiivista jengiä täällä, h
Minusta sinä vaikutat eniten aggressiiviselta. Eihän nyt kukaan pelkän ilmaston perässä mihinkään muuta jos koko elämä ja läheiset on Suomessa. Haloo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellettä rakastavat voisivat käydä kokeilemassa kahdeksan tunnin työpäivää rakennustyömaalla, kun kylmin aika työpäivästä on +22 astetta kello seitsemän aamulla ja suurin osa päivästä vietetään +30 asteen kuumuudessa.
Miksi tulisin? Ei rakennustyömaalle nykyään päädytä sattumalta töihin vaan sinne käydään ammattikoulut, harjoittelut jne.Toisin sanoen itse olet aikoinasi valinnut että haluat tehdä töitä sään armoilla telineillä keikkuen.Nauti nyt valintojesi seurauksista.
Aika erikoinen valinta mutta kukin tyylillään. Itse tein erilaisen valinnan.
Missäs se konttorirotta töitään tekis, jos sitä ilmastoitua konttoria ei jotkut raksahenkilöt olis rakentaneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellettä rakastavat voisivat käydä kokeilemassa kahdeksan tunnin työpäivää rakennustyömaalla, kun kylmin aika työpäivästä on +22 astetta kello seitsemän aamulla ja suurin osa päivästä vietetään +30 asteen kuumuudessa.
Miksi tulisin? Ei rakennustyömaalle nykyään päädytä sattumalta töihin vaan sinne käydään ammattikoulut, harjoittelut jne.Toisin sanoen itse olet aikoinasi valinnut että haluat tehdä töitä sään armoilla telineillä keikkuen.Nauti nyt valintojesi seurauksista.
Aika erikoinen valinta mutta kukin tyylillään. Itse tein erilaisen valinnan.
Missäs se konttorirotta töitään tekis, jos sitä ilmastoitua konttoria ei jotkut raksahenkilöt olis rakentaneet?
Raksahenkilöllä on raksahenkilön duuni, toimistohenkilöllä on hänen duuninsa.
Jedem das seine.
Eikö täällä osata enää ollenkaan keskustella asiallisesti? Ei lainkaan siedetä eriäviä mielipiteitä, vaan aletaan heti nimitellä js haukkua. Tässä ketjussa on aika monta, jonka olisi hyvä mennä hetkeksi pakastimeen jäähtymään.
Se vasn on niin, että toiset rakastaa helteitä, toiset kärsii niistä, toiset kestää kuumuutta paremmin kuin toiset ja toisilla on tehokkaammin viilennetty koti kuin toisilla. Kaikilla meillä on kuitenkin mielipiteen vapaus ja oikeus myös valittaa.
Nyt nautitaan! 🌞🌞🌞🌞 Ihanaa hellekesää kaikille, toivotaan että nämä kelit jatkuu vielä pitkään!
Te juntit ootte ansainneet tän helteen kieltämällä ilmastonmuutoksen ja olemalla tekemättä mitään. Haistakaa paska ja kärsikää.
Vierailija kirjoitti:
Kävin ajamassa maantiefillarilla 40 km ja keskinopeus 27 km/h. Ajotietokoneen mukaan keskilämpötila 30 astetta. Siihen ei läskit AV-mammat pysty.
No ei todellakaan pysty, ilmastoitu auto kuulostaa paljon fiksummalta kuin kauhea sotkeminen kauheassa helteessä. Lähde aiemmin niin ei tule noin kiire.
Vierailija kirjoitti:
Te juntit ootte ansainneet tän helteen kieltämällä ilmastonmuutoksen ja olemalla tekemättä mitään. Haistakaa paska ja kärsikää.
Mun hiilijalanjälki on tosi pieni. Olen tehnyt kaiken mitä voin joten omatuntoni on puhdas. Onneksi nautin myös näistä lämpimistä keleistä siinä missä muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos kylmä ilma on niin ihanaa, istukaa ilman vaatteita lumessa.
Tekisin sen, mutta ei ole varaa matkustaa sinne, missä nyt on lunta.
Miksi ihmeessä mulla on maanantaina työpäivä?