Haluatko kysyä jotain äidiltä joka on ollut huostaanotettuna ja jonka omat lapset ovat olleet huostassa myös?
Sanoilla ei minua voi loukata, joten reagoin vain asiallisiin kysymyksiin.
Kommentit (46)
Fiksu ymmärtää, mitä varten ja ketä varten lastensuojelu toimii. Ne ei niin fiksut taas... no jaa.
Voitko kertoa, missä lahkossa kasvoit ja oletko itse nykyisin uskonnollinen?
Miksi annoit kierteen jatkua sukupolvelta toiselle?
Juljus kirjoitti:
Minkälaiseksi koit olot laitoksessa? Mitä hyvää ja mitä huonoa siellä olossa oli?
Olin valtion koulukodissa joka oli melkoisen rankka paikka, näin siellä pahoja ja surullisia asioita. Koin hyvänä että pääsin eroon kulttiuskonnon vaikutuspiiristä. Sain myös koulun käytyä loppuun. Muuten ei valitettavasti löydy paljon muuta hyvää sanottavaa. Paikka oli täynnä hirveitä ihmiskohtaloita. Kuolemaa, huumeita, pahoinpitelyitä, seksuaalista kaltoinkohtelua jne.
Ap
Olitko laitoksessa vai sijaisperheessä? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Jehovantodistajat. En ole uskonnollinen ollenkaan.
Ap
Koetko saaneesi välit kuntoon omien lasten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jehovantodistajat. En ole uskonnollinen ollenkaan.
Ap
Kamala lahko. Onneksi pääsit irti!
Minä vuosina olit itse? Entä lapsesi?
Ei kysyttävää, mutta pisteet avun pyytämisestä sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Miksi annoit kierteen jatkua sukupolvelta toiselle?
Jos olisimme olleet nat**-Saksassa, minut olisi varmasti eliminoitu etten pystyisi levittämään huonoja geenejä eteenpäin. Valitettavasti mikään ei ollut estämässä kaltaisteni lisääntymistä, eikä oma harkintakykyni riittänyt.
Ap
isopillu kirjoitti:
Juljus kirjoitti:
Minkälaiseksi koit olot laitoksessa? Mitä hyvää ja mitä huonoa siellä olossa oli?
Turpa kii Julius.
🖕
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut aina läheiset välit vaikeista ajoista huolimatta, ja eniten on ollut kuitenkin hyviä ja hauskoja aikoja elämässä. Olen ollut työelämässä ja menestynyt kohtuullisen hyvin. Olen pystynyt tekemään lasten kanssa mukavia asioita, tarjoamaan hyviä harrastuksia, viemään retkille ja matkoille, kustantamaan ajokorttia jne. Olen myös pystynyt tukemaan kouluttautumisessa siten, että olen kannustanut jatko-opintoihin ja maksamaan esim. preppauskursseja. Lapseni ovat hyvin kouluttautuneita ja pärjänneet hienosti. Jotain olen tehnyt myös oikein.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut aina läheiset välit vaikeista ajoista huolimatta, ja eniten on ollut kuitenkin hyviä ja hauskoja aikoja elämässä. Olen ollut työelämässä ja menestynyt kohtuullisen hyvin. Olen pystynyt tekemään lasten kanssa mukavia asioita, tarjoamaan hyviä harrastuksia, viemään retkille ja matkoille, kustantamaan ajokorttia jne. Olen myös pystynyt tukemaan kouluttautumisessa siten, että olen kannustanut jatko-opintoihin ja maksamaan esim. preppauskursseja. Lapseni ovat hyvin kouluttautuneita ja pärjänneet hienosti. Jotain olen tehnyt myös oikein.
Ap
Hienoa. Onnittelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hienoa. Onnittelut.
Kiitos!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet fiksu ihminen ap. Kaikkea hyvää jatkoon!
Ai fiksu ihminen kun lisääntynyt holtittomasti ja pennutkin sijoitettuna ja kärsii
Painu sinä helvettiin täältä! Kyllä AP on minunkin mielestä fiksu ihminen ja toiminut täysin oikein.
Aivan mahtavaa lukea kuinka olet onnistunut vaikka on ollut vaikeaa!👍
Vierailija kirjoitti:
Aivan mahtavaa lukea kuinka olet onnistunut vaikka on ollut vaikeaa!👍
Kiitos. Halusin tuoda tässä esille että joskus graavin kuuloinen alkuasetelma voi muuttua hyväksi. Tosin tilastollisesti asiat eivät mene kaltaisillani näinkään hyvin. Ja toki olen maksanut kovan hinnan kaikesta. Lahkoon jäämällä olisin ehkä elänyt sosiaalisesti hyvöksyttävämmän elämän, ehkä. Omille teilleni lähtemällä menetin perheeni, sukulaiseni, ystäväni ja yhteisöni. Sitä kautta menetin myös perusturvallisuuden, joka vaikutti myöhempään elämään.
Ap