Nyt kesämökki myyntiin, kiitos persut
Vaimo on ollut sairaseläkkeellä 4 vuotta, etenevä sairtaus, ei ehtine 65 vuoden eläkeikään. Minä jouduin työttömäksi viime vuoden elokuussa. Talvi meni säästöjä kulutellen, onneksi lainaa ei ole kuin autosta. Olen 58 vuotias. Nyt näyttää siltä, että rahat loppuvat marraskuussa.
Pitkään mietimme eilen kesämökillä että miten rahoitamme toimeentulon, kun vaimon lääkkeet kuitenkin maksavat melkoisen paljon. Päädyimme siihen, että pistämme tämän kesämökin myyntiin. Siitä saatavalla rahalla maksetaan autolaina pois ja säännöstellään niin, että sen turvin pärjäämme seuraavat 5 vuotta.
Lapsille emme ole vielä mitään puhuneet, siitähän nousee kaamea mökä. No ensi viikolla ovat molemmat perheineen täällä, joten silloin pitää nostaa kissa pöydälle. Asumisen tukeminen, lääkkeiden omavastuut, työttömyyspäivärahan leikkaukset, vaimon kuljetuspalvelut, sairaalamaksut, ne lääkekulut jne. Kiitos persut, olette romuuttaneet suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan.
Kommentit (248)
Te käytätte omaisuutenne itseenne ja lapset ostelevat omat mökkinsä jos sellaisia tarvii.
Jaa jaa, persuja kehtaa haukkua joka tottelee kokoomusta ?
Siis lapset jo perheellisiä? Ostavat mökin teiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan sen pitääkin mennä. Kerätyllä omaisuudella maksetaan hoitokuluja.
Ei pidä mennä noin. Nyt keskiluokka kustantaa muille sosiaaliturvan, mutta ei pääse itse sen piiriin, jos tulee tarvis. Reiluako?
Pääsee saman sosiaaliturvan piiriin, eihän muillekaan kustanneta kesämökkiä
Uuttera ihminen, jonka maksamia verorahoja on käytetty sosiaaliturvan rahoittamiseen, joutuu työnsä tai työkykynsä menetettyään elämään säästöillään ja myymään omaisuuttaan, kun taas Kelan ja sossun kantapossut jatkavat niin kuin ennenkin, mistään tinkimättä, muiden elättäminä.
Mitä valitatte? Äänestitte kokoomusta ja perussuomalaisia. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat valehtelivat äänestäjille, persut varsinkin.
Olen vasta 52v eli kilttiä X-sukupolvea. Minusta on ihan selvää, että nyt pitää säästää ja sijoittaa, jotta voi pitää mökin vanhana. Ihan kummallista vinkua tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu juu kaikki muuthan ovat aina puhuneet totta.😂
Poliitikko joka lupaa lisää uutta hyvää voittaa aina, vaikka kansalaiset tietäisivät, ettei lupaus voi pitää paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä mennä noin. Nyt keskiluokka kustantaa muille sosiaaliturvan, mutta ei pääse itse sen piiriin, jos tulee tarvis. Reiluako?
Uuttera ihminen, jonka maksamia verorahoja on käytetty sosiaaliturvan rahoittamiseen, joutuu työnsä tai työkykynsä menetettyään elämään säästöillään ja myymään omaisuuttaan, kun taas Kelan ja sossun kantapossut jatkavat niin kuin ennenkin, mistään tinkimättä, muiden elättäminä.
Mitä varten ne säästöt sitten ovat? Että voi jättää lapsilleen perintöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä varten ne säästöt sitten ovat? Että voi jättää lapsilleen perintöä?&nb
Suomessa kotitalouksien säästäminen on ollut muutamaa lamavuotta lukuunottamatta joko olemattoman pientä tai negatiivista viimeisen kolmen vuosikymmen aikana. Mutta miksi säästää, kun valtio vastaa kaikista riskeistä. Valtio ja KELAhan ovat vakuuttaneet meidät kaikkia toimentuloriskejä vastaan! Vielä 1950-luvulla säästämisaste Suomessa oli Euroopan/maailman korkeimpia, mikä on nykynäkökulmasta ihmeellistä, koska ihmiset olivat keskimäärin todella aidosti köyhiä, nykynäkökulmasta rutiköyhiä. Mutta sen ajan ihmiset eivät olleet kuulleet ihmeellisestä hyvinvointivaltio-takaseinästä, josta saa tarvittaessa aina rahaa.
Ahaa, PS on pääministeripuolue, just just.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistään tinkimättä? Mun elämä ei ole jumalauta edes koskaan edennyt kun ei ole ollut kuin pätkätöitä.
- 90-luvulla syntynyt
Ei sulla vassari mitään mökkiä ole. Neukkukuutiossakin vuokralla. Muuten olisi kirjoitusta voinut uskoa ilman persutteluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule kaikki puolueet valehtelevat ja joka vaaleissa. Elämä opettaa!
Vierailija kirjoitti:
Aika monella on edessä omaisuuden myynti syksyllä. Itse laitan asuntoni myyntiin, säästöt on jo syöty. Töitä ei ole tiedossa.
Petosjytkyhallitus tuhosi Suomen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monella on edessä omaisuuden myynti syksyllä. Itse laitan asuntoni myyntiin, säästöt on jo syöty. Töitä ei ole tiedossa.
Ja näillä aivokuolleilla on äänioikeus.
Vaimon sairaus, oma työttömyys, autolaina tai lasten nostama mökä eivät ole perussuomalaisten syytä, mutta ehkä tuollainen uhriutuminen ja perusteeton mustamaalaaminen helpottavat oloa.
Sosiaalietuuksien rahoittaminen velkarahalla täytyy lopettaa. Leikkausten tarkoituksena on säilyttää ns. hyvinvointivaltio ja sen vuoksi perusteettomien ja liian suurten tukien leikkauksia täytyy edelleen jatkaa. Perusteettomia ja ylisuuria tukia ovat mm. yritystuet ja eläkkeensaajien asumistuki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näillä aivokuolleilla on äänioikeus.
No onneksi tuo hulluin punaviheraines on vain sen max 20 prosenttia äänestäjistä.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisetkin maksaa 20% veroa
Sosiaalituesta palautuu 20%, joten yhtä tyhjän kanssa.
PeräkammarinPersuPojalla äkäiset kiljut.Imuroihan niitä demareita hetekan alta niin helpottaa.