Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autoilija, miten varaudut jos SDP pääsee hallitukseen ja polttoaineet kohta 2,5-3e paikkeilla?

Vierailija
26.07.2025 |

Eihän seuraavasta hallituksesta mitään varmuutta ole mutta jos SDP pääsisi. Siinä tulisi ainakin Vihreät lähes varmasti myös mukaan.

Orpo-Purran hallitus tehnyt toimia jotka laskee polttoaineiden hintoja noin 20c vuoteen 2027 mennessä. Siis verrattuna siihen millaisia jakeluvelvoitteiden, verojen ja indeksien korotuksia edellinen SDP-Keskusta hallitus oli päättänyt näille vuosille.

Mutta punavihreässä päässä nuo alennukset varmasti perutaan ja kuten Ruotsin Vihreätkin myönsi, noin 30-50c korotusta ainakin ajaisivat länsinaapurissa yhdessä Ruotsin demarien kanssa. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mp-bensinpriset-flera-kronor-hogre-o…

Miten autoilijana varaudut siihen että sinulta voi mennä kohta jopa 500-1000e/vuosi enemmän polttoaineisiin? Riippuen toki ajomäärästä ja auton kulutuksesta.

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritykset ovat alkaneen varustautua töpseliautoilla.

Mitä luulet. 

Polttoaineen hintaan vaikuttaa muukin asia, kuin hallitus.

Jos yrityksellä kuluu 10 000 euroa vähemmän rahaa auton käyttöön.

Eikö paljon ajavan kannata laittaa jo se töpseli pihaan.

Vierailija
82/85 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt lukee näitä viime aikojen aikomuksia ja hulluuksia, olen entistä tyytyväisempi päätökseeni muuttaa vuoden alusta maalle. Joo, bensa maksaa sielläkin, mutta muita kuluja jää pois (mm.halvemmat asumiskulut, vähemmän rahaa vapaa-ajanmenoihin kun ympärillä on lähinnä luontoa jne). Ehkä löytyy uusi työ, ehkä ei. Olen laskenut että tiukan paikan tullen pärjään jopa Kelan minimeillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt lukee näitä viime aikojen aikomuksia ja hulluuksia, olen entistä tyytyväisempi päätökseeni muuttaa vuoden alusta maalle. Joo, bensa maksaa sielläkin, mutta muita kuluja jää pois (mm.halvemmat asumiskulut, vähemmän rahaa vapaa-ajanmenoihin kun ympärillä on lähinnä luontoa jne). Ehkä löytyy uusi työ, ehkä ei. Olen laskenut että tiukan paikan tullen pärjään jopa Kelan minimeillä. 

Maalla asuminen on kallista talvisin ku joko öljy tai sähkölämmitys. Ei huvittais maksaa 800€/kk sähkölaskuja helmikuussa

Vierailija
84/85 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan mielelläni, jos sillä saadaan Suomen kansalle haitallinen perskok hallitus vallasta. Oma talous ei tonniin kaadu, kuten useimmilla persuilla.

Mulla on firman Tesla joten SDPn bensaveronkorotus ei vie sitä tonniakaan.

Persu

Sulla ole firmaa eikä teslaa. Olet työtön pummi 595 kuukausikorvauksella.

Unohdit lopusta nollan.

Jo peruskoulussa opetettiin, että pilkun jälkeen tulevat numerot eivät ole merkitseviä.

Vierailija
85/85 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sähköauto. Asun maalla ja työmatkaa 110km suuntaansa. Eläminen autottomana olisi mahdotonta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä