Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ja kehtaako kaupan kuoharin antaa lahjaksi?

Vierailija
26.07.2025 |

Mielipiteitä?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en antaisi. 

Vierailija
2/36 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei koskaan.

Ei koskaan myrkkyjä lahjaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika noloa

Vierailija
4/36 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta kyllä minä lahjaskumpan hakisin Alkosta.

Vierailija
5/36 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä! Eikä Alkon kuohareitakaan halvimmasta päästä.

Vierailija
6/36 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en antaisi. Mielestäni kaupan viinit ovat kaikki oudon makuisia koska niihin on pakotettu luonnoton alkoholipitoisuus.

Jos kuohuvan haluaa viedä ja ei ole mahdollisuutta käydä alkossa, niin kaupoissa myytävä Fresita voi olla ihan kohtuullinen vaihtoehto näin kesäaikaan. Se on mansikanmakuinen kuohujuoma jossa kai on viiniä joukossa mitta alkoholi-% sen verran pieni että sitä saadaan myydä kaupoissa. Joka tapauksessa se ei ole keinotekoisesti laimennettu. 

Meillä tuo on ollut kesäaikaan suosittu aperitiivi tai tervetulomalja. 

Vierailija
7/36 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaisin kyllä antaa. Miesystäväni toi eräs päivä kaupan viinipullon. Oli hyvää. 

Vierailija
8/36 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän kenelle ja millainen tilaisuus.

Vierailija
9/36 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. 

Vierailija
10/36 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs niitä muualta saa kuin kaupasta?

Kauppa se Alkokin ainakin vielä aamulla oli.

Vierailija
11/36 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi kuin korkeintaan tilanteessa, että kutsu on tullut viime hetkellä ja ainoa auki oleva kauppa on joku marketti. Ja tietysti tilanteen pitäisi olla rento illanvietto eikä mikään oikeasti juhlava tilaisuus.

Vierailija
12/36 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuohari Suomessa tekee esimerkiksi hevosen tai sonnin siitoskyvyttömäksi leikkauksella. Outoa, että annetaan mokomaa lahjaksi. Ihmettelen. 

Vierailija
13/36 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kehtaa. Jos kuohari antaa lahjaksi sen pitää olla hintaluokaltaan vähintään keskitasoa. 

Vierailija
14/36 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä kehtaa jos siihen laittaa vaikka jotain muutakin mukaan, jokainen budjetti sallien. 

Vierailija
15/36 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan tilanteesta.

Tuparilahjaksi kaverille herkkukori jossa on mukana pullo kuohuvaa niin mikäs siinä vaikka olisikin kaupan muka-viiniä. 

50-vuotislahjaksi ja ainoana tuomisena ehkä ei. Tai otetaan se ehkä -sanakin pois.

Itse en mielelläni antaisi lahjaksi sellaista viiniä mitä en ole itse maistanut, ja koska en suostu juomaan kaupan laimennettuja viinejä niin en myöskään voi antaa niitä lahjaksi. 

Vierailija
16/36 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kehtaa. Jos kuohari antaa lahjaksi sen pitää olla hintaluokaltaan vähintään keskitasoa. 

Mielestäni hinta ei ole oleellista vaan se, onko lahja sellainen mistä on saajalleen iloa. Jos viedään ensimmäiseen asuntoonsa muuttaneelle opiskelijalle tuparilahjana herkkukori jossa on mukana edullinen kuohari niin se voi olla oikein osuva lahja. Sitten jos viet jollekin viiniharrastajalle sen keskihintaluokan skumpan niin hänen voi olla vaikea keksiä pullolle käyttöä. 

Loppujen lopuksi asiaa on turha vatvoa liikaa. Ajatushan se on tärkeintä ja että vaivautui paikanpäälle ja toi edes jotain. Se on jo paljon parempi kuin että jättäytyy pois sen takia ettei keksi mitä viedä (tai ei juuri sillä hetkellä ole ylimääräistä rahaa). 

Vierailija
17/36 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaahan se on kun alkossakin. Ihan samoja merkkejä.

Vierailija
18/36 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkossa normaali kuohari on käytännössä samanhintaista kuin kaupan laimennettu versio.

Jos Alkoon on tosi pitkä matka voihan kauppakuoharinkin lahjaksi antaa, muuten ei.

Vierailija
19/36 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en antaisi. 

En minäkään.  Ottaisin kaapista likööri, vodka, wiski tai konjakkipullon tilanteen mukaan tarvittaessa.

Vierailija
20/36 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Alkoholi ei ole mikään lahja.

Jos on kosteat juhlat, viemisiksi voi viedä jotain vähän parempaa. Käy Alkossa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän