Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kertoo ihmisestä, joka kyselee kuulumisia vain humalassa?

Vierailija
26.07.2025 |

Kyseessä siis vanhempani, joka kyselee minun ja lasten kuulumisia VAIN humalassa ollessaan eli viikonloppuisin (yleensä vain perjantaisin noin klo 18) ja loma-aikoina. Arkisin ei kuulu yhtään mitään eikä häntä kiinnosta esimerkiksi tavata lapsenlapsiaan ikinä... Tai no, en itse halua viedä lapsiani sinne, koska on kännissä aina vapaa-aikana eikä kykene tulemaan koskaan meille.

Minua jotenkin ahdistaa tämä suuresti. Olen jättänyt välillä vastaamatta ja joskus sitten sanonutkin, että kysele sitten, kun olet selvinpäin, jos sattuu silloin kiinnostamaan.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on ujo, estynyt ja arka.

Erikoista, koska kyseessä äitini ja hän ei kyllä mikään ujo ja arka ole. Ap

Uskaltaa puhua vähääkään tunteisiin koskettavista asioista kun on humalassa. 

Ihmettelen mikä häntä niin kovasti sitten koskettaa, kun selvinpäin ei kiinnosta. Ja tiedän hänen olevan selvinpäin arkena, koska on työelämässä. Ap

Humalassa estot laskevat

Ehkä sitten niin. Melkoiset estot, ettei voi selvinpäin kysyä mitä omalle lapselle ja tämän jälkikasvulle kuuluu. Tiedän, kuulostan katkeralta ja osittain sitä olenkin. Vihainen ja pettynytkin, ihmeissäni. Ap

Kannattaa muistaa että ovat eläneet tosi erilaisessa maailmassa mitä tänä päivänä todellisuus on. Kannattaa ap mennä juttelemaan vaikka terapeutille, sillä toisen käytöksestä katkeroituminen syö vain sinua ja vie sun elämän energiaasi. Et saa muutettua vanhempiesi käytöstä, vain he itse voivat muuttaa itseään, jos niin haluavat.

Vierailija
22/29 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks tuttu on niin nuuka, että se kännissä unohtuu, ei välitä vaikka puhelinlaskua tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen mikä häntä niin kovasti sitten koskettaa, kun selvinpäin ei kiinnosta. Ja tiedän hänen olevan selvinpäin arkena, koska on työelämässä. Ap

Humalassa estot laskevat

Ehkä sitten niin. Melkoiset estot, ettei voi selvinpäin kysyä mitä omalle lapselle ja tämän jälkikasvulle kuuluu. Tiedän, kuulostan katkeralta ja osittain sitä olenki

En nyt oikein ymmärrä, että miten niin erilaisesti ovat eläneet. Tai no, rehellisesti sanottuna kyllä isovanhempani olivat paljon lempeämpiä kuin hän (ja isäni). Heitä kiinnosti lapset ja lapsenlapset eivätkä käyttäneet alkoholia juuri ollenkaan.

Kyllä omasta lapsuudesta muistan jo jotain tällaisia juttuja, että alkoholia joivat reippaasti eikä oikein meidän lasten asiat kiinnostaneet.

Olen kyllä terapiassakin käynyt esimerkiksi esikoisen odotusaikana ja olen näistä asioista puhunut. Ap

Vierailija
24/29 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan perus alkoholisti.

Moni juo ujouteen, vaikka luulisit tuntevasi ihmisen ja päälle päin vaikuttaa rempseältä niin et voi tietää hänen sisintään.

Kyse nyt omista lapsista.

Vierailija
25/29 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

humalassa ihminen muutttuu tekososiaaliseksi, mullekin yksi kaveri soittelee aina vain humalassa 2 tunnin puhelun ja kehuu minua, ja laskuhumalassa haukkuu taas. se on feikkiä ja humalahengen aikaansaamaa tekotunteilua, ei aitoa

millainen ihminen ylipäänsä kyselee toiselta, mitä sinulle kuuluu? ei ketään oikeasti kiinnosta "kuulumiset" itse vastaan aina "ei mitään"

Vierailija
26/29 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"""" olisko jollain tapaa narsisti. Kun on kännissä niin ajatuskin aukee ja kulkee  aivan toisin kuin selvinpäin. Ottaa sen asia esille mistä voi puhua eikä kukaan tuomitse hänen sanomistaan Jos olis minun äiti niin en vastaisi ollenkaan.

Vierailija
27/29 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

humalassa ihminen muutttuu tekososiaaliseksi, mullekin yksi kaveri soittelee aina vain humalassa 2 tunnin puhelun ja kehuu minua, ja laskuhumalassa haukkuu taas. se on feikkiä ja humalahengen aikaansaamaa tekotunteilua, ei aitoa

millainen ihminen ylipäänsä kyselee toiselta, mitä sinulle kuuluu? ei ketään oikeasti kiinnosta "kuulumiset" itse vastaan aina "ei mitään"

Kyllä minua kiinnostaa minun lapseni ja lastenlasteni kuulumiset ja haluan heitä tavata säännöllisesti. Millainen ihminen ei ole kiinnostunut omasta jälkikasvustaan? 

Vierailija
28/29 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti on se, että häntä koskettaa ne myös selvin päin mutta ei vaan uskalla kysyä. Ottaneena estot poistuu. 

Koskettaa lapsensa ja tämän lasten kuulumiset? Kaikkea sitä.

Vierailija
29/29 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"""" olisko jollain tapaa narsisti. Kun on kännissä niin ajatuskin aukee ja kulkee  aivan toisin kuin selvinpäin. Ottaa sen asia esille mistä voi puhua eikä kukaan tuomitse hänen sanomistaan Jos olis minun äiti niin en vastaisi ollenkaan.

Tätä olen välillä miettinyt. On kyllä jotenkin aika itseriittoinen ihminen monessakin asiassa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi