Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitin yöllä kriisipuhelimeen. Pakko avautua, että järkytyin kokemuksesta.

Vierailija
26.07.2025 |

Soitin, koska en enää muuta vaihtoehtoa nähnyt. Olemme mökillä ja olin vähällä mennä järveen kun puolisokin siihen riidan yhteydessä kehotti. Minulla on taustalla vuosien ahdistus ja masennus. Kerroin puhelimessa, että koen olevani itsekäs ja taakka läheisilleni, siksi olisi parempi, jos en enää olisi. Omassa elämässäni on paljon surua aiheuttavia asioita ja vaikka yritän, en pysty olemaan tarpeeksi hyvä läheinen. Olin itsekäs eräässä tilanteessa, joka jäi kaihertamaan mieltä. Vastaaja huusi minulle, että KÄYTTÄYDY SITTEN SILLÄ TAVALLA. Ja jatkoi jotenkin ivallisesti perään. Pian tämän jälkeen hän lopetti puhelun. En mennyt järveen, koska ajattelin lopulta, että kuormittaisin sillä läheisiäni.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on totta niin ensi kerralla soita turvakotiin tai 0-linjalle

Vierailija
42/49 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-toimistosta ei lähetetä joulukortteja tai muuta vastaava, koska hoitosuhde on salassapidettävää toimintaa. Jos joku kortti sieltä tulisi ja vaikka puolisosi näkisi sen, olisivat he todella suurissa ongelmissa. Mt-palvelut eivät ole yhtä kuin muut ihmissuhteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaaja varmasti kuullut näitä samoja kertomuksia uudestaan ja uudestaan. Moni masentunut ja ahdistus- paniikkihäiriöinen (ja mitä kaikkia näitä nyt on) ihminen on usein ihan todella itsekäs. Kaikkien läheisten elämän pitäisi pyöriä heidän ahdistusten ja masennusten ympärillä. Se on läheisille niin kuluttavaa ja raskasta että moni on lähellä sairastua itsekin. Siksi näillä ahdistuneilla on velvollisuus hankkia apua ja sitoutua parantumiseen. Siitä kyllä paranee vaikkei se hetkessä käykään. Moni tulee tosin sitä ennen jätetyksi, jos puoliso ja ystävät eivät kerta kaikkiaan enää jaksa.

No tässähän ap nimenomaan haki sitä apua. Ja "auttajan" käytös järkyttävää. Miten paljon tuollainen kannustaa hakemaan apua jatkossa?

Kriisipuhelimessa ei saa turhautua tai muutenkaan käyttäytyä epäasiallisetii. Jos kuormittaa aivan liikaa, niin pois

Itse tekisin välittömästi ilmoituksen kriisipuhelimeen vastaajasta. Henkilön kyllä saa selville kun on päivä ja aika tiedossa. Ulos tälläinen henkilö ja todella pikaisesti. " Täällä kriisipuhelin, miten voin auttaa" . Ei jumalauta. Vapaaehtoisiahan silläkin on runsaasti aikaansa kuluttamassa ja uteliaisuuttaan tyydyttämässä. Valitus niin korkealle taholle kuin mahdollista. Vaikka usein vastaus on vain:" En puhu yksittäisestä tapauksesta, puhun vain yleisellä tasolla"🤐🤐🤮🤮

Vierailija
44/49 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä kriisipuhelimessa oikein jakseta kännisiä jankkaajia. Niitä mahtuu kolmetoista tusinaan yöaikaan.

Vierailija
45/49 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä kriisipuhelimessa oikein jakseta kännisiä jankkaajia. Niitä mahtuu kolmetoista tusinaan yöaikaan.

Näin olen itsekin ymmärtänyt, että jos henkilö on päihteiden vaikutuksen alaisena niin menee poistoon. Se kun ei ole kriisi vaan päihteen aiheuttama ongelma. 

Ihmisten pitäisi tajuta tuo, että laittaa sitä ruokaa naamaan ja menee nukkumaan. Aamulla sitten aamiainen ja kahvi. Sen jälkeen voi "miettiä" asioita ja "käydä keskusteluja" jos on sellaiseen tarvetta. 

Mutta ihan oikeasti keskustleminen ihmisen kanssa joka kehottaa sinua menemään järveen... Ei ehkä kannata.

Vierailija
46/49 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän sai kuulostamaan ongelmani itse aiheutetuilta huutamalla, että jos et halua kuormittaa läheisiä, käyttäydy sillä tavalla. Muutenkin hän oli alusta alkaen outo ja mumisi pitkien taukojen jälkeen jotain epämääräisiä vastauksia.

En kertonut hänelle väkivallasta suhteessa, koska koin sillä hetkellä ansaitsevani sen kaiken. Mutta hän tuntui puolustelevan puolisoni tekojakin.

Ap

Taistelet oikeaa demonia vastaan. Sillä on aina perustelut kulkuun kohti pahaa. Siksi keskustelu on tavallaan turhaa. Hyvää kohti kulkeminen on päätös siitä, että et kuuntele demonia. Käännä sille selkäsi. Tähän demoni ei tietenkään suostu, se haluaa piehtarointia, jotta voi taas viedä sinua ja läheisiäsi. Siksi vain päätös, yksinkertainen rukous ja pienistä asioista nauttiminen on sille myrkkyä.

Ihmisiin, varsinkin randomeihin, tukeutuminen on aina erittäin satunnaista. Jos haluaa pyhyyttä niin kannattaa ennemminkin rukoilla jeesusta kuin soittaa kriisipuhelimeen. Ihan oikeasti siis.

Vierailija
47/49 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todiste jälleen miten heikkoja vaihtoehtoja on ohjeet "apua saa" monen artikkelin ohessa. Puhelinnumeroita ja osoitteita, joista saa apua kun on itsetuhoisia ajatuksia. Muistui mieleen oma kokemus kun vastaavassa tilanteessa menin mielenterveystoimiston ensiapuun enkä saanut ovea auki kun oli looginen ajattelu jäissä. Vetäydyin ja vajosin nurkkaan. Hetken kuluttua ovi avattiin ja pari henkilöä hetken tuijotti ja toinen kädet puuskassa kysyi on varattua aikaa kun kähisin haluavani kuolla. 

Noh, siinä nurkassa saa istua aika kauan ennen kuin oikeasti kuolee. Ihmiset ottavat ajatuksensa nykyään vähän turhan tosissaan. Se syöminen on aika hyvä alku myös mielenterveysongelmiin.

Vierailija
48/49 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi ja kesämökkiporukka, ahh mikä yhdistelmä. <3

Helvetti maan päällä. Kerran olin jollain matkailuauto "lomalla" porukalla. Pakkohan sieltä oli pois lähteä, kun tunnelma tiivistyi vähän liikaa. Alkolla oli osuutta asiaan. Ehkä paskin idea koskaan oli lähteä sille reissulle!

Mitäs ryyppäsitte

Vierailija
49/49 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää känni-itkijät on kyllä... oliskin joku oikee hätä mutta eihän niiden kanssa keskustelusta tuu yhtään mitään eikä varsinkaan valmista. Tuokin vei ehkä aikaa joltakulta jolla on oikeasti kriisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi