Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitin yöllä kriisipuhelimeen. Pakko avautua, että järkytyin kokemuksesta.

Vierailija
26.07.2025 |

Soitin, koska en enää muuta vaihtoehtoa nähnyt. Olemme mökillä ja olin vähällä mennä järveen kun puolisokin siihen riidan yhteydessä kehotti. Minulla on taustalla vuosien ahdistus ja masennus. Kerroin puhelimessa, että koen olevani itsekäs ja taakka läheisilleni, siksi olisi parempi, jos en enää olisi. Omassa elämässäni on paljon surua aiheuttavia asioita ja vaikka yritän, en pysty olemaan tarpeeksi hyvä läheinen. Olin itsekäs eräässä tilanteessa, joka jäi kaihertamaan mieltä. Vastaaja huusi minulle, että KÄYTTÄYDY SITTEN SILLÄ TAVALLA. Ja jatkoi jotenkin ivallisesti perään. Pian tämän jälkeen hän lopetti puhelun. En mennyt järveen, koska ajattelin lopulta, että kuormittaisin sillä läheisiäni.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tuotetaan vapaaehtoisvoimin niin mitäpä luulet.

Vierailija
22/49 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko yrittäjä, itsensä elättää, jotenkin huono?

Ei ole. Itsekin olen yrittäjä . Ap vaan on haukkunut täällä asiakkaitaan. Joku on hänen mielestään liian lihava, joku autisti yms. Itse yrittäjänä en koskaan hauku ketään asiakasta. Kaikki ovat tervetulleita.

Mistä tiedätte tekstin perusteella että tuo ilkeä yrittäjä on ap? T. Itsekin yrittäjä, jolle kaikki asiakkaat tärkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Itsekin olen yrittäjä . Ap vaan on haukkunut täällä asiakkaitaan. Joku on hänen mielestään liian lihava, joku autisti yms. Itse yrittäjänä en koskaan hauku ketään asiakasta. Kaikki ovat tervetulleita.

Mistä tiedätte tekstin perusteella että tuo ilkeä yrittäjä on ap? T. Itsekin yrittäjä, jolle kaikki asiakkaat tärkeitä.

Hänen kirjoitustyylistään. Siitä, että hän soittelee aina kriisipuhelimeen. Kertonut siitä ennenkin ja miehensä sanominen täsmää.

Vierailija
24/49 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen kirjoitustyylistään. Siitä, että hän soittelee aina kriisipuhelimeen. Kertonut siitä ennenkin ja miehensä sanominen täsmää.

No jos tämä asiakkaita halveksiva yrittäjä, niin on kaiken paskan elämässään ansainnutkin ja hyvä niin. T. Toinen yrittäjä, jonka kaikki asiakkaat ovat tärkeitä ja jolla yksi lapsista on autisti

Vierailija
25/49 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön fm

Ap

Vierailija
26/49 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä vika järvessä? Näillä helteillä järveen meno voi olla hyvinkin virkistävää

Vierailija
27/49 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo kriisipuhelimen vastaajahan auttoi: Ap sai muuta ajattelemista eikä mennyt järveen. Hyvä taktiikka! 

Vierailija
28/49 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samanlaisia kokemuksia. Kerran oli niin törkeä vastaaja että laitoin palautetta. Kriisipuhelin.

Ja hauska, että tätä kriisipuhelimen numeroa aina ehdotetaan netissä jos hakee tietynlaisia hakuja :D

Vierailija
29/49 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella neuvokas kriisipuhelimeen vastaaja! Suututtaa soittajat, jotta nämä ajattelevat muuta. Näin palautetaan maan pinnalle kriiseilijät ja itsetuho väistyy. Tätä taktiikkaahan pikkulapsien kanssa käytetään, viedään huomio muualle ja itku loppuu.

Vierailija
30/49 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla  vastaaja äiti-ihmisiä ja oppinut lasten kanssa keinoja, taitavaa!

Vierailija
31/49 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo

Valitettavasti ei ole. Täällä kirjoittelen samoilla silmillä, joten teksti on sekavaa 

Ap

Olet elävä esimerkki miksi naisia ei pidä päästää äänestämään eikä päättämään mistään tärkeistä asioista, voi vttu mikä hysteerinen lehmä olet häpeäksi sukupuolellesi.

Vierailija
32/49 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jees. He ovat hyvin vähän koulutettuja vapaaehtoistyöntekijöitä suurilta osin ja itsekin ylikuormitettuja. He kuuntelevat näitä kyssi- ja draamapuheluita joka päivä. 

Oleellista kyssiseteissä on syödä kunnolla vaikkei nälättäisikään, käydä vaikka suihkussa ja huolehtia siitä että kehon saa rentoutumaan ja lepäämään. Kun se on täynnä adrenaliinia ja kortisolia, menee ruokahalu ja sen myötä mieliala vaan huononee.

Et tule löytämään ratkaisua mielen hyvinvointiin kriisipuhelimesta tai lääketieteestä. Se on eläimellistä biologiaa. Oleellista on käyttäytyä kuin kaikki olisi hyvin ja pian kehokin palaa tähän tilaan.

Toinen juttu on sellainen että jos mies aiheuttaa sinulle kyssiajatuksia niin eroa. Miehet ovat sellaisia, et voi olla yhdessä sellaisen kanssa joka haluaa aktiivisesti tappaa sinut. Tietenkään. Oikea paikka tällöin ei ole apu mielenterveysongelmiin vaan hullun tappajaukon jättäminen.

Vierailija
33/49 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo

Valitettavasti ei ole. Täällä kirjoittelen samoilla silmillä, joten teksti on sekavaa 

Ap

Olet elävä esimerkki miksi naisia ei pidä päästää äänestämään eikä päättämään mistään tärkeistä asioista, voi vttu mikä hysteerinen lehmä olet häpeäksi sukupuolellesi.

Menepä itse hautaasi naisvihaaja joukkopahoinpitelijä. 

Vierailija
34/49 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo kriisipuhelimen vastaajahan auttoi: Ap sai muuta ajattelemista eikä mennyt järveen. Hyvä taktiikka! 

Järveen kannattaakin mennä heti kun on syönyt ensin. Hyvä ruoka, parempi mieli. Järvi ja ns. ruohon koskettaminen taasen purkavat kehon energiavarausta.

1. Kehon hyvinvointi

2. Tappajaukon jättäminen.

Siinä avaimet onneen.

Vierailija
35/49 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän sai kuulostamaan ongelmani itse aiheutetuilta huutamalla, että jos et halua kuormittaa läheisiä, käyttäydy sillä tavalla. Muutenkin hän oli alusta alkaen outo ja mumisi pitkien taukojen jälkeen jotain epämääräisiä vastauksia.

En kertonut hänelle väkivallasta suhteessa, koska koin sillä hetkellä ansaitsevani sen kaiken. Mutta hän tuntui puolustelevan puolisoni tekojakin.

Ap

Taistelet oikeaa demonia vastaan. Sillä on aina perustelut kulkuun kohti pahaa. Siksi keskustelu on tavallaan turhaa. Hyvää kohti kulkeminen on päätös siitä, että et kuuntele demonia. Käännä sille selkäsi. Tähän demoni ei tietenkään suostu, se haluaa piehtarointia, jotta voi taas viedä sinua ja läheisiäsi. Siksi vain päätös, yksinkertainen rukous ja pienistä asioista nauttiminen on sille myrkkyä.

Vierailija
36/49 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän sai kuulostamaan ongelmani itse aiheutetuilta huutamalla, että jos et halua kuormittaa läheisiä, käyttäydy sillä tavalla. Muutenkin hän oli alusta alkaen outo ja mumisi pitkien taukojen jälkeen jotain epämääräisiä vastauksia.

En kertonut hänelle väkivallasta suhteessa, koska koin sillä hetkellä ansaitsevani sen kaiken. Mutta hän tuntui puolustelevan puolisoni tekojakin.

Ap

Taistelet oikeaa demonia vastaan. Sillä on aina perustelut kulkuun kohti pahaa. Siksi keskustelu on tavallaan turhaa. Hyvää kohti kulkeminen on päätös siitä, että et kuuntele demonia. Käännä sille selkäsi. Tähän demoni ei tietenkään suostu, se haluaa piehtarointia, jotta voi taas viedä sinua ja läheisiäsi. Siksi vain päätös, yksinkertainen rukous ja pienistä asioista nauttiminen on sille myrkkyä.

Demoni rakastaa eniten muiden syyttämistä, narsismi ja nihilismi on sen parhaat ystävät.

Vierailija
37/49 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeät narsistit juuri hakeutuvat tuon kaltaisiin tehtäviin "auttajiksi". Mistä luulette, että sieltä vastaisi joku enkelimäinen aidosti sinun parastasi haluava henkilö. Toki niinkin saattaa käydä. Mutta ihmisiä hekin vain ovat. 

Vierailija
38/49 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todiste jälleen miten heikkoja vaihtoehtoja on ohjeet "apua saa" monen artikkelin ohessa. Puhelinnumeroita ja osoitteita, joista saa apua kun on itsetuhoisia ajatuksia. Muistui mieleen oma kokemus kun vastaavassa tilanteessa menin mielenterveystoimiston ensiapuun enkä saanut ovea auki kun oli looginen ajattelu jäissä. Vetäydyin ja vajosin nurkkaan. Hetken kuluttua ovi avattiin ja pari henkilöä hetken tuijotti ja toinen kädet puuskassa kysyi on varattua aikaa kun kähisin haluavani kuolla. 

Vierailija
39/49 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Tuo ihminenhän oli täysin asiaton. Sinun pitää tehdä hänestä ilmoitus kriisipuhelimen organisaatiolle. Ei tuollaisia saa olla siellä hommissa vaikka kuinka olisivat vapaaehtoisia!

Ja hyvä ettet mennyt järveen, uusi päivä tuo toivottavasti jotain hyvää tullessaan. Voimia.

Aloittaja on huomiota hakeva, voi kun on ollut vähän surullisia asioita niin kaikkien pitää kuunnella ja mieskin käski hypätä järveen, olisi hypännyt vaikka uimaan. Kriisi puhelin on oikeasti kriisipuhelin sinne soittaa ihmiset jotka sovittaa jo köyttä kaulaan tai ihmiset jotka on just kuulleet että heidän lapsi on kuollut jne. Ei se ole tarkoitettu tuollaiselle märehtijälle 

Vierailija
40/49 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko tuota, toisaalta ihmisiähän ne siellä kriisipuhelimessakin vain ovat. Itse olen soittanut sinne kerran, oli kännipäissään itsetuhoisia fiiliksiä, ja elämässä aika kovia vastoinkäymisiä. Jätin puhelun yhteen kertaan ja päätin perinteiseen tyyliin pärjätä yksin, vaikka puhelu oli hyvä. Noin viikko tämän jälkeen kyseinen kriisityöntekijä soitti minulle ja kysyi kuulumisia, tämä lämmitti mieltä kyllä todella, vaikka synkimmät ajatukset jäivätkin sinne humalaiseen iltaan.

Ihan yhtä lämmin fiilis ei jäänyt mielenterveystoimistolta, jonka asiakkaana olin peräti kymmenen vuotta. Hoitosuhteen päätyttyä en ole kuullut sieltä inahdustakaan, vaikka tottakai ymmärrän resurssipulan. Mutta olisi mielestäni kiva ele saada edes kerran seuraavana jouluna vaikka joulukortti, niin ei jäisi niin virkamiesmäinen fiilis. Terapeutti kuitenkin tulee vuosien varrella varsin tutuksi. Enkä tietenkään tarkoita että ystävinä pitäisi jatkaa tai mitään muutakaan jatkuvaa yhteydenpitoa, mutta edes se yksi joulukortti, niin jäisi vähän lämpimämpi fiilis, eikä tunnetta siitä että olin pelkkä duuniprojekti.

Iso kiitos kriisityöntekijälle, joka ilman palkkaa raskaassa vapaaehtoistyössään käytti hetken varmistaakseen, että minulla on kaikki ok. Mikään ei häntä siihen velvoittanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi