Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono ääreisverenkierto, helteellä varpaat jäässä

Vierailija
25.07.2025 |

Mulla on mennyt hellepäivätkin osittain varpaita palellen, nytkin terassilla vielä varmaan 25 astetta mutta varpaat jäiset. Sisällä pidän koko ajan villasukkia kun ilmalämpöpumppu viilentää talon. Onko vain huono ääreisverenkierto vai johtuuko raudanpuutteesta? Nukkumaan mennessä useinkaan ei auta edes villasukat ja painopeitto, kun varpaat ovat kylmät, enkä saa unta ennen kuin lämpenevät.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bonusäidilläni oli sydänvikaa, mikä aiheutti tuon. Toki voi olla jotain ihan muutakin ja vain huono verenkierto.

Vierailija
2/15 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvisin jalat ovat niin kylmät, että vaikka käyn juoksemassa pitkän lenkin, vaikutus kestää vain hetken, ja varpaat kylmenevät taas. Kun menen lenkin jälkeen saunaan, kestää monta minuuttia, ennen kuin jalat saunassakaan lämpenevät.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskimotukos?

Vierailija
4/15 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppaatko nilkkoja ja jalkateriä koskaan?

Vierailija
5/15 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuvatko koskaan valkoisiksi? Jos niin kyseessä tn. Raynaudin oire. Googlaa lisätietoja. Tuohon ei liikunta auta. Keho reagoi liiallisesti koleaan ja kylmyyteen.

Vierailija
6/15 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmanlämppö vetää pitkin lattioita, siksi.

Vierailija
7/15 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama juttu. Sokeriarvot hieman koholla. Käyppä ap sokerirasituksessa! 

Vierailija
8/15 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on todennäköisesti ohutsäieneuropatiaa. Mahdollisesti diabeteksen aiheuttamaa. Muitakin syitä voi olla taustalla.

Vierailija
9/15 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudanpuute?

Vierailija
10/15 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, eikä ole raudanpuutteesta kyse. Lämpö vain on aina noussut päähän jättäen jalat kymiksi. Elämä on.

Vierailija
11/15 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raudanpuute?

Mulla tuskin on raudanpuutetta.  Vaimo valittaa aina.. "eikö noita romuja voisi vähentää"

Vierailija
12/15 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että olisi verensokereissa häikkää, viimeksi kun työterveydessä otettiin verikokeita, lääkäri meinasi ettei verensokerit tarvi edes mitata kun oli aiemmin niin hyvät. Valkosormisuutta ei ole eikä sormet sentään helteellä palele, talvisin vain. Lattian kylmyys ei sinänsä vaikuta kun sama ongelma esim. terassilla ollessa. Nilkkojen pyörittely ei auta kuin harvoin. Olen aina pysynyt normaalipainossa paitsi raskauksissa ollut tosi paljon painoa. Silloin jalat olleet pahasti turvoksissa. Ekan raskauden jälkeen kävin lääkärissä juuri jalkojen verenkierrosta. Lääkäri teki jonkun pintapuolisen mittauksen ja sanoi että veri kiertää liiankin vilkkaasti. Että aika epäselvää on!

Ap

Vierailija
13/15 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä lääkärillä tutkituttamassa. Itsellä satunnaisesti kylmät jalat ja kädet. Hemoglobiini oli alhaalla mikä saattaa johtua folaatin (B9) huonosta imeytymisestä. Nyt olen syönyt lääkärin määräämänä kohta pari kuukautta foolihappopillereitä ja oireet ovat kadonneet. Enskuussa uudet labrakokeet.

Vierailija
14/15 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto!

Vierailija
15/15 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilenpa tuota foolihappoa lisäravinteena, josko auttaisi. Ei mun verikokeissa ole kyllä mitään huomautettavaa löytynyt, paitsi ferritiini.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän