Kaksi nuorta kuollut suppailessa Kalajoella, yksi kateissa
Kommentit (24)
Itse en koskaan mene kauemmas kuin mihin jalat yltää, ja uin aina rannan suuntaisesti. Aina voi kaikkea sattua, voimat loppuu, suonenveto tms.
Vierailija kirjoitti:
Mä aina peräänkuulutan liivejä, kun kuka vaan meidän mökillä lähtee suppailee tai missä vaan. Usein saan naurua osakseni "kyllä äiti joo joo" tai sitten ihan on haukuttu hysteeriseksi. < Semmoinen rakas suku ja aviomies, kaverit yms. Lähivarjelun liiottelua. UImataito kun ei ketään pelasta,jos on sairaskohtaus tai vaikka kunnon suonenveto.
Monta kertaa myös kattellut, kun Töölön lahdella suppailee porukkaa paljon ja olisko yhdellä liivit kymmenistä. Kuinkahan lähellä se apu oikeasti on, jos jotain sattuu... vaikka silmänalla joutuisikin veden varaan.
Joitakin vuosia sitten Töölönlahdella oli sup yrittäjä jonne menin ryhmän kanssa. Osaan kyllä uida, mutta putosin laudan alle. En ollut ajatellut mitään jos jäisi laudan alle. No yrittäjä oli tarkkasilmäinen, lähellä ja käänsi laudan päältäni hetkessä, ilman häntä olisin mennyt. Töölönlahti on kaatopaikka jossa on kolme metriä vettä päällä. Pudotessa nilkkavaijerikin oli lähtenyt pois. Oli tyyni lämmin päivä. Tuulisella merellä lauta olisi hetkessä ollut kaukana. Moni hukkunutkin on voinut olla hyvä uimari. Vettä pitää aina kunnioittaa, luonnonvedet on aivan eri kuin uimahalli, jossa sielläkin voi hukkua. Teroittaisin että ennen uintia pitää juoda vettä ettei tule nestehukka ja viimeinen pyörrytys.
Sama täällä. Ja näin olen yrittänyt jälkikasvuakin opastaa, mutta eihän ne nuoret välttämättä usko. Ja todellakin valvottiin, kun olivat pieniä.
Pojilla oli pallo, ei lautoja. Voisiko kolmas olla pysynyt pallon kanssa pinnalla ja ajelehtinut jonnekin kauas.