Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erakkoudesta haaveilijat, kysykää jos kiinnostaa tämä elämäntyyli

Vierailija
25.07.2025 |

Olen erakkonainen.

Tai tietty riippuu miten määritellään, mutta asun metsässä, tapaan ihmisiä tyyliin kerran viikossa ja olen tyytyväinen elämääni.

Tiedän että teitä tällaista elämää toivovia on muitakin. Vastaan kysymyksiin siihen saakka kunnes väsyn (realistisesti noin kaksi tuntia).

Ja en tosiaan tiedä Skodan hihnanvaihdosta, eli vastaan ainoastaan tähän elämäntyyliin liittyviin kysymyksiin, enkä ns. huumorikysymyksiin. Normien huumori ei kiinnosta minua.

t. Vapaa

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erakko elämää kiinnostaa myös minua. Elän nyt osittain erakkona kaupungissa, käytännössä työpaikka on ainoa paikka missä näen muita ihmisiä kauppareissujen ohella. Kaupungissa pitää vaan olla tosi paljon kotona koska jos menen ulos niin siellä näen muita ihmisiä. 

Ap mistä sinä saat elantosi? Minä sijoitan ja säästän suurimman osan palkastani jotta voisin päästä aikaisemmin pois työelämästä ja voisin muuttaa juuri metsän keskelle asumaan. 

M34

Olennainen kysymys. Mulla on yritys, joka ei vaadi ihmiskontakteja. Ja tosiaan olen myynyt Helsingin asunnon törkeällä voitolla.  En oikeastaan vihaa ihmisiä, mutta tykkään olla omassa rauhassa. On mulla myös ystäviä, joista oikeasti tykkään.

Kuulostaa hyvältä että säästät suuren osan palkastasi, mutta ota myös huomioon että maalla on hemmetin halpaa. 

ap

Vierailija
42/59 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää viitsiikö tulla postailemaan monta kertaa miten ap ei ole erakko! Ei ole umpierakko väittänyt olevansakaan. Ihan tavikseen verrattuna hän kyllä on erakko. Oikein hyvän verran erakko omasta mielestäni.

eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ketään rakkaita ihmisiä? Tai onko ollut?

Vierailija
44/59 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää viitsiikö tulla postailemaan monta kertaa miten ap ei ole erakko! Ei ole umpierakko väittänyt olevansakaan. Ihan tavikseen verrattuna hän kyllä on erakko. Oikein hyvän verran erakko omasta mielestäni.

eri

Kiitos, kivasti sanottu.

ap

Vierailija
45/59 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän elämänkatsomuksestasi. Onko sinulla muita tapoja tai keinoja miten pärjätä yksinäisyyden tunteen kanssa? Mikä olisi hyvä opus/intro tuohon stoalaisuuteen?

Terveisin tahtomattaan vähän yksinäinen keski-ikäinen ihminen

Kuka voisi suositella mitään muuta kuin itse M. Aureliusta! Hänen kirja on suomeksi "Itselleni".

Häntä on tehty helpommaksi lähestyä, ja yksi näistä on Daily Stoic, mikä on joka puolella somea, esim Youtubessa. Se on englanniksi.

Ap

! Nyt tekisi mieli lopettaa erakkoutesi.

Vierailija
46/59 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ketään rakkaita ihmisiä? Tai onko ollut?

Mun rakkaimmat ihmiset on mun vanhemmat, ja lisäksi kolme hyvää ystävää. 

heihin olen yhteydessä viikoittain, ja myös tapaan heitä muutaman kerran vuodessa.

Mulla oli myös mies, mutta hän osoittautui addiktiksi. Poistuin hänen elämästä ihan suojellakseni omaa introverttiä itseäni. 

Olet oikeilla jäljillä: pahinta on eristäytyminen tärkeistä ihmisistä. 

ap

Vierailija
47/59 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän elämänkatsomuksestasi. Onko sinulla muita tapoja tai keinoja miten pärjätä yksinäisyyden tunteen kanssa? Mikä olisi hyvä opus/intro tuohon stoalaisuuteen?

Terveisin tahtomattaan vähän yksinäinen keski-ikäinen ihminen

Kuka voisi suositella mitään muuta kuin itse M. Aureliusta! Hänen kirja on suomeksi "Itselleni".

Häntä on tehty helpommaksi lähestyä, ja yksi näistä on Daily Stoic, mikä on joka puolella somea, esim Youtubessa. Se on englanniksi.

Ap

! Nyt tekisi mieli lopettaa erakkoutesi.

Mitä tarkoitat? Osaatko ilmoittaa sanallisesti? 

ap

Vierailija
48/59 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että muuttaa Helsingistä kehä kolmosen ulkopuolelle ja tapaa ihmisiä kerran viikossa, ei tee ihmisestä erakkoa. 

Erakko eristäytyy muusta yhteiskunnasta. Erakko ei kirjoittele nettipalstoilla ja hehkuttele erakkoelämäänsä. Ap:n ajattelutapa erakkoudesta on niin helsinkiläistä. 

Vierailija
49/59 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että muuttaa Helsingistä kehä kolmosen ulkopuolelle ja tapaa ihmisiä kerran viikossa, ei tee ihmisestä erakkoa. 

Erakko eristäytyy muusta yhteiskunnasta. Erakko ei kirjoittele nettipalstoilla ja hehkuttele erakkoelämäänsä. Ap:n ajattelutapa erakkoudesta on niin helsinkiläistä. 

Kyllä ap:n spekseillä ihan kivan Insta-tilin YHTEIStöiden toivossa saa perustettua. Muista vaan rajata kaikki ystävät, sukulaiset, kylänmiehet jne kuvista pois.

Naurattaa tällanen erakkoposeeraus :D kai näinkin voi yrittää olla uniikki lumihiutale?

Vierailija
50/59 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juu, anteeksi. Not.

Tämän aloituksen pointti on kertoa ihmisille, että myös näin voi elää. Voi jättää taakseen excel/R-elämän, ja Linkedin-punnerruksen ja ihan vain elää rauhallista maaseutuelämää missä ei joudu esittämään keskiluokkaista elämää. On mahdollista ostaa talo naurettavan halvalla ja hyppiä nakuna omalla terassilla hehtaarin tontillaan,  kunhan vain kestää jättäytymisen sivuun twitteristä ja muusta somehulinasta.

ei minua oikeastaan kiinnosta hyväksyykö joku elämäntapani vai eikö hyväksy. Parasta on se, että ei tarvitse välittää.

ap

Vierailija
51/59 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap milloin viimeksi olet harrastanut seksiä? 

No olipa rohkea kysymys!

Vastaan että kaksi päivää sitten.

ap

Vierailija
52/59 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka päädyit tilanteeseen? Miksi?

Itsellä täällä kerrostaloyksiössä koko ajan vaan enemmän tunne, että haluan ja tarvitsen pääsyä metsän keskelle. Oon koko ajan enemmän onneton. Ja kun kaikki suhteet tuntuu kariutuvan ja elämä on mammapalstalla niin miksi ei. Joku satunnainen viikoittainen kontakti whats Upin kautta että oonko vielä elossa. Ja äiti soittelee.

Ei vaan ole yhtään pääomaa ja arkailen. Toisaalta nuorena sitä muutteli pelotta toiselle puolelle Suomea.

Oletko tyytyväinen päätökseen?

Vierailija
53/59 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ap:n spekseillä ihan kivan Insta-tilin YHTEIStöiden toivossa saa perustettua. Muista vaan rajata kaikki ystävät, sukulaiset, kylänmiehet jne kuvista pois.

Naurattaa tällanen erakkoposeeraus :D kai näinkin voi yrittää olla uniikki lumihiutale?

Hienoa että ajattelet tämän strategian toimivan jossain Insta-maailmassa. Itse olen kiinnostuneempi perunankasvatuksesta kuin somesta. Ehkäpä se kertoo enemmän sinusta, että luulet meidän kaikkien haluavan some-näkyvyyttä. Mieti miksi haluaisin sitä? Minulla on jo kaikki mitä haluan.

ap

Vierailija
54/59 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka päädyit tilanteeseen? Miksi?

Itsellä täällä kerrostaloyksiössä koko ajan vaan enemmän tunne, että haluan ja tarvitsen pääsyä metsän keskelle. Oon koko ajan enemmän onneton. Ja kun kaikki suhteet tuntuu kariutuvan ja elämä on mammapalstalla niin miksi ei. Joku satunnainen viikoittainen kontakti whats Upin kautta että oonko vielä elossa. Ja äiti soittelee.

Ei vaan ole yhtään pääomaa ja arkailen. Toisaalta nuorena sitä muutteli pelotta toiselle puolelle Suomea.

Oletko tyytyväinen päätökseen?

Olen tyytyväinen, mutta mulla on myös paljon etuja tässä. Ihan alkuun kävin palkkatöissä täällä maalla. SItten aloitin yrityksen, ja se näyttää toimivan ihan hyvin. Mutta pitää ottaa huomioon, että talo oli halpa verrattuna Helsingin asuntoon. Eli en joudu maksamaan enää asuntolainaa. 

Sulla menee kyllä hyvin että äiti soittelee. Arvosta äitiä.

ap

Vierailija
55/59 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinäkö voit puhua erakkoudesta sen paremmin? Olethan sinäkin täällä.

Vierailija
56/59 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta tässä on se, mikä saa minut kutsumaan itseäni erakoksi: Että en oikeasti paljon välitä mitä muut miettii.

Jos täällä joku sanoo, että minun elämäntapani ei hän mielestään ole Oikean Erakon Elämäntapa, olkoon niin. Jos en jonkun mielestä ole erakko, mikäpä siinä, sitten en ole.

Itse tiedän, että olen löytänyt sen elämäntavan mikä minulle sopii, ja kun avaan oven, haistan ruohon ja kuulen linnunlaulun. En pukeudu, en etsi avaimia, en tilaa hissiä, en kävele asfaltilla autoja väistellen. Kun avaan ulko-oven, olen jo perillä.

Tämä on mahdollista myös muille. 

ap

Vierailija
57/59 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko itsesi aavistuksen vinksahtaneeksi kun juttelet mielikuvitusystävien kanssa alasti pihamaalla aamukahvikuppi kädessä?

Ja ei pahalla siis. Näkisin itseni tuossa tilanteessa helposti.

Vierailija
58/59 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koetko itsesi aavistuksen vinksahtaneeksi kun juttelet mielikuvitusystävien kanssa alasti pihamaalla aamukahvikuppi kädessä?

Ja ei pahalla siis. Näkisin itseni tuossa tilanteessa helposti.

no totta puhuen en. mulla menee aika hyvin. en aiheuta kellekään ongelmia ja olen kiva ihmisille. jos mut voisi diagnosoida jotenkin, se ei oikeastaan kiinnosta. 

nyt käyn maate. hyvää yötä, ihmiset!

ap

Vierailija
59/59 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä teidät wanna be -erakot löydän. Poikkean kylään. Kahvitellaan ja päivitetään kylän uusimmat kuulumiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi