Erakkoudesta haaveilijat, kysykää jos kiinnostaa tämä elämäntyyli
Olen erakkonainen.
Tai tietty riippuu miten määritellään, mutta asun metsässä, tapaan ihmisiä tyyliin kerran viikossa ja olen tyytyväinen elämääni.
Tiedän että teitä tällaista elämää toivovia on muitakin. Vastaan kysymyksiin siihen saakka kunnes väsyn (realistisesti noin kaksi tuntia).
Ja en tosiaan tiedä Skodan hihnanvaihdosta, eli vastaan ainoastaan tähän elämäntyyliin liittyviin kysymyksiin, enkä ns. huumorikysymyksiin. Normien huumori ei kiinnosta minua.
t. Vapaa
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut kauan erakkona? Mikä sai sinut erakoitumaan? Onko sinulla siellä asunto vai asutko teltassa/laavulla?
Kiitos kysymyksestä. Noin kymmenen vuotta olen ollut erakkona. Erakoiduin koska se oli mahdollista mulle. Ja on mulla talo täällä metsässä. Kaikki sinänsä toimii, on sähköt, on vesi. Elän suht normaalia elämää, paitsi en tapaa paljon ketään, teen töitä etänä (yrittäjä) ja kasvatan osan omista kasviksista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut kauan erakkona? Mikä sai sinut erakoitumaan? Onko sinulla siellä asunto vai asutko teltassa/laavulla?
Kiitos kysymyksestä. Noin kymmenen vuotta olen ollut erakkona. Erakoiduin koska se oli mahdollista mulle. Ja on mulla talo täällä metsässä. Kaikki sinänsä toimii, on sähköt, on vesi. Elän suht normaalia elämää, paitsi en tapaa paljon ketään, teen töitä etänä (yrittäjä) ja kasvatan osan omista kasviksista.
ap
Kuulostaa kivalta. Onko erakkoudessa huonoja puolia?
Paljonko olet tekemisissä naapureiden kanssa?
kuinka pitkä matka linnutietä lähimpään asuttuun taloon ja maakunnan keskuskaupunkiin?
Yksityistien vai maantien varrella talosi?
Minäkin olen erakko....en tapaa juurikaanuota ihmisiä ja asun syrjässä maaseudulla jossa ei tarvi olla tekemissä.naapureiden kanssa..
Käyn.kalassa pyöräilen ,teen kotitalous työtä polttopuita ja kirjaimen rakennuksia,pelaa tietokonetta ja harrastan hifiä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kuulostaa kivalta. Onko erakkoudessa huonoja puolia?
No jos ihan rehellinen olen, välillä tulee se tunne että olen liian yksin. Ja ajatus siitä kuka tulee vuoteeni viereen jos sairastun vakavasti. Mulla on kuitenkin stoalainen ajatusmaailma, mihin liittyy se, että jokaisen tunteen perään ei tarvitse sännätä. Joskus tuntuu pahalta, ja olkoon niin.
Olen myös elänyt parisuhteessa ja tiedän, että siinäkin on omat tuskansa. Tavallaan sitä valitsee kärsimyksensä, jos ymmärrät. Valitsen joko kestää huonoa suhdetta tai valitsen kestää näitä ajoittaisia yksinäisyyden tunteita. Olen valintani tehnyt.
ap
Vierailija kirjoitti:
Paljonko olet tekemisissä naapureiden kanssa?
kuinka pitkä matka linnutietä lähimpään asuttuun taloon ja maakunnan keskuskaupunkiin?
Yksityistien vai maantien varrella talosi?
Viimeisin yhteydenotto naapuriin oli varmaan kuukausi sitten. Pidän kyllä heihin yhteyttä. Mulla on neljä hyvää naapuria. Lähimpään naapuriin on puoli kilometria, ja keskukseen kymmenen.
Yksityistien varrella olen. Ja sekin aiheuttaa tietenkin sosiaalisuutta kun meillä on yksityistien kokoukset. En ole täysin fanaatikko.
ap
Olin itse korkeakoulutettu akateeminen kun muutin maalle jossa kaikki on ns..duunareita...
Huomaa että.ommaan eri porukkaa...itse olen omalla valinnalla erakko kun haluan loppuun palaminen jälkeen välttää kaikkea stressiä ja kuormitusta aiheuttavia tilanteita ja henkilöitä..
Siksi muutin maalle erakoksi
Mikä lämmitysmuoto? Onko kotieläimiä tai koiraa?
Vierailija kirjoitti:
Mikä lämmitysmuoto? Onko kotieläimiä tai koiraa?
Hyvä kysymys. Lämmitän enimmäkseen puilla omasta koivikosta. Sähkölämmityskin on, mutta sitä en paljon käytä. Opettelin youtuben videoilla käyttämään moottorisahaa, juu, naurettavaa sinänsä, mutta toimii. Jee, internet!
Mulla on klapikone millä halon pöllit ja ihan toimii. Tällä hetkellä on kahdeksi talveksi polttopuita pilkottuna.
Kotieläiminä on vain jänikset ja ketut.
ap
Miten päädyit asumaan sinne metsään? Oletko kyseisestä talosta tai siltä kylältä kotoisin?
Pidän elämänkatsomuksestasi. Onko sinulla muita tapoja tai keinoja miten pärjätä yksinäisyyden tunteen kanssa? Mikä olisi hyvä opus/intro tuohon stoalaisuuteen?
Terveisin tahtomattaan vähän yksinäinen keski-ikäinen ihminen
Viestitteletkö päivittäin tai viikottain ihmisille esim. puhelimitse? Eli oletko täyserakko vai onko sinulla kuitenkin paljon kavereita vaikka et niitä kasvotusten juuri näe?
Vierailija kirjoitti:
Miten päädyit asumaan sinne metsään? Oletko kyseisestä talosta tai siltä kylältä kotoisin?
Tätä moni varmaan miettii. Olin Helsingissä uranainen. Tai ainakin mulla oli ns. hyvä työ ja ok palkka.
Jotenkin vain väsyin siihen elämäntyyliin. Nyt kun mietin että pitäisi lähteä pääkaupunkiin, tunnen suurta vastenmielisyyttä. En ole täältä metsästä kotoisin. Olen se kympin tyttö joka hakeutuu opiskelemaan että pääsisi kotikunnasta pois. No, minä pääsin, ja totesin että en elää lla hikisissä kaupungin rivareissa, vaan tarvitsen männyntuoksua ja että voin astua omalle kuistille ilman vaatteita.
Tämän mahdollisti mulle asuntokaupat. Myin mun Helsingin asunnon ja ostin talon maalta viidesosalla siitä hinnasta.
ap
Miten jaksat pitkää talvea niin yksin? Asutko enemmän Pohjois- vai Etelä-Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Pidän elämänkatsomuksestasi. Onko sinulla muita tapoja tai keinoja miten pärjätä yksinäisyyden tunteen kanssa? Mikä olisi hyvä opus/intro tuohon stoalaisuuteen?
Terveisin tahtomattaan vähän yksinäinen keski-ikäinen ihminen
Kuka voisi suositella mitään muuta kuin itse M. Aureliusta! Hänen kirja on suomeksi "Itselleni".
Häntä on tehty helpommaksi lähestyä, ja yksi näistä on Daily Stoic, mikä on joka puolella somea, esim Youtubessa. Se on englanniksi.
Ap
En kysy kun oli liian kovat vaatimukset, että mitä saa kysyä
Onko elämäntavassa tullut vastaan jotain yllätyksenä, jotain mihin et osannut varautua ennen kuin erakoiduit? Hyvää tai huonoa.
T. Erakkoudesta haaveileva :)
Vierailija kirjoitti:
Viestitteletkö päivittäin tai viikottain ihmisille esim. puhelimitse? Eli oletko täyserakko vai onko sinulla kuitenkin paljon kavereita vaikka et niitä kasvotusten juuri näe?
On mulla ihmisiä. Tänään on tullut ehkäpä viisi whatsapp-viestiä. Jos tuntisin, että mulla ei ole yhtään ketään, se olisi varmasti ahdistavaa.
Joskus kello kolme aamulla kun ne ikävät ajatukset tulee, koen ahdistusta. Mietin silloin että miksi olen ajanut itseni tähän jamaan, että en fyysisesti tapaa ketään. Ja että mikä mua vaivaa kun haluan elää näin, kun koko ajan meille kerrotaan että onnellisimmat ihmiset on ne joilla on paljon kontakteja.
On päiviä jolloin ei kukaan viestittele. Mutta sitten ajattelen myös niin, että onhan se ymmärrettävää että koska olen täällä metsässä, että moni ei kiinnostu minusta. Ja että sehän on myös minun itseni vastuulla olla aktiivinen yhteydenpidossa.
ap