IL: Lasten toiminta riistäytyy käsistä Helsingin Oodissa
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/47cd1118-557f-4f26-a6e5-8298d69c9c1c
"Helsingin keskustakirjasto Oodi on julkaissut tiistaina Facebookissa vetoomuksen vanhemmille, jotka jättävät lapsensa kirjastoon ilman valvontaa. Kirjaston mukaan valvomattomat lapset ovat aiheuttaneet viime aikoina useita vaaratilanteita juoksemalla ja kiipeilemällä sisätiloissa.
- Liian villisti leikkiminen ja lasten jättäminen valvomatta saavat yhdessä aikaan todellisia vaaratilanteita, viestissä todetaan.
Postauksen mukaan jotkut vanhemmat jopa lähtevät kokonaan pois rakennuksesta. Oodin henkilökunta muistuttaa, että kirjastossa lapset ovat aina huoltajiensa vastuulla."
Kommentit (161)
Millainen vanhempi jättää lapsensa kirjastoon siksi aikaa kun lähtee itse ostoksille?
Tulkaa ensin vaikka Lippulaivan kirjastoon katsomaan ja kuuntelemaan, ja puhukaa Oodista sitten vasta.
Nykyvanhempia pitää muistuttaa, että heidän omat lapsensa on heidän itsensä vastuulla? Ei kirjaston henkilökunnan, uimavalvojien, kaupan myyjien tai ravintolan tarjoilijoiden.
Kyllä vanhemmuus on raskasta (älypuhelimen takaa)
Vierailija kirjoitti:
Tulkaa ensin vaikka Lippulaivan kirjastoon katsomaan ja kuuntelemaan, ja puhukaa Oodista sitten vasta.
Erittäin hyvin kommentoitu.
Lapsi kasvaa aikuiseksi ja valmistuu opettajaksi. Palattuaan omaan kouluunsa opettamaan odottaa yllätys. Sama 12v on takapenkissä mikä oli siellä jo silloin kun hän siirtyi ala-asteelta yläasteelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kuraanissa opeteta miten kirjastossa käyttäydytään?
Koraanissa opetetaan vain kuinka tapetaan, raiskaillaan ja tuhotaan.
Itse asiassa Koraania tulkitaan väärin. Tulkintatavat ovat mitä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen vanhempi jättää lapsensa kirjastoon siksi aikaa kun lähtee itse ostoksille?
Muslimit
Ehkä minulla on lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia, kun en yliopistotutkinnon suorittaneenakaan löydä artikkelista mainintaa mistään uskonnosta tai kansalaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muslimit
Ehkä minulla on lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia, kun en yliopistotutkinnon suorittaneenakaan löydä artikkelista mainintaa mistään uskonnosta tai kansalaisuudesta.
Käy paikan päällä katsomassa niin ymmärrät. 😉
Kaupassakin vanhemmat antavat lastensa juosta pitkin käytäviä vaaratilanteita aiheuttaen.
Vierailija kirjoitti:
Kirjastot pitäisi palauttaa sellaisiksi kuin ne oli 80-luvulla ja pitää siitä kiinni. Päiväkerhot sitten erikseen.
Todellakin. Huomasin ehtä yhtää harvoista pk-seudun oikeista kirjastoista (Tikkurila) ollaan myös muuttamassa joksikin ihme kulttuuri-monitoimitaloksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muslimit
Vaikka en itse muslimeista tykkää niin pakko puolustaa sen verran että kyllä myös kantiksetkin jättää lapsensa kirkumaan ja juoksemaan pitkin hyllynvälejä
Hei Oodi, vinkki!
1) soita sosiaalit1oimeen ja sano, että lapsi jätetty yksin.
2) soita poliisille, että lapsi itkee ja vanhempia ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Kirjastot pitäisi palauttaa sellaisiksi kuin ne oli 80-luvulla ja pitää siitä kiinni. Päiväkerhot sitten erikseen.
tämä, itsekin lapsuudesta muistan että kirjastoissa oli hyvällä tavalla tietty harras tunnelma eli piti kunnioittaa hiljaisuutta ja toki näitä kirjojakin yhteisomaisuutena. Ja taisi siellä jotakin kuuntelutuokioita ollakin. Nyt taitaa olla sellaiset sirkusmarkkinat kirjastoissa ettei sinne halua mennäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muslimit
Vaikka en itse muslimeista tykkää niin pakko puolustaa sen verran että kyllä myös kantiksetkin jättää lapsensa kirkumaan ja juoksemaan pitkin hyllynvälejä
🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱🥱
Kauhistelette näitä oodin tapahtumia ja uimarantatappeluita tällaista se on koulussa joka päivä nykyään. Ai mikä opettajakato? Tarvitseeko kysyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muslimit
Ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassakin vanhemmat antavat lastensa juosta pitkin käytäviä vaaratilanteita aiheuttaen.
ja kahviloissa, eilen oli lounastauolla picnicissä sellaiset juoksuskabat ja huuto/pöydänhakkaamiskisat että meinasin jo luovuttaa. Juu lapsista lähtee ääntä, mut toi oli ihan kaaosta eikä vanhemmat puuttuneet yhtään. Tuli syöty jännän nopeasti kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muslimit
Ehkä.
Hauki on kala, hauki on kala.