Vain omat lapset tulevat huolehtimaan teistä vanhuksina, te 20-35 vuotiaat. Lapset ovat aina tuoneet leivän
pöytään kovina aikoina. Vanhustenhuolto ja eläkkeet tulevat romahtamaan. Elämän tosiasiat vaikenevat teillekin, nuoret. Palataan vanhaan. Tehkää lapsia itsekkäistä syistä, se on teille helppoa
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Miksi tehdä jos ei halua? Sillä lapsella on oikeus olla muutenkin olemassa kuin vanhempansa eläketurvana, mikä on todella esineellistävää.
Tuo vanhemmiasta huolehtiminen oli laki ennen ja se tulee takaisin.
En toki halua, mutta selvästi näin käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin käy ideaalitilanteessa. Aina siihen ei voi vaikuttaa, vaikka äidiksi ryhtyisi.
T: yhden kehitysvammaisen lapsen äiti
Sitten on näitä äitejä (miksi ne ovat aina äitejä?), jotka joutuvat vielä teini-ikäisiä lapsiaan pitämään hengissä, kun ne ovat anorektisia tai huumeongelmaisia tai muuten liikkuvat rikollisissa piireissä. Kauhea vaiva, ja sitten ne kumminkin onnistuvat kuolemaan ennen kahdettakymmenettä syntymäpäiväänsä. Ei ollut niistä äitiensä huolehtijoiksi näiden ollessa vanhoja ja sairaita.
Hohhoijaa.
Ei ne aina ole äitejä. Olen somessa seurannut erästä isää, joka on viitisen vuotta huolehtinut huumeongelmaisesta pojastaan. Nyt poika ollut kuivilla muutaman kuukauden. Saa nähdä, miten käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi yksi lapsistani on farmaseutti, pyydän häneltä jossain vaiheessa elämän loppupäätä viimeisen palveluksen.
Ei siihen koulutusta tarvita, että sellaisen osaa tehdä. Fiksu ihminen järjestää sellaisen itse itselleen eikä sälytä vastuuta lapselleen. Mitäs teet jos lapsi ei suostu?
Saan ainakin suulliset ohjeet.
Et välttämättä. Lapsi voi kieltäytyä antamasta niitä.
Kuulostat inhottavalta ihmiseltä
Inhottavalta? Ihan kuule on realismia, että lapsi ei halua avustaa äitiään kuolemaan yhtään millään tavalla.
Onko täällä joku joka huolehtii sisaruksistaan? Se vasta hankala pesti onkin ja siitä ei saa mitään 'maksua' vaan on ihan vain omasta itsestä ja hyväntahtoisuudesta kiinni. Ja on vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tehdä jos ei halua? Sillä lapsella on oikeus olla muutenkin olemassa kuin vanhempansa eläketurvana, mikä on todella esineellistävää.
Ei ole tulossa. Ei perskokkareet halua vanhempiaan hoivaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykynuoret olettavat, että valtio kyllä huolehtii ja maksaa kaiken
Eikö sitten saisi?
Saa toki, mutta se on tyhmää ja lyhytnäköistä kun ei valtiolla ole rahaa eikä tulekaan, kun emme saa tänne menestyviä yrityksiä
Se vasta tyhmää onkin, että olettaa omien lasten lopettavan oman elämänsä ja ryhtyvän omaishoitajaksi 800€/kk tuloilla.
Jo tuo, että oletat valtion maksavan vielä omaishoidon tukeakin, on naurettavaa sinisilmäisyyttä ja tottumista siihen että valtio maksaa kaiken. Ei, silloin maksetaan omien vanhusten hoito itse eikä saada tukia siihen
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä joku joka huolehtii sisaruksistaan? Se vasta hankala pesti onkin ja siitä ei saa mitään 'maksua' vaan on ihan vain omasta itsestä ja hyväntahtoisuudesta kiinni. Ja on vaikeaa.
Kyllä siitä maksun saa ihan samalla tavalla kuin vanhempansa omaishoitajuudesta. Pitää vain virallisesti ryhtyä omaishoitajaksi. Ei siitä vanhempien hoidostakaan mitään makseta, jos ei ole virallisesti omaishoitaja. Jos on, korvaus on maksimissaan 800€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin käy ideaalitilanteessa. Aina siihen ei voi vaikuttaa, vaikka äidiksi ryhtyisi.
T: yhden kehitysvammaisen lapsen äiti
Sitten on näitä äitejä (miksi ne ovat aina äitejä?), jotka joutuvat vielä teini-ikäisiä lapsiaan pitämään hengissä, kun ne ovat anorektisia tai huumeongelmaisia tai muuten liikkuvat rikollisissa piireissä. Kauhea vaiva, ja sitten ne kumminkin onnistuvat kuolemaan ennen kahdettakymmenettä syntymäpäiväänsä. Ei ollut niistä äitiensä huolehtijoiksi näiden ollessa vanhoja ja sairaita.
Hohhoijaa.
Ei ne aina ole äitejä. Olen somessa seurannut erästä isää, joka on viitisen vuotta huolehtinut huumeongelmaisesta pojastaan. Nyt poika ollut kuivilla muutaman kuukauden. Saa nähdä, miten käy.
Huonosti käy. Niinhän noissa tapauksissa aina. Paitsi jos pamahtaa uskoon. Siinä tietysti vaihtaa vain yhden addiktion toiseen, mutta hengissä säilyvyyden prosentti on hiukan parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitten saisi?
Saa toki, mutta se on tyhmää ja lyhytnäköistä kun ei valtiolla ole rahaa eikä tulekaan, kun emme saa tänne menestyviä yrityksiä
Se vasta tyhmää onkin, että olettaa omien lasten lopettavan oman elämänsä ja ryhtyvän omaishoitajaksi 800€/kk tuloilla.
Jo tuo, että oletat valtion maksavan vielä omaishoidon tukeakin, on naurettavaa sinisilmäisyyttä ja tottumista siihen että valtio maksaa kaiken. Ei, silloin maksetaan omien vanhusten hoito itse eikä saada tukia siihen
Kuinka naiivi pitää olla, jos kuvittelee, että tällä työttömyystilanteella lapsilla on varaa maksaa vielä vanhempiensa hoitokin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitten saisi?
Mistäs se raha siihen itse maksamiseen mielestäsi tulee, kun ei töitäkään ole? Taikaseinästäkö? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaankaan ole tulossa vaikka miten autuuasti siellä onanoisit rehukko kosteena🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ap, miten saan tehtyä lapsen, kun minulta poistettiin kohtu pari vuotta sitten. Olen nyt 28v
Olen pahoillani! Ymmärsit varmaankin, että en tarkoittanut sinua. Onko sinulla sisaruksia tai nuoria sukulaisia?
Et eritellyt keitä tarkoitit, vaan puhuit ihan kaikista 20-35-vuotiaista. Mitenkäs ne sisarukset ja nuoret sukulaiset tähän liittyvät, kun meuhkasit juuri, että vain omat lapset hoivat minut vanhuksena?
Jospa saat heiltä apua? Toinen vaihtoehto on olla niin rikas/tulla niin rikkaaksi että voi ostaa palvelut
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun niitä omia lapsia ei kuitenkaan näy palvelutalossa kovinkaan monen vanhuksen luona hoitohommia tekemässä.
Ja lisäksi ne lapsiaan ikävöivät on kaikkein surkeimmassa asemassa. Muut lapsettomat vanhukset osaa olla sosiaalisia, ne ketkä odottaa Mirjaa ja Teroa kylään, on onnettomia joka päivä.
Mirja ja Tero käyvät kaksi kertaa vuodessa katsomassa. Jouluna aatonaattona ajaessaan Lappiin, ja kesälomareissulla tunnin ajan. Loput 363 päivää vanhus vaan kyselee koska lapset tulee kylään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ap, miten saan tehtyä lapsen, kun minulta poistettiin kohtu pari vuotta sitten. Olen nyt 28v
Olen pahoillani! Ymmärsit varmaankin, että en tarkoittanut sinua. Onko sinulla sisaruksia tai nuoria sukulaisia?
Et eritellyt keitä tarkoitit, vaan puhuit ihan kaikista 20-35-vuotiaista. Mitenkäs ne sisarukset ja nuoret sukulaiset tähän liittyvät, kun meuhkasit juuri, että vain omat lapset hoivat minut vanhuksena?
Jospa saat heiltä apua? Toinen vaihtoehto on olla niin rikas/tulla niin rikkaaksi että voi ostaa palvelut
Ap kirjoitti, että VAIN omat lapset voivat huolehtia.
Ei lapsista ole mitään hyötyä tai apua juuri nyt kun avulle olisi tarvetta.
En ole edes texti viestin arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitten saisi?
Mistäs se raha siihen itse
Silloin ollaankin köyhiä ja vanhukset asuvat lastensa luona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitten saisi?
Eipä se valtiokaan kovin hyvin voi jos 50% työkykyisestä kansasta tekee 800€ kuussa vanhempiensa hoitamista eikä käy töissä tai tee muuta. Sen takia kunnallinen lastenhoitokin alunperin kehitettiin että saatiin naisetkin töihin ja siitä alkoi yhteiskunnan kova kasvu ja kehitys. Kannattaa kaivaa se pää aina toisinaan sieltä persreiästä ulos.
Silloin ollaankin köyhiä ja vanhukset asuvat lastensa luona
Sä elät kyllä jossain todella harhaisessa maailmassa. Älä kovasti satuta itseäsi, kun joku päivä heräät todellisuuteen ja huomaat, että ei ne tenavasi sinua halua nurkkiinsa pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoitti, että VAIN omat lapset voivat huolehtia.
Olen ap
Kuulostat inhottavalta ihmiseltä