Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vain omat lapset tulevat huolehtimaan teistä vanhuksina, te 20-35 vuotiaat. Lapset ovat aina tuoneet leivän

Vierailija
25.07.2025 |

pöytään kovina aikoina. Vanhustenhuolto ja eläkkeet tulevat romahtamaan. Elämän tosiasiat vaikenevat teillekin, nuoret. Palataan vanhaan. Tehkää lapsia itsekkäistä syistä, se on teille helppoa

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi yksi lapsistani on farmaseutti, pyydän häneltä jossain vaiheessa elämän loppupäätä viimeisen palveluksen.

Ei siihen koulutusta tarvita, että sellaisen osaa tehdä. Fiksu ihminen järjestää sellaisen itse itselleen eikä sälytä vastuuta lapselleen. Mitäs teet jos lapsi ei suostu? 

Saan ainakin suulliset ohjeet.

Vierailija
42/107 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ollessani vanha, vanhuksia hoitaa robotit. On pesurobotti ja ruoantoimitusrobotti sekä lääkkeenjakelurobotti. Kodin hoitaa jo nyt tutut imurirobotit ja moppausrobotit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi yksi lapsistani on farmaseutti, pyydän häneltä jossain vaiheessa elämän loppupäätä viimeisen palveluksen.

Tuo on sairasta. Kukaan rakastava vanhempi ei halua tehdä lapsestaan mrhaajaa. Jokainen täysipäinen huolehtii ihan itse, että sopiva coctail on saatavilla, kun sen aika on. Siihen ei mitään farmaseutin papereita tarvita. 

Vierailija
44/107 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi lukuisten äitien lapset istuvat vankiloissa, ovat narkkeja, syrjäytyneitä, mt-ongelmaisia. Pahimmissa tapauksissa käyvät iäkkäiden vanhempiensa kimppuun ja väkivallalla ja uhkailulla lypsävät rahat aina kun eläke tulee. Onhan näitä lehdissäkin jo tänä vuonna ollut ainakin 3 tapausta , missä ovat tappaneet jommankumman vanhempansa. Ei kaikkien lapsista tule yhteiskunnan tukipylväitä. Mielestäni tällaisista pitäisi säätää kovennetut rangaistukset vähintään jos oman perheensä kimppuun käy.

Vierailija
45/107 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kyllä itse masentuisin pahemmin, jos alkaisin siihen että kouluttaisin omasta lapsesta omaishoitajan joka ei voi muuttaa minusta koko elämänsä aikana 10km kauemmas koska nyt tarvitsen hänen apuaan. Pilaisin lapseni elämän. Ihan kauhea ajatellakin.

Vierailija
46/107 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen koulutusta tarvita, että sellaisen osaa tehdä. Fiksu ihminen järjestää sellaisen itse itselleen eikä sälytä vastuuta lapselleen. Mitäs teet jos lapsi ei suostu? 

Et välttämättä. Lapsi voi kieltäytyä antamasta niitä. 

Vierailija
47/107 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aattele, nykyään saa jo ruuat kotiovella ja lääkkeet. Ruokarobotti tuo ruuat alas. Robotti imuroi kotia. Maailma kehittyy. Mitä luulet että on 20-30 vuoden päästä?

Vierailija
48/107 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ollessani vanha, vanhuksia hoitaa robotit. On pesurobotti ja ruoantoimitusrobotti sekä lääkkeenjakelurobotti. Kodin hoitaa jo nyt tutut imurirobotit ja moppausrobotit. 

Jo nyt on lääkkeenjakelurobotteja. 

Vierailija
49/107 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39 ja mulla on yksi lapsi. Kun olen eläkeiässä aion ryypätä ja nauttia muutaman vuoden ja sitten päätän päiväni kun alan olla siinä kunnossa, että pitäisi jatkohoitaa. En halua olla missään hoitokotikunnossa. Vikoina vuosina katson, että saan lahjoitettua lapselle varoja jo valmiiksi selviytymiseen (ei mene perintöveroa). 

Kaikkein kauhein skenaario olisi olla huonossa kunnossa ja velvoittaa lapsi hoitamaan. En halua. 

Vierailija
50/107 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykynuoret olettavat, että valtio kyllä huolehtii ja maksaa kaiken

Eikö sitten saisi?

Saahan sitä olettaa mitä haluaa. Mutta valtio on veronmaksajat ja huollettavat. Jos ei uusia veronmaksajia synny niin valtiolla ei ole tarpeeksi rahaa huoltoon.

Vierailija
51/107 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta aattele, nykyään saa jo ruuat kotiovella ja lääkkeet. Ruokarobotti tuo ruuat alas. Robotti imuroi kotia. Maailma kehittyy. Mitä luulet että on 20-30 vuoden päästä?

20-30v päästä nykyiset 20-35-vuotiaat eivät ole vielä lähelläkään vanhusikää. Parikymppiset ovat nippa nappa keski-ikäisiä. Aikahaarukka on ennemminkin 50-60v päästä. 

Vierailija
52/107 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan työkseni vanhuksia ja olen kyllä huomannut, että ihan siitä syystä, että nykyään eletään liiankin vanhoiksi, ne ovat hoitajat jotka sen vaipan vaihtaa. Eivät nämä vanhukset edes pärjäisi missään rivitaloasunnon sohvalla, kun omaiset ovat töissä. 

Enkä ymmärrä miksi lasten pitäisikään, panostakoot omaan elämään ja vaikka omiin lapsiinsa.

Itse teen hoitotahdon niin toivon mukaan olen mahdollisimman vähän kenenkään vaivoina. 

Vierailija
53/107 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kieltäytyy. 

Vierailija
54/107 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykynuoret olettavat, että valtio kyllä huolehtii ja maksaa kaiken

Eikö sitten saisi?

Saahan sitä olettaa mitä haluaa. Mutta valtio on veronmaksajat ja huollettavat. Jos ei uusia veronmaksajia synny niin valtiolla ei ole tarpeeksi rahaa huoltoon.

Mistäs sitten tulee rahat siihen, että lapset hoitavat vanhempiaan? Vai oletko niin tollo, että luulet sen olevan ilmaista? 

Vierailija
55/107 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomista ei ole kellekään luvattu, voihan lapsi vaikka kuolla itse, tai sitten voi kuolla sairauteen yllättäen itse, tms. Hullua tehdä lapsi vain siksi että on joku järjetön pelko siitä millaista on (ehkä) vanhana, koska mitään takuuta vanhaksi elämisestä ei alkujaan edes ole, tai siitä että lapsi jäisi sinua hoitamaan.En tiedä millaisessa kuplassa ap:n kaltaiset elävät..

Vierailija
56/107 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aikuisia vela-lapsia. Huolehdin heistä perinnön kautta. 

Vierailija
57/107 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kieltäytyy. 

Ei kannata laskea sen varaan, että suostuu. Hyvvin harva lapsi haluaa mrhata oman vanhempansa. 

Vierailija
58/107 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 39 ja mulla on yksi lapsi. Kun olen eläkeiässä aion ryypätä ja nauttia muutaman vuoden ja sitten päätän päiväni kun alan olla siinä kunnossa, että pitäisi jatkohoitaa. En halua olla missään hoitokotikunnossa. Vikoina vuosina katson, että saan lahjoitettua lapselle varoja jo valmiiksi selviytymiseen (ei mene perintöveroa). 

Kaikkein kauhein skenaario olisi olla huonossa kunnossa ja velvoittaa lapsi hoitamaan. En halua. 

Jos yht'kkiä saat vaikka aivoinfarktin ja halvaannut niin et kykene päättämään päiviäsi. Kannattaa suunnitelma toteuttaa kun on vielä kykyä niin tehdä.

Vierailija
59/107 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh. Tuotantokyky kasvaa koko ajan teknologian kehityksen johdosta. Se voidaanko tällä kasvavalla tuotantokyvyllä ylläpitää hyvinvointivaltiota ja eläkkeitä on poliittisista päätöksistä kiinni. Perskokkareet tietysti vinkuvat ettei voi. Valehtelevat.

Vierailija
60/107 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin käy ideaalitilanteessa. Aina siihen ei voi vaikuttaa, vaikka äidiksi ryhtyisi.

T: yhden kehitysvammaisen lapsen äiti

Sitten on näitä äitejä (miksi ne ovat aina äitejä?), jotka joutuvat vielä teini-ikäisiä lapsiaan pitämään hengissä, kun ne ovat anorektisia tai huumeongelmaisia tai muuten liikkuvat rikollisissa piireissä. Kauhea vaiva, ja sitten ne kumminkin onnistuvat kuolemaan ennen kahdettakymmenettä syntymäpäiväänsä. Ei ollut niistä äitiensä huolehtijoiksi näiden ollessa vanhoja ja sairaita. 

Hohhoijaa.